Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - برترین های دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی از مجموعه برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا (ع) به میزبانی استان گلستان، روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، با نظر مسعود امامی، فرخ یکدانه، علیرضا کاویان فرد و سعید توکلیان به عنوان داوران مرحله نهایی دهمین جشنواره ملی پویا نمایی رضوی آثار برتر از میان 31 فیلم و 32 فیلمنامه معرفی و دیپلم افتخار و جایزه نقدی 100 میلیون ریالی بهترین فیلم به وریا نیک منش کارگردان فیلم 'شهر هزار کبوتر' اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین با نظر هیات داوران در بخش فیلم، دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی 80 میلیون ریالی به مریم هاشم زاده کارگردان فیلم 'قرار' و دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی به عباس عباسی وزین کارگردان فیلم 'رنگین کمان' تعلق گرفت.
دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی به ترتیب در بخش بهترین متحرک سازی به رضا مهرانفر کارگردان فیلم 'منوببین'، بهترین طراحی به حسن اسدی کارگردان فیلم 'day out again'، بهترین کارگردانی به ابراهیم ساکتی کارگردان فیلم 'فرصت دوباره' و بهترین جلوه های ویژه تصویری به برزان رستمی کارگردان فیلم 'بالانس' اهدا شد.
در بخش فیلمنامه نیز تندیس و دیپلم افتخار جشنواره برای احراز رتبه نخست به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی به علی عزیزی نویسنده فیلمنامه 'بازگشت'، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 30 میلیون ریالی رتبه دوم به محسن باقری دستگردی نویسنده فیلمنامه 'ردپا'، دیپلم افتخار و جایزه 20 میلیون ریالی رتبه سوم به احسان مرادی نویسنده فیلمنامه 'گلهای جنگ را به من بسپار' اهدا و از سوفیا سعادت فر نویسنده فیلمنامه 'قالیچه ناتمام' به عنوان بهترین فیلمنامه خلاق با اهدای تندیس، دیپلم افتخار و 50 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر شد.
دبیر هنری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی نیز در این مراسم گفت: هنر انیمیشن به عنوان صنعت بزرگی که سینما را نیز در بر می‌ گیرد، نیاز به توسعه ساختارهای فنی دارد که شاید در ایران هنوز محقق نشده و لذا نمی ‌توان انتظار بالایی از پویانمایی در کشور داشت.
محمد ظریف افزود: برگزاری جشنواره‌ ها بستر بسیار مناسبی است که با وجود کاستی‌ ها، هنرمندان در شاخه ‌های مختلف وارد شوند و خود را به صنعت انیمیشن معرفی کنند.
وی ادامه داد: واگذاری میزبانی چنین برنامه هایی با گستره ملی به شهرستان ها مزیتی برای توسعه فرهنگ، معارف اسلامی، ایجاد مراکز آموزشی و معرفی استعدادهاست.
به گفته ظریف، ارتقای فعالیت در صنعت پویانمایی، شناسایی متخصصان این حوزه و انتخاب موضوعات متنوع با استناد به روایات و داستان های جذاب زایران امام رضا(ع) با هدف کیفی بخشی به تولید فیلم ها از مهمترین اهداف این جشنواره است.
وی اظهار داشت: نباید جشنواره پویانمایی به سمت عمومی شدن برود چرا که جشنواره خاص خوب است که ویژگی ‌های خود را حفظ کند تا منجر به خلاقیت بیشتر میان هنرمندان آن بخش شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این مراسم با قدردانی از فعالان حوزه پویانمایی گفت: پویانمایی هنر جدیدی است که می توان با آن بهتر از گذشته به تصویرگری بخش های فردی و اجتماعی زندگی امام رضا(ع) پرداخت.
عادله کشمیری افزود: تلاش داریم دبیرخانه دائمی جشنواره ملی پویانمایی رضوی در استان گلستان فعال شود.
وی احادیث، داستان ها و پیام های آموزشی در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و جایگاه ویژه علم و اخلاق امام رضا (ع) در کنار موضوعات اقتصاد مقاومتی، نماز و نیایش، صرفه جویی، خانواده، کار و تلاش، عفاف و حجاب، سلامت و تندرستی و سبک زندگی اسلامی برگرفته از سیره رضوی را از مهمترین محورهای این جشنواره عنوان کرد.
وی با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور از جشنواره ملی پویانمایی رضوی گفت: از میان 72 فیلم رسیده 31 اثر و از 127 فیلمنامه 32 اثر با رای داوران به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.
به گزارش ایرنا، آیین پایانی دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی روز سه شنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
3042/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنري پويانمايي رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان

تیم هنرستان بهاران گنبدکاووس و تیم‌های هنرستان‌های بعثت ۱ و ۲ گرگان به ترتیب عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب کردند.

محمدتقی قلی نژاد معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در اولین استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان (گام) به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس گفت: پاییز پارسال مرحله اول این رویداد علمی با ۵٠٠ ایده دانش آموزی دو بخش شرق و غرب گلستان برگزار شد.

وی با عنوان اینکه در این مرحله ۱۴ تیم از ۱۳ هنرستان استان با ۱۵٠ هنرجو رقابت کردند، گفت: بیشتر ایده‌های دانش آموزان در بخش کسب و کار است تا در آینده این ایده‌ها به محصول و اشتغال تبدیل شود.

مسابقات استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان‌های پسرانه استان گلستان نیز دو هفته آینده به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل