Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:14:10 GMT

تولید گردو در جغتای 89 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۷۵۲۵

تولید گردو در جغتای 89 درصد کاهش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: در سال زراعی جاری 75 تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته 89 درصد کاهش دارد.

مهدی دستورانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 700 هکتار باغ بارور گردو در این شهرستان 550 هکتار آن ابتدای امسال بر اثر سرمای شدید دچار خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گردوی جغتای مرغوبترین گردو در خراسان رضوی شناخته شده است، اظهار داشت: توسعه باغات گردو در اراضی نزدیک به کوهپایه، افزایش تولید و اصلاح باغات سنتی گردو با استفاده از روش پیوند سرشاخه کاری، مورد توجه کشاورزان این شهرستان است.
وی گفت: بیشترین رقم کشت شده گردو در باغات این شهرستان رقم محلی است گرچه در سه سال گذشته باغداران از ارقام جدید مانند چندلر نیز استفاده می کنند.
شهرستان 50 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كاهش محصول گردو جغتاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت

سردار سرتیپ دوم جلیل موقوفه‌ئی در دیدار نوروزی با استاندار سمنان گفت: طرح نوروزی ۱۴۰۳ با همراهی بخش‌های مختلف در دست اجرا است و در هشت روز نخست تعطیلات کاهش ۱۸ درصد وقوع و افزایش ۳۸ درصدی کشف سرقت‌ و افزایش ۷۲ درصدی دستگیری سارقان در استان سمنان در مقایسه با نوروز گذشته ثبت شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه و مدیریت کارها در طرح نوروزی ۱۴۰۳، منجر به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت ‌در استان سمنان شد.

 

وی افزود: کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۸ درصد کشف سرقت از جمله موفقیت‌های پلیس استان سمنان در سال گذشته بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد پرونده‌ها در بخش پلیس سایبری و فضای مجازی و ۱۰۰ درصد جرایم جنایی استان در سال ۱۴۰۲ کشف شد.

وی ادامه داد: افزایش ۲۵ درصد دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و افزایش ۱۰ درصدی برخورد با فروشندگان مواد مخدر خرد و عمده، از دیگر تلاش‌های پلیس استان سمنان در سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در استان کرمانشاه
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • چند خبر کوتاه از جغتای