Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دبیر کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه 310 مقاله برای کنگره دریافت شد که از بین آنها 227 مقاله پذیرفته شد گفت: از بین مقاله های پذیرفته شده 95 مقاله به صورت شفاهی و 132 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود،
منوچهر حیدرپور افزود : 46 درصد مقاله ها از صنعت، 36 درصد از دانشگاه ها و 18 درصد به صورت مشترک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دانشگاه های صنعتی اصفهان، شهید بهشتی و اصفهان بیشترین مقاله ها را برای این نشست عملی ارائه کردند گفت: شرکت های آب و فاضلاب اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی و همدان بیشترین مقاله ها را ارسال کردند.
دبیر کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با اشاره به برگزاری 18 کارگاه آموزشی در این کنگره گفت: تبادل تجربه و نظر میان دانشگاهیان، محققان، مدیران و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب و بررسی مشکل ها و چالش های موجود از اهداف برگزاری این رویداد علمی ملی است.
حیدرپور با بیان اینکه سه نشست تخصصی در این کنگره پیش بینی شده است،گفت : مدیریت تعارضات اجتماعی در حوزه آب، مدیریت مصرف و تقاضا و سازگاری با کم آبی و دستاوردها و چالش های استفاده از آب های نامتعارف عنوان این نشست هاست.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاری رویداد کلینیک صنعت را از بخش های مهم این کنگره بیان کرد و افزود : در این بخش، شرکت کنندگان می توانند پرسش ها و ابهامات علمی و تجربی خود در حوزه صنعت آب و فاضلاب را از استادان این حوزه مطرح و مشورت و پاسخ لازم را دریافت کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیزدر ادامه این مراسم گفت : ما برنامه ریزی های زیادی در بخش آموزش و پژوهش در بخش آب داشتیم تا جایی که پژوهشکده آب و فاضلاب را نیز تاسیس کردیم.
سید محمود مدرس هاشمی با تاکید بر اهمیت رابطه صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات آب، افزود : در این زمینه های فعالیت می توان کرد که تا کنون تحقق نیافته است.
وی همچنین با اشاره به اجرای دوهزار و 400 طرح صنعتی در دانشگاه صنعتی اصفهان ، افزود : این مجموعه تا کنون 50 هزار دانش آموخته داشته است.
مدرس هاشمی با بیان اینکه در سال 2017 هزار و 500 مقاله بین المللی از این دانشگاه منتشر شد گفت : دانشگاه صنعتی اصفهان از جایگاه خوبی در استناد به مقاله های بین المللی برخورداراست.
نمایشگاهی نیز به منظور آشنایی شرکت کنندگان با توانمندی ها وآخرین دستاوردهای تولید کنندگان، مبتکران و نوآوران صنعت آب و فاضلاب در این رویداد علمی برپا شده است.
این گردهمایی با مشارکت انجمن آب و فاضلاب ایران و حمایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار می شود.
این گردهمایی با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تا 24 آبان در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما گردهمایی آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان کلینیک صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض بیش از ۵ هزار کنتور خراب مشترکان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: با هدف کاهش هدررفت آب، شناسایی آب‌های بدون درآمد و شناسایی دقیق مصرف آب، در سال گذشته بیش از ۵ هزار کنتور خراب و فرسوده تعویض شده است.

وی، افزود: برای تعویض کنتور هیچ وجهی از مشترکان دریافت نمی‌شود و مشارکت مردم در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد: در صورت سهل انگاری مشترک در نگهداری از کنتور و احتمال خسارت به کنتور از قبیل یخ زدگی، شکستگی و…. هزینه تعویض از مشترک دریافت می‌شود.

علمدار با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار کنتور فرسوده در استان وجود دارد، ادامه داد: هزینه ریالی تعویض کنتور‌های خراب در سال گذشته بیش از هشتاد میلیارد ریال بوده که از سوی این شرکت تامین شده است.

وی، کنتور‌های فرسوده مشترکان آب را یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد دانست و گفت: عمر کنتور‌های مشترکان، حداکثر هشت سال است که معمولا به علت محدودیت‌های مالی، شرکت‌های آب و فاضلاب قادر به تعویض تمامی کنتور‌های فرسوده نیستند.
نقش کنتور‌های فرسوده در هدررفت ظاهری آب در بسیاری از موارد از نقش کنتور‌های خراب بیشتر است، زیرا برای مشترکین دارای کنتور خراب، بر اساس میانگین مصرف دوره‌های مشابه قبل قبض صادر می‌شود در حالیکه برای کنتور‌های فرسوده، اعداد قرائت شده، معیار صدور قبض است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای درخواست تعویض کنتور و کلیه خدمات از طریق سامانه ۱۲۲، درگاه اینترنتی ساحل به آدرس eg.abfayazd.it و یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • نشتی خط لوله انتقال آب شرب در خیابان میر اصفهان
  • تعویض بیش از ۵ هزار کنتور خراب مشترکان در استان یزد
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان