Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در سالگرد زلزله کرمانشاه، با اشاره به برپایی شش بیمارستان سیار در مناطق زلزله زده کرمانشاه در کمتر از ۱۵ ساعت از پس از وقوع زلزله اظهار کرد: برخی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت به هنگام وقوع زلزله کرمانشاه در سال گذشته، مورد تقدیر مجامع بین‌المللی قرار گرفت و بهتر است رسانه‌ها درخصوص میزان رضایت‌مندی مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در این مناطق از مردم همان مناطق سوال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: زلزله سال گذشته در کرمانشاه ۷ هزار و ۸۱۸ مصدوم داشت که از این تعداد، ۷ هزار و ۳۵۰ مصدوم در کمتر از بیست ساعت در شرایط قطع برق و تاریکی به مناطق درمانی اعزام شدند.
وی همچنین با بیان اینکه به همت پزشکان و پرستاران کرمانشاه، ۲ هزار و ۸۹۳ بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه صورت گرفت و ۴۲۸ بیمار برای بستری به خارج از بیمارستان‌های استان کرمانشاه انتقال یافتند، گفت: هزار و ۹۸۰ عمل جراحی در کمتر از سه روز و حدود ۱۰۰ عمل جراحی پیوند عضو با موفقیت در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار با توجه به وسعت حادثه زلزله در کرمانشاه با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله زده مواجه نبودیم، گفت: با توجه به تعداد مصدومین زلزله، کمبود خون و فرآورده‌های خونی نداشتیم.
وی همچنین افزود: علی رغم وجود برخی بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده تا قبل از وقوع زلزله، توانستیم به طور کامل، شیوع بیماری‌های واگیردار را کنترل کنیم و هیچ بیماری واگیرداری در این مناطق نداشتیم.
حریرچی با اشاره به اینکه غربالگری سلامت روان برای ۲۱۰ هزار نفر انجام شد، بیان کرد: در این خصوص ۱۰۰ هزار نفر توسط وزارت بهداشت مورد غربالگری سلامت روان قرار گرفتند. اقدامات خاص و مداخلات درمانی روانی برای بیماران آسیب دیده روان انجام شده است، همچنین ۲۷۴ روانشناس در قالب ۳۷ تیم از وزارت بهداشت و ۵۴ تیم از بهزیستی بیماران بستری را به صورت انفرادی مورد غربالگری سلامت روان قرار دادند.
وی همچنین ادامه داد: ۹۰ میلیارد تومان داروی رایگان جدای از بیمارستان‌ها در مراجعات سرپایی برای بیماران توزیع شد.
حریرچی در ادامه با بیان اینکه ۱۹۰ باب واحد بهداشتی درمانی آسیب دیده تا خرداد ماه امسال، به صورت کامل تعمیر شد، افزود: ۴۵ باب خانه بهداشت و ۷ مرکز جامع سلامت جدید به همت خیّرین که ۳۰ واحد آن‌ها قابل افتتاح است ساخته شد و مابقی تا خرداد ۹۸ افتتاح خواهد شد.
وی همچنین اظهار یادآور شد: مقاوم سازی و بازسازی بیمارستان آسیب دیده سرپل ذهاب که از اول آذرماه بهره‌برداری می‌شود انجام شده است و در این فاصله در بیمارستان موقت «بانگر» با ظرفیت بیشتر از تخت‌های قبلی خدمت رسانی انجام می‌‍شود.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعمیر و بازسازی بیمارستان قصر شیرین در حال اتمام است، گفت: احداث یک بیمارستان ۵۰ تختی توسط خیّرین کاشان در سرپل ذهاب و یک بیمارستان ۹۶ تخته توسط خیّرین و بانک‌ها در اسلام آباد غرب شروع می‌شود و ساخت بیمارستان ۳۲ تخته شهرستان ثلاث باباجانی پیگیری و خدمات بیمارستان موقت در این مناطق تا آخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱۷۶ کرمانشاهی در طرح پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهار شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت در کرمانشاه امسال ظرفیت بالایی برای فضای معنوی استان فراهم خواهد آورد که باید از این ظرفیت به خوبی و در جهت تقویت فضای معنوی استفاده کرد.

وی افزود: سال گذشته سازمان تبلیغات به منظور انجام فعالیت‌های مرتبط شامل تلاوت و تفسیر قرآن کریم ۲ غرفه در نظر گرفته شده بود که امسال نیز برای برپایی این غرفه‌ها آمادگی لازم را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی کرمانشاه همچنین با اشاره اجرای طرح مسطورا در استان کرمانشاه، تصریح کرد: این طرح به منظور تدبر در آیات قرآن کریم اجرایی شده که در استان کرمانشاه نیز متناسب از ابتدای ماه رمضان اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام اشک تلخ خاطرنشان کرد: در طرح مسطورا قرار است طی سه سال ۱۵۰ آیه تدبر و تفسیر انجام گیرد که بر همین اساس سامانه پیامکی و مسابقاتی طراحی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: در مسابقه طراحی شده برای طرح «زندگی با آیه‌ها» سامانه پیامکی ویژه برای هر استان تعریف شده که با ارسال عدد ۵ در این سامانه عضو خواهند شد از همین رو از ابتدا اجرای این طرح تاکنون ۱۷ هزار ۱۷۶ نفر در مسابقات پیامکی شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6063870

دیگر خبرها

  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • ۱۷۱۷۶ کرمانشاهی در طرح پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • آکادمی گردشگری خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.