Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:14:37 GMT

اجرای بیش از ۵۶۷ برنامه فرهنگی برای هفته کتاب در تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۶۵۴۵

اجرای بیش از ۵۶۷ برنامه فرهنگی برای هفته کتاب در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و برگزاری ۵۶۷ برنامه در سراسر استان تهران گفت: برنامه‌های اجرا شده به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی، کتابدار شامل  برگزاری ۲۹ نشست نقد و بررسی کتاب در پایگاه های دائمی نقد استان و سایر کتابخانه ها با حضور نویسندگان ملی و بومی در سطح استان، ۱۹۱ نشست کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای  که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در این نشست ها بیش از ۹۰۰ کتاب به اشتراک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده ۸۵ دوره برگزاری کلاسهای متنوع فرهنگی شامل شرح و تفسیر صحیفه سجادیه، روان خوانی قرآن کریم، سیری در نهج البلاغه، قصه‌گویی قرآنی، مثنوی‌خوانی، حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی‌، داستان نویسی، خوشنویسی، خلاقیت، مهارت‌های زندگی، مشاوره روانشناسی و ... در برگزار می‌شود. در طول برگزاری هفته کتاب برنامه‌های متنوع دیگری نظیر قصه گویی، معرفی کتاب، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، روزنامه‌دیواری، شعرخوانی و نشست‌های شعر خوانی به مناسبت این ایام به همت مسئولین و کتابداران درکتابخانه‌های عمومی سراسر استان برگزار خواهد شد.

تجدید میثاق کتابداران با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ادامه گفت: تجدید میثاق کتابداران، کارکنان و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) طبق روال سال‌های گذشته در برنامه‌های روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار قرار دارد که خانواده بزرگ کتابداران استان تهران به همراه جمعی از مدیران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین جمعی از نویسندگان و ناشران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و تقدیم تاج گل با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق خواهند کرد. این برنامه صبح روز چهارشنبه ۲۳ آبان در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد. همچنین کتابخانه های عمومی سراسر استان علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، در روزهای ۲۶،۲۴ و ۲۹ آبان میزبان مراجعین، برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی هستند.

برگزاری مراسم تجلیل روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

نیکنام در ادامه گفت: سالن آمفی تئاتر موزه ملی ایران روز دوشنبه ۲۸ آبان میزبان جمعی از کتابداران می‌شود که به نمایندگی از تمامی کتابداران شهرستان‌ها  و روستاهای استان در مراسم روز بزرگداشت کتابداران حضور پیدا می‌کنند. این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه تهران، مسئولین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استان و نمایندگان مجلس، متولیان و مسئولان حوزه فرهنگ کشور برگزار خواهد شد. قرار است در این مراسم از کتابدار، کتابخوان و اصحاب رسانه برتر تجلیل شود که امیدواریم مورد توجه حضار و اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

بازگشایی۵ باب کتابخانه در نقاط مختلف استان

وی  با اشاره به بازگشایی ۵ باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان گفت: شاداب سازی و استانداردسازی کتابخانه‌ یکی از برنامه‌های اصلی نهاد است. در همین راستا ۵ باب کتابخانه شامل کتابخانه علامه طباطبایی در شهر تهران، کتابخانه شهید رجایی در شهرستان ملارد و کتابخانه‌های شهید ثانی، پروین اعتصامی و شهید چمران در شهرستان بهارستان پس از انجام عملیات بهسازی و تعمیرات آماده بازگشایی است که قرار است آیین بازگشایی آنها در این هفته برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران در پایان گفت:‌ کتابخانه‌های عمومی استان با برنامه‌ریزی منسجم و منظم در بازه زمانی ۱۹ تا ۳۰ آبان آماده پذیرایی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

شایان ذکر است استان تهران درحال حاضر دارای ۱۵۵ باب کتابخانه نهادی،۱۵۱ باب کتابخانه مشارکتی و ۳ باب کتابخانه مستقل است که ۴۲۱ کتابدار با مجموع بالغ بر ۲میلیون و ۵۰۰ نسخه کتاب و فضاهای کتابخانه‌ای شامل مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، کتب مرجع و کمک درسی به بیش از ۱۵۳هزار نفر عضو فعال ارائه خدمات می‌پردازد.

کد خبر 4457347 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی نیکنام نهاد کتابخانه های عمومی کشور هفته کتاب کتاب و کتابخوانی ادبیات هفته کتاب ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان رونمایی کتاب گردشگری جایزه ادبی میراث فرهنگی معرفی کتاب ادبیات کودک و نوجوان ادبیات داستانی اسباب بازی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایبادگفت:نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

حسن سالاری افزود: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را داردهم گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم