Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز - مجید استاد کاظمی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون هیچ دستگاه اتوبوس جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه نشده است، گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل اضافه می شود.

مجید استاد کاظمی رئیس سازمان حمل و نقل بار ومسافر شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص عدم نصب برچسب در تاکسی های سطح شهر کرج، گفت: بامصوبه شورای شهرو تایید فرمانداری کرج افزایش ۱۰ درصدی  کرایه تاکسی به شهرداری کرج ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل رند نبودن قیمت کرایه، تاکسی داران با مشکلات پول خرد مواجه می شدند از این رو برچسب قیمت در تاکسی ها نصب نشد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به اینکه درصدد  نصب برچسب درناوگان حمل و نقل عمومی ازسال آینده خواهیم بود، گفت: امسال به دلیل ناهماهنگی، ادغام سازمان ها وعدم دفاع شورای شهر در خصوص کرایه ها برچسب به ناوگان حمل و نقل عمومی داده نشد.

استاد کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص رسیدگی به گلایه رانندگان تاکسی در بالا بودن هزینه ها و استهلاک قطعات و گرانی لوازم یدکی خودرو، گفت: متاسفانه رانندگان تاکسی با افزایش دو برابری تعمیرات و نگهداری خودروهای خود مواجه هستند لذا آن تعداد از رانندگان تاکسی که در تعاونی تاکسی داران عضو هستند می توانند لوازم یدکی با قیمت مناسب خریداری کنند.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج  با اشاره به اینکه از سوی تعاونی تاکسی داران حدود ۴هزار حلقه لاستیک به قیمت دولتی میان تاکسی داران توزیع شده است، گفت: دراین تعاونی، تاکسی دارانی که عضو هستند لوازم یدکی با قیمت کمتری نسبت به بازار آزاد می توانندتهیه کنند.

وی دربخشی دیگری از سخنانش  گفت: از سال ۹۰ تاکنون هیچ دستگاه اتوبوس جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی  اضافه نشده است چراکه دولت دراین مدت اقدامی نکرده است.

استادکاظمی خاطرنشان کرد: از آذرماه سال گذشته سایت بازسازی تاکسی نیز بسته شده و براین اساس هیچ تاکسی ای به سازمان اضافه نشده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج  با اعلام اینکه تا پایان سال جاری فقط تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل اضافه خواهد شد، گفت: اگرمذاکره با بخش خصوصی به نتیجه برسد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس تاکسی حمل و نقل عمومی شهرداری کرج کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟

کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک دو مورد از کمک‌هایی که لازم است دولت در برقی‌سازی حمل و نقل عمومی انجام دهد را تبیین کرد. - اخبار اجتماعی -

محمود صفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تاکسی‌ و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: تغییر رویه دادن در مصرف سوخت‌های فسیلی و برقی‌سازی وسایل حمل و نقل هیچ شکی نیست و در همین راستا برخی شهرهای دنیا ممنوعیت‌هایی در تولید خودروهای احتراقی طی دو سال آینده وضع کرده‌اند. 

وی ادامه داد: به طور کلی جامعه جهانی در حال حرکت به سمت برقی‌سازی خودروهاست و ما نیز چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم البته نیروگاه‌های تولید برق هم باید از سوخت پاک استفاده کنند زیرا در صورت استفاده از مازوت یا گازوئیل باز هم با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: روند بهره‌مندی از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی باید یک برنامه ادامه‌دار باشد و آن را به صورت مقطعی رها نکرد در این زمینه لازم است دولت در کنار کمک به تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، در تأمین برق نیز کمک کند و با تعیین امتیازات ویژه‌،‌زمینه توسعه خودروهای برقی را فراهم کند چراکه این امر در نهایت منجر به حفظ سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت می‌شود. 

وی افزود: دولت می‌تواند برای تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی ایجاد کند تا نیاز به نیروگاه‌های سوخت فسیلی نیز کمتر شود. 

صفارزاده با اشاره به ضرورت حمایت دولت در کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی تصریح کرد: در عین حال، تا زمانی که بتوانیم خودروهای برقی مورد نیاز را به میزان لازم، با سرعت و کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کشور تولید کنیم، باید واردات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی را اجرا کنیم تا مسیر تغییر و توسعه در این زمینه سریع‌تر فراهم شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو از اول اردیبهشت چقدر گران شدند؟ (اینفوگراف)