Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:09:19 GMT

زنگ کتاب در مدارس شهرستان دیلم نواخته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۸۴۲

زنگ کتاب در مدارس شهرستان دیلم نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالامیر قاسمی فرماندار دیلم صبح سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه راهنمایی سعادت این شهر اظهار داشت: بهترین راهکار برای توسعه فرهنگی  جامعه  ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و بویژه دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه والدین و آموزش و پرورش نقش کلیدی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان دارند افزود: نهادینه کردن امر مطالعه در جامعه و بویژه در میان دانش آموزان به معنای تلاش برای علاقمند کردن آنها به مطالعه است و باید مطمئن باشیم با روی آورن دانش آموزان به مطالعه اثرات قابل ملاحضه ای را خواهیم دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم  نیز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی در جمع دانش آموزان گفت: بحث مهم امروز در کشور فرهنگ سازی در جهت مطالعه است که این مسئله مهم و فرهنگ سازی آن باید از مدارس و توسط دانش آموزان عزیز  پایه ریزی شود.

وی داشتن مطالعه را در موفقیت یک جامعه پویا بسیار موثر دانست و افزود: مطالعه و کسب علم و علاقه دانش آموزان به مسائل کتابخوانی رمز موفقیت جامعه ای درس خوان در آینده است.

محنایی گفت: دانش آموزان علاوه بر خواندن کتب درسی به کتابهای غیردرسی هم توجه داشته باشند چراکه خواندن کتابهای غیر درسی هم می تواند در به بالابردن سطح آگاهی و دانش ما کم شایانی کند.

عباس امید رئیس اداره آموزش وپرورش دیلم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: خواندن دریچه ورود به شهر علم و دانش است و باید اهمیت مطالعه کتاب برای همه ی افراد جامعه و بویژه دانش آموزان روشن شود.

وی با شمردن ضرورت های مطالعه برای دانش آموزان خاطرنشان کرد: آینده کشور و جامعه متعلق به افرادی است که اهل مطالعه و به دنبال کسب علم و دانش باشند .

مراسم نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی با حضورفرماندار، معاون سیاسی فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدریت اداره آموزش و پرورش، رئیس کتابخانه عمومی، شهردارو اعضای شورا، رئیس اداره ورزش و جوانان وجمعی از معلمین و دانش آموزان  در مدرسه شبانه روزی سعادت شهرستان دیلم نواخته شد و سپس با حضور جمعی از معلمین و مسئولین از کتابخانه این مدرسه بازدید بعمل آمد.

کد خبر 4457351

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دیلم مدارس کتاب و کتابخوانی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد شهرکرد گرگان راهپيمايي 13 آبان خرم آباد اربعین 97 خطبه های نماز جمعه تبریز شیراز اربعین حسینی سنندج یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

هدف از تشکیل سفیران سلامت ارتقای دانش خود مراقبتی و سطح سلامت در جامعه به خصوص نسل جدید است.

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند