Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ پیرحسین کولیوند با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق کشور گفت: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، سرفه، تعادل نداشتن و کاهش سطح هوشیاری است.

وی از مردم خواست که از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری مسیر دودکش را بررسی و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه سرد بودن لوله بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است، افزود: در صورتی که شعله آبگرمکن و بخاری، آبی رنگ نباشد، باید آن را جدی گرفت و مردم به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کرده و پس از شناسایی و قطع کردن منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جان باختن مسمومیت گاز مونوکسید کربن اورژانس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

او ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)