Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمود جباروند، روز سه شنبه در حاشیه افتتاحیه بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی، اظهارداشت: چشم‌پزشکی رشته گرانی است و فارغ‌التحصیلان این رشته باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنند تا بتوانند با راه‌اندازی مطب پاسخگوی نیاز بیماران باشند.

وی افزود: راه‌اندازی یک مطب چشم‌پزشکی حداقل به ۸۰۰ میلیون تومان پول نیاز دارد تا چشم‌پزشک بتواند فقط برای معاینات عمومی خدمات ارائه دهد بنابراین بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته توانایی ارائه خدمات در قالب راه‌اندازی مطب را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، ادامه داد: در صورتی که وسایل و تجهیزات چشم پزشکی با ارز دولتی در اختیار این افراد قرار گیرد و بانک‌ها نیز وام‌هایی با سود پایین پرداخت کنند چشم‌پزشکان می‌توانند خدمات بیشتر و جامع‌تری را به مردم ارائه دهند.

جباروند افزود: در حال حاضر ۲ هزار چشم‌پزشک در کشور مشغول خدمت هستند و سالانه ۱۰۰ نفر فارغ‌التحصیل این رشته نیز به آنها اضافه می شود که می‌توان گفت به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک چشم‌پزشک در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران در مورد کم بینایی، گفت: بیشترین عامل کم بینایی در جهان ناشی از ابتلا به آب مروارید است که این مسئله در ایران به دلیل سیاست‌های اعمال شده بسیار کم شده و مراکز دولتی و خصوصی خدمات بسیار مناسبی در این زمینه ارائه می‌دهند.

وی گفت: هم اکنون در تمام مناطق ایران دسترسی به چشم‌پزشک وجود دارد و بیماران با حداقل هزینه می‌توانند مشکلات بینایی خود را درمان کنند.

جباروند با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید یا کاتاراکت انجام می‌شود، افزود: کیفیت انجام این عمل در ایران بسیار خوب بوده و در سطح کشورهای پیشرفته هستیم.

کد خبر 4457433 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: چشم پزشکی نابینایی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دیابت دارو سرطان جراحی پلاستیک چاقی تجهیزات پزشکی واکسن داروسازی چشم پزشکی جراحی بینی خطر حمله قلبی حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از ۷۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مهدی هنری با بیان اینکه در این ایام سه هزار و  ۹۳۳ جهادگر مشغول خدمات رسانی بودند، افزود: از این تعداد ۲۱۲۰ نفر برادر و ۱۸۱۳ نفر خواهر بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۲۵ هزار و ۴۴۹ نفر از خدمات جهادگران بهره‌مند شدند.

هنری افزود: جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان خدمت ارائه دادند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی مهارتی، خدمت مومنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • افزایش پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان