Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش روز ملی کیفیت و تجلیل از ۱۰ مدرسه ممتاز کشور در برنامه تعالی مدیریت صبح امروز با حضور رییس سازمان ملی استاندارد، سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، علی مطهری نایب‌رییس و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبان صنایع در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این همایش با تبریک روز ملی کیفیت گفت: امسال اولین سالی است که جایزه ملی کیفیت به واجدان شرایط اعطا می‌شود و این افتخار مهمی است و این اتفاق را به معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان استاندارد و مدیران مدارسی که توانسته‌اند واجد این جایزه شوند، تبریک می‌گویم.

عبدالرسول عمادی ادامه داد: ۱۲۵ مدرسه ما امسال واجد شرایط کسب این جایزه شده‌اند که امروز از تعداد ۱۰ مدرسه به صورت نمادین تقدیر می‌شود و امیدواریم در برنامه مفصلی از همه ۱۲۵ مدرسه تقدیر کنیم.

وی افزود: یقین داریم اگر مدارس ما کیفی باشند صنعت و تولید ما هم با شدت بیشتری متاثر از مدارس، ارتقا پیدا می‌کنند.

عمادی به برنامه تعالی مدیریت اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ آموزش و پرورش واجد یک برنامه راهبری به نام سند تحول بنیادین شد. این سند در مقیاس کلان، شش زیرنظام را تعریف کرده است که نقش توانمندسازی‌ها را عهده‌دار هستند. این شش زیرنظام مدیریت و راهبری، پژوهش و ارزشیابی، برنامه درسی ملی، فضا و تجهیزات، منابع انسانی، منابع مالی هستند که با استفاده از کیفیتبخشی آموزش‌وپرورش در چارچوب برنامه‌های این ۶ زیرنظام، به نتایج و اهداف تعلیم و تربیت در ساحت‌های تربیتی، علمی و فناورانه، عبادی، اعتقادی، زیستی و بدنی، حرفه‌ای و ... دست پیدا می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه راهبری ملی وقتی در سطح مدرسه بومی‌سازی و عملیاتی شد، نامش را برنامه تعالی مدیریت مدرسه گذاشتیم، این برنامه همین کار توانمندسازی را در درون مدرسه بر عهده دارد. مدارس در چهار سال به تدریج وارد این برنامه شدند. این برنامه مرتب ویرایش‌های جدید پیدا کرد و تعالی مرتب بازبینی شد. این برنامه توسط سازمان ملی استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفت و خوشحالیم که این برنامه واجد دریافت جایزه کیفیت شد.

عمادی گفت: در سطح ملی ۱۲۵ مدرسه واجد شرایط ممتاز شدند و امیدواریم در سال‌های آینده مدارس بیشتری خیز بردارند و جایزه کیفیت را دریافت کنند. در بین این مدارس هم مدارس دولتی و هم غیردولتی وجود دارند اما عمده این مدارس دولتی و عادی هستند که واجد شرایط دریافت جایزه کیفیت شده‌اند. من به عنوان مسئول این بخش، هفته گذشته هم در جلسه شورای معاونان وزارت‌خانه اعلام کردم که ما هر سال یکی از مشتریان پروپاقرص جایزه ملی کیفیت خواهیم بود.

وی افزود: سال آینده ۴۴ هزار مدرسه به فرایند طرح تعالی مدیریت وارد می‌شوند و امیدوارم گام‌های بلندتری را به سوی کیفیت برداریم.

در این برنامه از 10 مدرسه کشور تجلیل شد. براساس نتایج ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، امسال در بخش آموزش و پرورش ۱۲۵ مدرسه دولتی و غیردولتی کشور حائز شرایط لازم برای دریافت جایزه کیفیت و گواهینامه اهتمام به کیفیت شدند که در همایش امروز به ۱۰ مدرسه تقدیر شدند.

اسامی ۱۰ مدرسه که موفق به دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت در فرآیند پانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران شدند، به شرح زیر است:

۱_ مدرسه نمونه دولتی دخترانه متوسطه دوم یاس، استان فارس منطقه ۱ شیراز

۲_ مدرسه نمونه دخترانه متوسطه اول عفاف، استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ

۳_ مدرسه نمونه دولتی پسرانه متوسطه نظری پاکزاد، استان سمنان، شهر مهدیشهر

۴_ مدرسه عادی دولتی دخترانه متوسطه اول معرفت (منطقه محروم)‌، استان خراسان جنوبی، شهرستان بیرجند

۶_ مدرسه دخترانه عادی دولتی متوسطه اول راهیان فضیلت، منطقه ۲ تهران

۷_ مدرسه دخترانه عادی دولتی متوسطه دوم فرهنگ مفضلی، ناحیه ۱ اصفهان

۸_ مدرسه دخترانه هیات امنایی متوسطه اول شاهد، استان کرمان، شهرستان رفسنجان

۹_ مدرسه پسرانه نمونه دولتی متوسطه اول ابونصر فارابی، استان همدان، شهرستان ملایر

۱۰_ هنرستان دخترانه عادی هاجر، استان مازندران، شهرستان نوشهر

کد خبر 4456867 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران شهردار تهران پلیس راهور محسن هاشمی سید محمد بطحایی یوم الله 13 آبان سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان محیط زیست سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، صالحه کریمیانی پور، در جلسه‌ای که با اساتید و مسئولین این مدرسه علمیه با موضوع" ایده‌ها و راه‌کارهای پذیرش حوزه و تشریح طرح دخترانه سدنا" روز گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی، از اساتید و کارکنان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسه بررسی راه‌کارها و ایده‌های جذاب جهت پذیرش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب می‌باشد، خاطر نشان کرد: یکی از طرح هایی که طلاب پایه اول ارائه دادند، طرح دخترانه سدنا است که ویژه دانش آموزان نهم و دوازدهم متوسطه اول و دوم مدارس میناب طراحی و اجرا خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب اظهار داشت: ثبت نام و اجرای این طرح از اول اردیبهشت آغاز و تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این طرح همراه با اجرای برنامه های متنوع و جذاب، اجرای مسابقه، بیان حس خوب توسط طلاب و اساتید و بازید از فضای معنوی این مدرسه علمیه‌ و در کل یک روز شاد و بیادماندنی و خاطره انگیز برای دانش آموزان است.

خانم کریمیانی پور تاکید کرد: مدیران، اساتید، مربیان پرورشی و مربیان طرح امین مدارس جهت ثبت تاریخ در برنامه با مدیریت مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) هماهنگی های لازم را انجام دهند، شماره تماس جهت هماهنگی خانم کریمیانی پور۰۹۰۳ ۹۶۱ ۰۹۶۹
۰۹۳۹ ۲۸۹ ۸۸۳۲خانم ذاکری معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب.

وی در ادامه از اساتیدی که در سال گذشته در جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود نقش فعالی داشتند با اهداء هدیه، تشکر و قدردانی کرد و از اساتید دیگر نیز درخواست کرد جهت مشارکت فعال در مدارس، مساجد و محلات جهت جذب حداکثری، تلاش مضاعف نمایند.

در پایان اساتید و کارکنان این مدرسه علمیه میهمان سفره کریمانه اهل بیت(علیهم السلام) شدند.


انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی