Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری دستگاه های خدماتی دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه گفت: شش بیمارستان سیار در کمتر از ۱۵ ساعت در مناطق زلزله زده مستقر شدند.


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ایرج حریرچی اظهار داشت: برخی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت به هنگام وقوع زلزله کرمانشاه در سال گذشته، مورد تقدیر مجامع بین المللی قرار گرفت و بهتر است رسانه‌ها درخصوص میزان رضایتمندی مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در این مناطق از مردم همان مناطق سوال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زلزله سال گذشته در کرمانشاه ۷۸۱۸ مصدوم داشت که از این تعداد،۷۳۵۰ مصدوم در کمتر از بیست ساعت در شرایط قطع برق و تاریکی به مناطق درمانی اعزام شدند، افزود: شش بیمارستان سیار در کمتر از ۱۵ ساعت در مناطق زلزله زده مستقر شدند.

وی همچنین با بیان اینکه به همت پزشکان و پرستاران کرمانشاه، ۲۸۹۳ بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه صورت گرفت و ۴۲۸ بیمار برای بستری به خارج از بیمارستان‌های استان کرمانشاه انتقال یافتند، گفت: ۱۹۸۰ عمل جراحی در کمتر از سه روز و حدود ۱۰۰ عمل جراحی پیوند عضو با موفقیت در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار با توجه به وسعت حادثه زلزله در کرمانشاه با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله زده مواجه نبودیم، افزود: با توجه به تعداد مصدومین زلزله، کمبود خون و فرآورده‌های خونی نداشتیم.

وی همچنین افزود: علی رغم وجود برخی بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله زده تا قبل از وقوع زلزله، توانستیم به طور کامل، شیوع بیماری‌های واگیردار را کنترل کنیم و هیچ بیماری واگیرداری در این مناطق نداشتیم.

حریرچی در ادامه با اشاره به این که غربالگری سلامت روان برای ۲۱۰ هزار نفر انجام شد. در این خصوص ۱۰۰ هزار نفر توسط وزارت بهداشت مورد غربالگری سلامت روان قرار گرفتند. اقدامات خاص و مداخلات درمانی روانی برای بیماران آسیب دیده روان انجام شده است، افزود: ۲۷۴ روانشناس در قالب ۳۷ تیم از وزارت بهداشت و ۵۴ تیم از بهزیستی بیماران بستری را به صورت انفرادی مورد غربالگری سلامت روان قرار دادند.

وی همچنین گفت: ۹۰ میلیارد تومان داروی رایگان جدای از بیمارستان‌ها در مراجعات سرپایی برای بیماران توزیع شد.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه ۱۹۰ باب واحد بهداشتی درمانی آسیب دیده تا خرداد ماه امسال، به صورت کامل تعمیر شد، افزود: ۴۵ باب خانه بهداشت و ۷ مرکز جامع سلامت جدید به همت خیّرین که ۳۰ واحد آن‌ها قابل افتتاح است ساخته شد و مابقی تا خرداد ۹۸ افتتاح خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: مقاوم سازی و بازسازی بیمارستان آسیب دیده سرپل ذهاب که از اول آذرماه بهره برداری خواهد شد انجام شده است و در این فاصله در بیمارستان موقت بانگر با ظرفیت بیشتر از تخت‌های قبلی خدمت رسانی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که تعمیر و بازسازی بیمارستان قصر شیرین در حال اتمام است، افزود: احداث یک بیمارستان ۵۰ تختی توسط خیّرین کاشان در سر پل ذهاب و یک بیمارستان ۹۶ تخته توسط خیّرین و بانک‌ها در اسلام آباد غرب شروع خواهد شد و ساخت بیمارستان ۳۲ تخته شهرستان ثلاث باباجانی پیگیری و خدمات بیمارستان موقت در این مناطق تا آخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهداشت زلزله کرمانشاه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور

حسین مظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت ناطق سیل زده کشور، بیان داشت:بر اساس آخرین وضعیت این مناطق تا صبح امروز ۳۰ فروردین ماهدر استان‌های کرمان، جنوب فارس و هرمزگان شرای به حالت عادی و پایدا رسیده است.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت امدادی روی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان است، ادامه داد:‌در حال حاضر میانگین بارش یکسال در سیستان و بلوچستان ۱۰۱ میلیمتر است در حالی که فقط در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر زرآباد این استان ۲۷۰ میلیمتر، در کنارک ۲۳۰ میلیمتر و چابهار ۱۳۱ میلیمتر بارش داشته ایم.

سخنگوی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در استفندماه گذشته در دو هفته بارش‌ها به میزان ۲۳۰ میلیمتر رسید، گفت: این در حالی است که تنها در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر زرآباد سیستان و بلوچستان ۲۷۰ میلیمتر بارش داشته ایم یعنی ۳ برابر میزان بارش در سیستان و بلوچستان تنها در کمتر از ۲۴ ساعت در زرآباد باریده است.

مظفری خاطر نشان با بیان اینکه ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب‌ها قرار گرفته اند، یاداور شد: برق بخش‌هایی از ۴۰۰ روستا در این مناطق عامدا قطع شده بود که اکنون برق ۹۰ درصد این مناطق وصل شده است. 

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی بیش از ۷۰ روستا به علت سیلابی بودن منطقه قطع شده بود که امداد رسانی با ۱۲۰ تیم امدادی از هلال احمر در کنارک در حال انجام است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ۳ محور اصلی و ۱۴ محور فرعی در سیستان و بلوچستان مسدو شده، ابراز کرد: امداد رسانی به این مناطق از طریق ۷ بالگرد توسط سپاه، ارتشو هلال احمر در حال انجام است.

مظفری با بیان اینکه فروکش کردن آب محور‌های یاد شده بازگشایی می‌شوند، افوزد: سد کهیر در بالادست کنارک ۱۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داشت که در کمتر از ۲۴ ساعت به ۳۲۵ میلیون متر مکعب آب رسید و برای اولین بار این سد جدید آبگیری شده است.

وی با اشاره به قطع شدن فیبر نوری در مناطق ایرانشهر، نیکشهر، خاش و قصر قند، گفت: تا پایان امروز این مشکل بررف می‌شود؛ ضمن اینکه در هرمز گان نیز حجم بارش زیاد بوده و در بخش‌هایی از معابر بندرعباس با آبگرفتگی روبرو شدیم که اکنون این مشکل برطرف شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد:‌حدود ۱۲ روستا در جاسک و بشاگرد با قطع موقت ارتباط روبرو بودند که تا عصر امروز باز گشایی می‌شوند.
مظفری با اشاره به اینکه تمام رها‌های اصلی استان هرمزگان باز است، خاطرنشان کرد: فیبر نوری این مناطق وصل شده؛ ضمن اینکه این استان به علت مجاور بودن با سیستان و بلوچستان استان معین خدمات امدادی است.

وی با بیان اینکه ره‌های اصلی استان کرمان باز است، افزود: آب، گاز و فیبر نوری در این استان وصل است؛ ضمن اینکه با لایروبی رودخانه‌های فصلی این استان در ۶ ماه گذشته باعث شده تا خسارت چندانی وارد نشود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در بوشهر و جنوب استان فارس خسارتهاق چندانی به زیر ساخت‌ها وارد نشده، گفت:تا رسیدن به شرای عادی در این مناطق امداد رسانی ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه