Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر سلیمان‌زاده در سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان تهیه شده و به دولت تقدیم شده است که بعد از تصویب اجرا خواهد شد. در جلسات برگزار شده این طرح مبالغ، درجات و کسب رتبه اعلام شده است و بعد از تصویب اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمان‌زاده درباره طرح معلم تمام‌وقت گفت: بعضی از معلمان بر اساس اقتضائات و نیاز، ساعتی از زمان را به صورت اضافه کار و حق‌التدریس با ما همکاری می‌کنند.

معاون امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از تقرییا سال ۹۴ وزیر به دنبال این بود که حق‌التدریس معلمان به نحوی ماهانه و سر موقع پرداخت شود. تلاش شد که این موضوع در حکم کارگزینی آورده شود که اجازه ورود ندادند.

وی اظهار کرد: بستر این موضوع در سال ۹۷ فراهم شده است که با تمایل همکار معلم و نیاز آموزش و پرورش، فردی که ۶ ساعت حق تدریس گرفت مبلغ آن را ۱۸ درصد به صورت فوق‌العاده ویژه می‌گیرد. این مبلغ هرماه داده می‌شود، در حقوق بازنشستگی فرد تاثیر می‌گذارد و در پاداش پایان خدمت او هم لحاظ می‌شود.

سلیمان‌زاده گفت: یعنی فردی با سابقه ۲۷ سال ۶ ساعت حق‌التدریس داشته باشد، ۱۸ میلیون پاداش و ۶۰۰ تومان حقوق می‌گیرد. ۱۸درصد فوق‌العاده ویژه طرح معلم تمام وقت بین ۲۸۰ تا ۶۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: سال ۹۴ طرح رتبه‌بندی حرفه ای معلمان ابلاغ شد و ۵۰ هزار نفر از کارکنان خدماتی و پشتیبانی آموزش و پرورش مشمول این طرح نشدند. طرح آموزش و پرورش بود که حقوق این افراد ۵۰ درصد افزایش داده شود.

معاون امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۷ دولت این موضوع را به عنوان یک طرح مدنظر دارد اما هنوز تصویب نهایی نشده است.

سلیمان‌زاده افزود: افرادی که در کانون های فرهنگی تربیتی رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی دارند اگر استخدام آموزشی داشته باشند می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی حرفه ای استفاده کنند اما اگر این افراد به عنوان کارشناس و کارمند استخدام شوند نمی توانند از این موضوع استفاده کنند.

وی گفت: فوق‌العاده ویژه به ۱۵درصد رشته‌شغل‌ها تعلق می گیرد در نتیجه رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی مشمول این فوق‌العاده ویژه نمی‌شود.

کد خبر 4456861 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: نظام رتبه بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران شهردار تهران پلیس راهور محسن هاشمی سید محمد بطحایی یوم الله 13 آبان سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان محیط زیست سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی به عنوان معیار جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشاور وزیر در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی گفت: در سال ۱۴۰۳ توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به عنوان شاخصی جدید در رتبه بندی موسسات آموزش عالی مورد توجه قرار می‌گیرد.

روح‌اله سهرابی افزود: علاوه بر داشتن برنامه راهبردی بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توجه موسسه به نظام جاری‌سازی و پایش راهبرد‌ها هم بسیار مهم است و در دسته شاخص‌های مدیریت و بهره وری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در انتخاب دانشگاه برتر در جشنواره شهید رجایی و انتخاب روسای برتر آموزش عالی (نشان سرو) توجه به برنامه راهبردی به عنوان معیاری تاثیرگذار در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی به عنوان معیار جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان