Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 22 آبان به مناسبت هفته وقت در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، یکی از کارکردهای مهم وقف درجامعه را فقرزدایی دانست و گفت: می‌توان با گسترش فرهنگ وقف در جامعه میزان فقر و محرومیت را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای درک بیشتر ظرفیت‌های وقف در اقتصاد کشور باید تنوع فعالیت‌های این بخش و دستاوردهای آن در بین مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: برای رسیدن به این منظور، دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی نظیر آسایشگاه‌های سالمندان، حمایت از زنان بی سرپرست، افراد ناتوان، بخش امور حقوقی و قضایی همچون مشاوره و وکالت فردی و حقوقی، بخش سلات نظیر احداث بیمارستان، خانه‌های پرستاری، ایجاد مراکز دیالیز، بنیاد حمایت از بیماری‌های خاص و سایر موارد باید تشریح و اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با تقدیر از اداره اوقاف ناحیه یک تبریز در احیای برخی از موقوفات مدرسه علمیه صادقیه تبریز گفت: احیای این موقوات نیازهای آموزشی طلاب و استادان حوزوی را رفع و توسعه آن را سبب می شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: تجدید نظر در مبالغ اجاره موقوفات و روش‌های واگذاری آنها به اجاره جهت اجرای واقعی نیات واقفین امری ضروری است که باید از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام ال هاشم امام جمعه تبریز گسترش فرهنگ وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد