Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مراد عنادی مجری کارشناس، امروز ساعت ۱۹ در میزبانی از عطاءالله رفیعی آتانی، استاد دانشگاه تهران و کارشناس روابط بین‌الملل و مهرداد حلال خور، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه آمریکا، به بررسی افول قدرت آمریکا و نظم جهانی آینده می‌پردازد.
موضوع «زوال هژمونی و سلطه آمریکا در نظام بین‌الملل» پدیده‌ای نو در چشم‌انداز نظم نوین جهانی است، که نه تنها اندیشمندان غیرآمریکایی بر آن تأکید، که صاحب‌نظران آمریکایی هم به آن اذعان دارند و از روند افول قدرت آمریکا در صحنه جهانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبیگنیو برژینسکی، تحلیل‌گر ارشد آمریکایی در کتاب بینش استراتژیک، در سرفصلی با نام «غربِ در حال افول» از «رنگ‌پریدگی رؤیای آمریکایی» در جهان مدرن خبر داده و از «دنیای بعد از آمریکا» در چشم‌انداز سال ۲۰۲۵ میلادی سخن گفته و تهدید‌های نظام چندقطبی برای آمریکا و جهان را بررسی کرده است...
کارشناسان در تحلیل افول تدریجی قدرت آمریکا در نظام بین‌الملل به عواملی نظیر رشد سریع اقتصاد‌های نوظهور به ویژه اقتصاد چین، پیامد‌های جنگ‌طلبی آمریکا در دهه نخست قرن بیست‌ویکم و تاثیر آن در شکل‌گیری بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، موج بیداری سیاسی و عمومی جهانی و میل به چندجانبه‌گرایی در جهان اشاره می‌کنند و معتقدند که ایالات متحده آمریکا دیگر توان بازگشت به هژمونی مسلط نیمه دوم قرن بیستم را ندارد، و در امپراتوری لیبرالی - سرمایه‌داری غربی -آمریکایی در مسیر افول و سقوط قطعی قرار گرفته است.
در برنامه «رودررو»‌ی این هفته، به کنکاش و تحلیل بیشتر این موضوع می‌پردازیم. این برنامه به تهیه‌کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰ به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است