Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال باشگاهی اروپا جذاب تر از همیشه در حال سپری شدن است.

اختصاصی طرفداری- فوتبال اروپا در این هفته شاهد رقابت های جذابی در خود بود. ازپیروزی دورتموند در درکلاسیکر تا  پیروزی سیتی در دربی بزرگ شهر منچستر، از اتفاقات جذابی بود که در این هفته رخ داد. با توجه به پر طرفدار بودن لیگ های معتبر، در این یادداشت و طبق روال هفته های گذشته سری زده ایم به اتفاقات چشمگیر و قابل توجه در پنج لیگ معتبر اروپایی در هفته ای که سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جزیره شروع خواهیم کرد.

لیگ جزیره Premier League

الف: سیتیزن ها پیروز دربی بزرگ شهر منچستر 

سیتی با پیروزی 3 بر 1 در برابر همشهری خود، جایگاه خود در صدر جدول جزیره را مستحکم تر کرد و به روند خیره کننده خود در این فصل ادامه داد. و اما نکات مهم این بازی: 

الف(1)- مورینیو به ۳۰۰ بازی در لیگ جزیره به عنوان سرمربی رسید.
212 بازی با چلسی، 88 بازی با منچستریونایتد

الف(2)- لروی سانه در بازی با یونایتد به رکورد 100 بازی با پیراهن منچسترسیتی رسید. 

الف(3)- آگوئرو در 14 مسابقه‌ی خانگی اخیر منچسترسیتی بر روی 23 گل تاثیر مستقیم داشته است. 18 گل و 5 پاس گل.

الف(4)-  پپ گواردیولا در دوران مربیگری خود ژوزه مورینیو را بیشتر از هر سرمربی دیگری شکست داده است. (۱۱ مرتبه)

الف(5)-سرخیو آگوئرو در 12 دیدارش مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر 9 بار دروازه این تیم را گشوده است.

الف(6)-  برای اولین بار در تاریخ لیگ سطح اول انگلستان است که سه تیم در پایان هفته دوازدهم بدون شکست هستند (چلسی، سیتی و لیورپول)

الف(7)- سیلوا در بازی برابر منچستر بسیار درخشان ظاهر شد و یکی از دلایل بزرگ پیروزی تیمش در برابر رقیب بود. در تصویر زیر نقاطی که داوید سیلوا در دربی در آن ناحیه صاحب توپ بوده است را مشاهده می کنید. 

ب- پیروزی ناپلئونی تاتنهام 

تاتنهام در دیداری سخت موفق شد با تک گل فویس، میزبانش کریستال پالاس را شکست دهد و با 27 امتیاز در رتبه چهارم جدول لیگ جزیره قرار بگیرد. از نکات جالب تقابل های اخیر دو تیم می توان به این نکته اشاره کرد که، تاتنهام 5 بازی اخیر خود مقابل کریستال پالاس در لیگ برتر را با نتیجه مشابه 1-0 برنده شده است.

پ- دومین شکست متوالی برایتون بدون حضور جهانبخش

برایتون در شبی که علیرضا جهانبخش را به علت مصدومیت در ترکیب خود نداشت با نتیجه 2 بر یک در مقابل کاردیف شکست خورد. این شکست در حالی برای یاران جهانبخش رقم خورد که این تیم زننده اولین گل بازی بود ولی در ادامه دو بار دروازه اش در دقایق 28 و 91 توسط سلیمان بامبا باز شد و موفق به کسب امتیازی از این دیدار نشد‌. برایتون با این شکست به رتبه دوازدهم جدول سقوط کرد.

ت-دومین پیروزی نیوکاسل در جزیره

نیوکاسل برای دومین هفته متوالی پیروز شد تا با جهشی عالی نسبت به هفته های گذشته که در انتهای جدول حضور داشت، به رتبه چهاردهم جدول صعود کند. در این  هفته از رقابت ها نیوکاسل با درخشش خوزه سالامون راندون که در این بازی هر دو گل نیوکاسل را به ثمر رساند، موفق شد با نتیجه 2 بر 1 بورنموث را مغلوب کند.

عملکرد سالامون در برابر بورنموث

گل پاس دقت پاس دوئل موفق نمره 2 32 96 13 8.9

ث- پیروزی لیورپول با درخشش صلاح

لیورپول هم در این هفته با دو گل صلاح و شکیری موفق شد با 2 گل از سد فولام بگذرد و با 30 امتیاز و 2 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی 32 امتیازی در رتبه دوم جدول قرار بگیرد. و اما نکات مهم این بازی:

ث(1)- محمد صلاح از 21 حریفی که در لیگ برتر انگلیس مقابل آن‌ها بازی کرده، موفق شده مقابل 19 تیم گلزنی کند. منچستریونایتد و سوانزی تنها دو تیمی هستند که او نتوانسته موفق به گلزنی در برابر آن‌ها شود.

ث(2)- بهترین شروع تاریخ لیورپول در یک فصل از لیگ برتر پس از هفته دوازدهم:
9 برد - 3 تساوی - 30 امتیاز - 23 گل زده و 5 گل خورده
ج- رکورد شکنی ساری به همراه چلسی

چلسی ناکام بزرگ این هفته رقابت های جزیره بود و در دیداری خانگی در مقابل اورتون متوقف شد و با توجه به پیروزی سیتی و لیورپول، اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول به عدد 4 رسید. با این حال این تساوی برای ساری دستاورد بزرگی بود و این مربی به همراه کلوپ و گواردیولا به اولین سرمربیان تاریخ لیگ جزیره تبدیل شد که در ۱۲ بازی نخست شان طعم شکست را نچشیده اند.

لالیگا LALIGA

الف- کامبک فوق العاده روخی بلانکو در لحظات پایانی

اتلتیکو مادرید در دیداری که تا دقایق پایانی از اتلتیک بیلبائو عقب بود، با کامبکی جالب توجه و در 10 دقیقه پایانی موفق به شکست حریفش شد تا با استفاده از غفلت بارسلونا در این هفته، خودش را به 1 امتیازی صدر جدول برساند. ستاره درخشان اتلتیکو مادرید دراین دیدار توماس بود که علاوه بر زدن یک گل و دادن یک پاس گل نمایش بسیار خوبی در این دیدار داشت.

عملکرد توماس در برابر بیلبائو

گل پاس گل پاس دقت پاس دوئل موفق نمره 1 1 47 85 4 8.8

 

ب- شکست دور از انتظار بلوگرانا در برابر بتیس 

بارسلونا در شبی که از فرم خوب هفته های اخیر خوب  دور بود با نتیجه عجیب 4 بر 3 در مقابل بتیس تن به شکست داد و اما نکات مهم این بازی:

ب(1)- کیکه ستین تنها مربی 10 فصل اخیر لالیگا محسوب می شود که در نیوکمپ و سانتیاگو برنابئو برنده شده است.

ب(2)- بارسلونا بعد از ۱۵ سال، در نیوکمپ ۴ گل دریافت کرد. آخرین بار این تیم در سال ۲۰۰۳ در برابر دپورتیوو لاکرونیا ۴-۲ شکست خورده بود.

ب(3)- بارسلونا برای اولین بار از سال 1998 در 10 بازی پیاپی لیگ از حریفان گل دریافت می‌کند.

ب(4)- بارسلونا پس از سال 2003 برابر دپورتیولاکرونیا که 4 بر 2 شکست خورد برای اولین بار در نیوکمپ 4 گل دریافت می‌کند.

ب(5)- شکست مقابل رئال بتیس اولین دیداری بود که با وجود 2 بار گلزنی مسی، بارسلونا در آن شکست خورد.
 

ب(6)- آخرین باخت بارسلونا در نیوکمپ در لالیگا به سپتامبر 2016 برمی گشت؛ از آن زمان بارسلونا 793 روز و 43 بازی لالیگا را بدون شکست در نیوکمپ سپری کرده بود

ب(7)- رئال بتیس برای اولین بار از سال 1998 در نیوکمپ به پیروزی رسید (15 باخت و 2 تساوی)

ب(8)- بارسلونا برای نخستین بار در تمام رقابت‌ها در دیداری که لیونل مسی حداقل 2 گل به ثمر رساند متحمل شکست شد.

 

پ- کار بزرگ رئال مادرید با سولاری در بالایدوس 

لوس بلانکوس این روزها با سولاری عالی نتیجه می گیرد و در این هفته موفق به انجام کار بزرگی شد و در زمین تیم قدرتمند سلتاویگو، این تیم را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. و اما نکات مهم این بازی:

پ(1)-  سانتیاگو سولاری پس از مانوئل پیگرینی (2009) اولین سرمربی رئال مادرید است که کارش را با 4 پیروزی پیاپی آغاز می کند. مربیانی که با ۴ برد پیاپی در رئال کارشان را آغاز کردند:

۱۹۳۴: پاکو برو
۱۹۵۳: انریکه فرناندز
۱۹۷۹:‌ بوسکوف
۲۰۰۴: خوزه آنتونیو کاماچو
۲۰۰۹: پلگرینی
۲۰۱۸: سولاری

پ(2)-  سولاری بهترین شروع مربیان رئال در 116 سال را با 4 برد و 15 گل به نام خود کرد.

 

ت-  پیروزی ارزشمند سویا در برابر اسپانیول

سویا هم در این هفته با کامبک خود در دقایق پایانی موفق به پیروزی در برابر رقیبش شد. سویا در حالی در برابر اسپانیول قرار گرفت که در ابتدا با گل بورخا ایگلاسیاس در دقیقه 38 از حریفش عقب افتاد، اما پس از آن با گل دقیقه 70 گابریل مرکادو و وسام بن یدر در دقیقه 89 موفق به کسب 3 امتیاز حساس این دیدار شد. سویا با کسب 3 امتیاز ارزشمند این دیدار با 23 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

 

ث- پارخو برگ برنده خفاش ها

والنسیا که در این فصل روند نا امید کننده ای را طی می کند، دراین هفته موفق شد با تک گل پارخو از سد میزبانش ختافه بگذرد و با کسب سه امتیاز این دیدار خودش را تا رتبه پانزدهم جدول بالا بکشد. در این دیدار شاگردان مارسلینو 23 شوت به سمت دروزاه ختافه داشتند که دروزاه بان ختافه با عملکردی درخشان به تنهایی موفق به ثبت 7 سیو در این دیدار شد و عملکردی قابل توجه را از خود به نمایش گذاشت.

 

سری آ SERIE A

الف- پیروزی ارزشمند بانوی پیر در سن سیرو

بیانکونری موفق به کسب سه امتیاز بزرگترین دیدار این هفته سری آ شد و موفق شد با نتیجه 2 بر صفر آث میلان را مغلوب کند. و اما نکات مهم این بازی:
الف(1)- رونالدو در سن سیرو سرانجام به گل رسید. او در 5 بازی قبلى خود در این ورزشگاه به گل نرسیده بود اما امشب در ششمین حضورش در سن سیرو گلزنی کرد.

عملکرد رونالدو در برابر میلان

گل پاس دقت پاس دوئل موفق دریبل موفق نمره 1 34 88 6 4 8.6

الف(2)-رومانیولی به رکورد 100 بازی برای میلان در سری آ رسید.

 الف(3)- برای اولین بار در تاریخ سری آ است که یک تیم (یوونتوس) پس از گذشت 12 هفته، 34 امتیاز کسب کرده است.

الف(4)- میلان در شش تقابل خانگی اخیرش با یوونتوس، پنج بار شکست خورده است.

ب- سه امتیاز سخت خارج از خانه در حساب شاگردان آنچلوتی

ناپولی در دیداری که در مقابل جنوا به سختی به دردسر افتاد، در نهایت با گل به خودی بیراسچی در دقیقه 86 موفق به پیروزی در این دیدار سخت شد. این در حالی بود که شاگردان آنچلوتی در این دیدار 23 شوت به سمت دروازه حریف زدند و نزدیک به 70 درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و در نهایت فشار بیش از حد آن ها به دروزاه حریف باعث اشتباه بازیکن جنوا شد و دروزاه خودی را به اشتباه باز کرد. ناپولی با این پیروزی 28 امتیازی شد و جایگاه خود در رده دوم جدول را تثبیت کرد.

پ- تحقیر نراتزوری در برابر آتلانتا

عجیب ترین نتیجه این هفته سری آ را آتلانتا در برابر اینتر میلان رقم زد و موفق شد با نتیجه عجیب 4 بر یک حریف قدرتمندش را در هم بکوبد. این در حالی بود که اینتر علاوه بر دریافت 4 گل، باید قدردان دروازه بانش باشد، چون که هندانوویچ در این دیدار نمایشی عالی داشت و موفق به 5 سیو عالی دیگر هم در این دیدار شد. درخشان ترین بازیکن آتلانتا هم در این دیدار لیلیک بود که به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد. از نکات جالب توجه در رابطه با ضعف نراتزوری در برابر آتلانتا می توان به این نکته اشاره کرد آتالانتا در 9 مورد از 10 بازی خانگی اخیرش مقابل اینتر، شکست ناپذیر بوده است.

عملکرد لیلیک در برابر اینتر میلان

پاس گل پاس دقت پاس پاس کلیدی دوئل موفق دریبل موفق نمره 2 47 89 4 11 7 9.4

ت- سه امتیاز ارزشمند گرگ ها با درخشش الشراوی

رم با درخشش الشراوی موفق شد با نتیجه پر گل 4 بر 1 سمپدوریا را مغلوب کند و با 19 امتیاز به رده ششم جدول صعود کند. الشراوی در این دیدار دو گل برای رم زد و در جریان بازی هم خط دفاعی سمپدوریا را بسیار اذیت کرد. با این پیروزی پر گل رم در بازی های خانگی این فصل خود در سری آ 16 گل زده است که در بین تیم های سری آ در این فصل یک رکورد است.

عملکرد الشراوی در برابر سمپدوریا
 

گل پاس دقت پاس دوئل موفق دریبل موفق نمره 2 38 87 4 3 8.8

ث- توقف لاتزیو در خانه ساسولو

لاتزیو در این هفته رقابت های سری آ در مقابل ساسولو متوقف شد و با توجه به شکست میلان در برابر یوونتوس به رده چهارم جدول صعود کرد. لاتزیو در این بازی ابتدا با گل مارکو پارالو از حریفش پیش افتاد ولی جیان مارکو فراری در دقیقه 15 گل تساوی را به ثمر رساند. در ادامه بازیکنان ساسولو موقعیت های خوبی برای گلزنی را از دست دادند و این توماس استراکوشا دروزاه بان لاتزیو بود که با واکنش های خوب خود مانع از گلزنی حریف شد. در نهایت تلاش دو تیم در ادامه برای گلزنی کافی نبود و این اسدیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید.

 

بوندس لیگا BUNDESLIGA

الف- پیروزی ارزشمند دورتموند در برابر بایرن مونیخ

دورتموند در این هفته رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دست به کار بزرگی زد و موفق شد طی کامبکی جالب توجه با نتیجه 3 بر 2 بایرن مونیخ را مغلوب کند. و اما نکات مهم این بازی:

الف(1)- لواندوفسکی در هر 4 بازی اخیرش مقابل دورتموند در بوندس لیگا موفق به گلزنی شده است. (7 گل)

الف(2)- نویر بالاخره پس از 438 دقیقه در مقابل دورتموند موفق به ثبت یک سیو شد، از 8 شوت اخیری که در بوندس لیگا به داخل چارچوب او زده شده بود، تیم های حریف به 8 گل رسیده بودند.

الف(3)- لواندوفسکی تاکنون 12 بار در بوندس لیگا دروازه تیم سابق خود دورتموند را باز کرده است.

الف(4)- مارکو رویس در 11 بازی این فصل بوندس لیگا روی 11 گل تاثیر مستقیم داشته است (8 گل و 3 پاس گل)

الف(5)- دورتموند برای اولین بار از نوامبر 2016 مقابل بایرن مونیخ در بوندس لیگا به پیروزی رسید. ضمنا زنبورها برای اولین بار از آپریل 2014 موفق شدند بیش از 1 بار دروازه بایرن مونیخ را باز کنند.

الف(6)- در تاریخ بوندس لیگا تاکنون سابقه نداشته که بایرن مونیخ با جبران اختلاف 7 امتیازی با تیم صدرنشین، در پایان فصل قهرمان شود.
الف(7)-  تیم کواچ از 7 بازی اخیرش فقط 8 امتیاز کسب کرده است.

الف(8)- بازیکنان تعویضی دورتموند در همه رقابت های این فصل 18 بار گلزنی کرده اند که بهترین رکورد در بین تیم های حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی محسوب می شود.

الف(9)- پاکو آلکاسر در 6 بازی نخست خود در بوندس لیگا موفق به ثبت 8 گل شده است. تنها بازیکن تاریخ بوندس لیگا که رکورد مشابهی دارد، گرت دورفل است. (هامبورگ_1963)

الف(10)- عملکرد عالی دورتموند در رقابت‌های این فصل بوندسلیگا

ب- ادامه روند خیره کننده مونشن گلادباخ در بوندس لیگا

مونشن گلادباخ دارای فرم شگفت انگیزی در این فصل است و در ادامه روند خیره کننده خود در بوندس لیگا موفق شد با نتیجه 3 بر 1 وردربرمن را شکست دهد. ستاره درخشان گلادباخ در این دیدار پلئا بود که موفق به ثبت هر 3 گل گلادباخ شد. مونشن گلادباخ با کسب 3 امتیاز این دیدار با 23 امتیاز جایگاه خود را در رده دوم جدول رده بندی مستحکم تر کرد.

عملکرد پلئا در دیدار برابر وردربرمن

گل پاس دقت پاس دوئل موفق نمره 3 18 60 6 9.7

پ- پیروزی جالب توجه لایپزیش در برابر لورکوزن

پس از شکست 3 بر 0 هرتابرلین، این بار لایپزیش با 3 گل از سد لورکوزن گذشت تا فرم عالی خود را به رخ بکشد. ستاره درخشان لایپزیش در این بازی، مطابق انتظار یوسف پولسن بود که با زدن 2 گل و ارائه نمایشی فوق العاده در خط حمله این تیم کمک حال بزرگی برای تیمش در کسب این پیروزی پر گل بود. لایپزیش با این پیروزی پر گل، با 22 امتیاز به رده سوم جدول رده بندی راه یافت و خودش را به عنوان یکی از مدعیان فتح بوندس لیگای این فصل مطرح کرد. 

ت- تحقیر شالکه

فرم بد شالکه در این فصل همچنان ادامه دار است و روندی که هامبورگ در فصل گذشته طی کرد در این فصل شالکه در حال سپری کردن آن است. شالکه در این هفته با نتیجه عجیب 3 بر صفر در مقابل فرانکفورت شکست خورد و با 10 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفت. از نکات قابل تامل در رابطه با شالکه این فصل ، آمار 8 گل زده این تیم در 11 دیدار است که در کنار اشتوتگارت بدترین خط حمله این فصل بوندس لیگا محسوب می شود.

 

ث-پیروزی خیره کننده دوسلدورف در برابر هرتابرلین

دوسلدورف در رقابت های این هفته بوندس لیگا دست به کار بزرگی زد و با نتیجه جالب توجه 4 بر 1 هرتابرلین را در هم کوبید. در این بازی بازیکنان هرتابرلین هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و طی یک نمایش کاملا ضعیف بازنده بزرگ این دیدار بودند. دوسلدورف در این دیدار 20 شوت به سمت دروازه هرتابرلین زد و علاوه بر زدن 4 گل، این دروازه بان هرتا بود که با 5 سیو عالی مانع از رقم خوردن یک شب فاجعه وار برای تیمش شد.

 

لوشامپیونه France Ligue 1

الف- تحقیر مجدد موناکو این بار به دست PSG

پاری سن ژرمن در دیداری که در آن کاملا برتر بود موفق شد با نتیجه جالب توجه 4 بر صفر در مقابل موناکو به پیروزی برسد و علاوه بر ثبت رکورد تاریخی، شرایط آنری و موناکو را پیچیده تر از قبل کند. و اما نکات مهم این بازی:

الف(1)- پاری سن ژرمن به رکورد تاریخی 13 برد پیاپی در آغاز یک فصل لیگ 1 فرانسه رسید.

الف(2)- آنری در 4 بازی نخست خود در موناکو در لیگ1  فرانسه برنده نشده است (3 باخت و 1 تساوی) آخرین بار در سال 2001 چنین موردی برای یک مربی موناکو (دشان) در آغاز کارش پیش آمده بود.

 

ب- پیروزی پر گل لیون

لیون در این هفته رقابت های لوشامپیونه پیروزی آسان و پرگلی را به دست آورد و موفق شد با نتیجه 4 بر 2 گنگام را شکست دهد و با توجه به شکست عجیب مون پلیه، خودش را به یک امتیازی این تیم در رده چهارم جدول برساند. ممفیس دیپای مهاجم فعلی لیون و سابق یونایتد در این بازی بسیار درخشان ظاهر شد و موفق به زدن دو گل تیمش شد.

 

پ- سه امتیاز ارزشمند مارسی

درخشش عادل رامی باعث شد که مارسی با کسب هر سه امتیاز بازی در برابر دیژون از زمین خارج شود. مارسی که در این فصل به شدت سینوسی ظاهر شده است با این پیروزی و با کسب 22 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی لوشامپیونه قرار گرفت.

عملکرد رامی در برابر دیژون 

گل پاس دقت پاس دوئل موفق  نمره  1  36 86 7 8.8 

ت- شکست دور از انتظار مون پلیه

شکست دور از انتظار مون پلیه باعث شد که لیل با کسب تساوی در برابر استراسبورگ و کسب تنها یک امتیاز، جانشین این تیم در جدول رده بندی شود. مون پلیه در این هفته از رقابت ها با تک گل توماس در دقیقه 69 مغلوب آنژه شد.

 

مروری بر اتفاقات هفته های گذشته

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران

مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز ( پنج شنبه) برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی ها، تیم پرسپولیس در آبادان به مصاف تیم فوتبال صنعت نفت آبادان می‌رود.  

پیکان- هوادار/  پنج شنبه ساعت ۱۶:۳۰ 

دربی کوچک پایتخت در حالی بین ۲ تیم فوتبال پیکان و هوادار برگزار می‌شود که این ۲ تیم هم امتیاز هستند و  تیم هوادار  به خاطر تفاضل گل بهتر یک پله  بالاتر از حریف خود قرار گرفته اند.  

تیم فوتبال پیکان هفته گذشته با تساوی برابر تیم مس رفسنجان ۲۴ امتیازی شد و در رتبه دوازدهم قرار گرفت. این تیم با هدایت رضا عنایتی توانسته نتایج خوبی بگیرد و  تا حدودی از انتهای جدول فرار کند.  

شاگردان رضا عنایتی می‌خواهند با برد برابر تیم هوادار روند رو به رشد خود را ادامه بدهند و  وضعیت خود را در جدول رده بندی سروسامان ببخشند.  

در آن طرف، تیم هوادار هفته گذشته برابر تیم گل گهر سیرجان به پیروزی دست یافت و با ۲۴ امتیاز در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.  

شاگردان مسعود شجاعی قصد دارند با برد در دربی کوچک پایتخت به روند رو به رشد خود ادامه بدهند و وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.  

 رضا عنایتی و مسعود شجاعی در قامت سرمربی برای اولین بار برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند و تقابل این ۲ مربی به جذابیت این بازی می‌افزاید.  

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.  

گل گهر سیرجان - استقلال خوزستان/ پنج شنبه ساعت ۱۷:۴۵ 

تیم گل گهر سیرجان هفته گذشته با باخت برابر تیم هوادار سومین باخت متوالی خود را متحمل شد و با ۳۳ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفته است.  

شاگردان اوزونیدیس سرمربی یونانی گل گهر می‌خواهند با کسب ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم هوادار می‌خواهند باخت‌های متوالی خود را قطع کنند و میانه جدول را حفظ کنند.  

در آن طرف، تیم فوتبال استقلال خوزستان هفته گذشته در دربی اهواز توانست با نتیجه ۲ بر یک برابر تیم صنعت نفت آبادان به برتری برسد و با ۱۹ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی قرار بگیرد.  

شاگردان پورموسوی به برد بازی خارج از خانه برابر تیم گل گهر نیاز مبرم دارند تا از انتهای جدول فاصله بگیرند و دل هواداران خود را شاد کنند.  

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.  

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس/  پنج شنبه ساعت ۱۹ 

تیم صنعت نفت آبادان هفته گذشته برابر تیم استقلال خوزستان در دربی اهواز شکست خورد و با ۱۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.  

 فراز کمالوند از زمان  حضورش روی نیمکت فنی صنعت نفت آبادان  یک برد و یک شکست را به دست آورده است. این مربی می‌داند که کار سختی برای حفظ تیم صنعت نفت در لیگ برتر دارد و بیان کرده که قولی برای ماندن در لیگ برتر نمی‌دهد.  

شاگردان کمالوند می‌خواهند با حمایت هواداران خونگرم خود ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم پرسپولیس را بگیرند تا همچنان به بقا در لیگ برتر فوتبال امیدوار بمانند.  

در آن طرف، تیم پرسپولیس هفته گذشته با برتری برابر پیکان ۴۹ امتیازی شد تا اختلاف یک امتیازی خود را با تیم استقلال صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال حفظ کند.  

شاگردان اوسمار به برد خارج از خانه برابر تیم صنعت نفت آبادان نیاز مبرم دارند تا همچنان در کورس مدعیان قهرمانی بماند و روند رو به رشد خود هم ادامه بدهد، اما آنها کار سختی جلوی هواداران خونگرم آبادانی دارند.  

اگر سرخپوشان پایتخت بتوانند برابر تیم صنعت نفت به برتری برسند در آن صورت حداقل ۲۴ ساعت صدرنشین لیگ برتر فوتبال خواهند بود.  

علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم پرسپولیس در این بازی نیستند، اما بقیه بازیکنان آمده بازی هستند.  

امیر رضا رفیعی دروازه بان جوان پرسپولیس در ۳ بازی که به جای بیرانوند در درون دروازه قرار گرفته، ۳ کلین شیت داشته است، او می‌خواهد در چهارمین حضورش در  درون دروازه گل نخورد تا چهارمین کلین شیت خود را به ثبت برساند.  

در ۲۵ تقابل  این ۲ تیم با یکدیگر در لیگ برتر فوتبال، ۱۷ برد سهم پرسپولیس، ۳ برد سهم صنعت نفت آبادان و ۵ بازی هم با تساوی به پایان رسید. سرخپوشان ۳۴ گل زده و ۱۵ گل خورده اند. بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.  

برنامه بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال

روز جمعه ۳۱ فروردین ماه 

نساجی مازندران- تراکتور-  روز جمعه- ساعت ۱۶:۳۰ 

استقلال - شمس آذر قزوین- روز جمعه- ساعت ۱۸ 

فولاد- مس رفسنجان- روز جمعه- ساعت ۱۸:۱۰

روز یکشنبه ۲ اردیبهشت 

ذوب آهن- آلومینیوم اراک- روز یکشنبه- ساعت ۱۶:۳۰ 

ملوان- سپاهان- روز یکشنبه- ساعت ۱۷ 

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد
  • ۴۴؛ بایرلورکوزن رکورددار طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی
  • کامبک لیورپول نیمه تمام ماند/ رم از میلان عبور کرد و لورکوزن با رکوردشکنی صعود کرد+ فیلم
  • پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام
  • یک احتمال بعید، ولی فوق‌العاده جذاب/ حساس‌ترین دربی تمام تاریخ در راه است؟
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • عجیب اما واقعی؛ خط دفاعی، پاشنه آشیل تیم دیگو سیمئونه
  • شکست الهلال برابر العین در شب تلخ مدافع جنجالی
  • تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!
  • آتش‌بازی پاری‌سن‌ژرمن در بارسلونا/ کابوس اتلتیکو برابر دورتموند