Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:15:56 GMT

بارندگی های اخیر خشکسالی را برطرف نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۶۸۵۱

بارندگی های اخیر خشکسالی را برطرف نمی کند

دزفول - ایرنا - رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول با اشاره به بارندگی های امسال گفت: این بارندگی ها خشکسالی را برطرف نمی کنند و این خشکسالی همچنان ادامه دارد.

علی کرمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر سه دوره 10 ساله در نظر گرفته شود، در 10 ساله اول و دوم در طول سال 340 میلیمتر بارندگی در منطقه ثبت شده ولی در 10 ساله سوم میزان بارندگی های منطقه در طول سال به 240 میلیمتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به کاهش حدود 30 درصدی بارش ها در 10 ساله اخیر اشاره کرد و گفت: کاهش قابل ملاحظه ای در بارندگی های سال زراعی مشاهده می شود که شواهد آن در منطقه و کشور مشهود بوده و نشان از خشکسالی عمیقی است.
رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول با بیان اینکه با بارندگی یکساله مشکلات اقلیمی خشکسالی برطرف نمی شود، افزود: یک دوره کوتاه تر سالی نمی تواند چنین خشکسالی طولانی مدت را برطرف کند زیرا با خشکسالی انباشته ای مواجه هستیم ضمن اینکه بارندگی های مهرماه نیز فقط سیلاب بود و ترسالی محسوب نمی شود.
کرمی اظهار داشت: کاهش آب های زیرزمینی و یخچال های طبیعی که موجب فرونشست زمین در مناطق زیادی شده تنها نشانه هایی از خشکیدگی اقلیمی است.
وی افزود: حداقل باید چندین سال پی در پی شاهد بارندگی قابل ملاحظه باشیم تا خشکسالی برطرف شود.
رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول به شهروندان توصیه کرد آمادگی خود را داشته باشند تا دچار کمترین خسارت در خشکسالی اخیر شوند.
وی بارندگی سال زراعی 97-98 در شهرستان دزفول را تا امروز 68،1 میلیمتر اعلام کرد و گفت: سامانه بارندگی فعال دزفول اواخر امروز از منطقه خارج و سامانه بعدی اواخر هفته وارد می شود که بارش های قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
کرمی به شهروندان توصیه کرد با توجه به بارندگی های قابل ملاحظه ای که اواخر هفته پیش بینی می شود از مسیل ها و رودخانه ها فاصله بگیرند و در حریم رودخانه اسکان نیابند.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي خشكسالي دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر

در پی بارش‌های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگاران در دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودرو‌ها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است. وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. ۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

 

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • جوان ۳۰ ساله در رودخانه دز غرق شد
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول