Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه بازار زعفران تا حدودی به ثبات رسیده قیمت هرکیلو زعفران را بین ۵ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد.

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص وضعیت فعلی بازار زعفران اظهار کرد: در روز‌های اخیر تا حدودی قیمت‌ها به ثبات رسیده و قیمت هرکیلو زعفران بسته به کیفیت از ۵ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پیش بینی میزان برداشت زعفران در سال جاری گفت: برداشت تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که ۴۰۰ تن زعفران در سال جاری برداشت شود.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به رشد ۱۰ درصدی میزان برداشت در سال جاری گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش برداشت نسبت به سال گذشته بودیم که باتوجه به میزان تولید پیش بینی می‌شود بیش از نیمی از این مقدار یعنی حدود ۲۵۰ تن زعفران به کشور‌های مختلف صادر شود.

حسینی با بیان اینکه در روز‌های بارانی جمع آوری گل زغفران با مشکلاتی روبرو می‌شود عنوان کرد: در روز‌هایی که شدت بارندگی زیاد است بخشی از گل‌های زعفران آسیب می‌بینند و ممکن است کیفیت زعفران برداشت شده اُفت پیدا کند.

وی در ادامه به مشکلات موجود در بازار زعفران اشاره کرد و افزود: کشاورز باید بتواند در هر متر مربع حداقل یک گرم زعفران تولید کند که به دلیل ضعف مدیریتی و ضعف در آموزش این رقم در حال حاضر کمتر از ۰.۴ گرم است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر توسعه کشت زعفران بدون هیچ مدیریتی در حال افزایش است که این عامل به دلیل ضعف در بازاریابی و شناخت بازار‌های هدف در سال‌های آتی تولید کنندگان زعفران را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زعفران قیمت زعفران تولید افزایش کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • کشف بیش از یک کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار