Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - فرماندار عجب شیر گفت: دولت در پرداخت تسهیلات در زمینه توسعه سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع محدودیتی ندارد.

به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز سه شنبه در جلسه کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان با اشاره کمک بلاعوض 85 درصدی دولت در این زمینه، اظهار داشت: دستگاه های مربوطه موظف به حمایت از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در توسعه سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع، تنها 15 درصد از سوی کشاروزان پرداخت می شود که آن هم به صورت وام بانکی کم بهره است.
اصغرپور با بیان اینکه از 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان که باید به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شوند تنها 300 هکتار به صورت تحت فشار آبیاری می شود گفت: عملکرد شهرستان در این حوزه ضعیف و غیرقابل قبول است.
وی، خواستار نهادینه‌ سازی سیستم آبیاری تحت فشار در بین کشاورزان و باغداران این شهرستان شد و ادامه داد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در یک هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و یک هزار و 850 هکتار اراضی دیم این شهرستان ضروری است.
وی گفت: اجرای طرح آبیاری تحت فشار، تولیدات کشاورزان منطقه را افزایش داده و به اشتغال منطقه نیز کمک می کند.
اصغرپور ادامه داد: با توجه به اهمیت آب و برنامه ریزی در خصوص اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، توسعه کشت های گلخانه ای و اجرای سیستم های نوین آبیاری در قالب طرح های مختلف جزو برنامه های اصلی مدیریت شهرستان است.
اصغرپور همچنین از واگذاری 20هکتار از اراضی شهرک گلخانه ای شهرستان به سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد و افزود: در حال حاضر 170 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرک تولید می شود که با افزوده شدن تولیدات 20 هکتار واگذار شده، این میزان به 250 هزار تن افزایش خواهد یافت.
وی همچنین سطح کل شهرک گلخانه ای هیدروپونیک (آب کشت) عجب شیر را 39 هکتار عنوان و تصریح کرد: تعداد کل قطعات زیرسازی و آماده‌سازی شده این مجتمع 55 واحد است که هر یک در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع آماده شده و بیش از 60 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
شهرستان عجب شیر دارای حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
این شهرستان با حدود 71 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي آبياري عجب شير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین