Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:42:35 GMT

کشف لاشه یک وَشَق در اصفهان +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۶۸۳۱

کشف لاشه یک وَشَق در اصفهان +عکس

خبرگزاری تسنیم: چند روزی است تصویری از لاشه یک وشق که در نزدیکی یکی از روستا‌های شهرستان بوئین و میاندشت استان اصفهان کشف شده در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

حسین خلیلی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین و میاندشت استان اصفهان درباره این تصویر به تسنیم می‌گوید: اوایل هفته جاری، به دنبال گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده لاشه یک لینکس عازم منطقه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی لاشه این حیوان، آثاری از گلوله و ضرب و جرح، مشاهده نشد.

 

وی ادامه می‌دهد: با توجه به سن زیاد و جثه نحیف حیوان، مرگ بر اثر ناتوانی در یافتن طعمه، بسیار محتمل است.

خلیلی با اشاره به اهمیت قابل توجه این گونه جانوری گفت: کارشناسان اداره، سن این گربه‌سان ارزشمند را حدود ۱۲ سال تخمین زده‌اند. حداکثر عمر این گونه در طبیعت ۱۴ سال اعلام شده است.

پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، حالا ۸ گربه‌سان شامل یوزپلنگ، پلنگ، گربه شنی، گربه پالاس، سیاه‌گوش (کاراکال)، وشق (لینکس)، گربه وحشی و گربه جنگلی در زیستگاه‌های کشور باقی مانده‌اند. گربه‌هایی که تخریب زیستگاه‌ها، ناامنی، شکار، کم‌آبی، کاهش طعمه و تصادفات جاده‌ای بقایشان را با چالش‌هایی جدی مواجه کرده، یوزپلنگ را به پرتگاه انقراض کشانده و جمعیت هفت گربه دیگر را کاهش داده است.

وَشَق (Lynx) گربه‌سانی است با پوستی نقش‌دار شبیه پلنگ و دمی بسیار کوتاه که طی چند سال گذشته در برخی موارد به اشتباه، سیاه‌گوش نامیده شده است. در حالی که سیاهگوش واقعی، گربه‌سانی است با پوستی بدون نقش و ساده، و گوش‌هایی سیاه‌رنگ که به زبان انگلیسی کاراکال (Caracal) نامیده می‌شود. کاراکال از نام ترکی این حیوان یعنی کاراکولاک (کارا: سیاه و کولاک: گوش) گرفته شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کشف لاشه وشق اصفهان عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: یک واحد مرغداری متخلف که ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده را در تالاب انزلی تخلیه کرده بود، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد. حمزه عشوری با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی با دریافت اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب به موقع اقدام کردند. وی گفت: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت لاشه مرغ‌های مرده، از تالاب بین المللی انزلی سر درآورده بود.  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و بصورت اصولی امحا کردند.  عشوری تصریح کرد: هر گونه تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر+ عکس
  • ببینید | کشف لاشه موشک احتمالا اسرائیلی در بغداد
  • تصاویری از لحظه سقوط و لاشه بمب‌افکن غول‌پیکر روسیه
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۳۳ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد