Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:43:32 GMT

یاوه‌گویی دوباره بولتون علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۷۷۱۸

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در حاشیه سی و سومین اجلاس منطقه ای کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن در سنگاپور روز دوشنبه در گفت و گو با رویترز باز هم ادعای دونالد ترامپ را تکرار کرد و گفت: هدف ایالات متحده از اول این بوده که صادرات نفت ایران را در جهان به صفر برسانیم.
وی افزود: اکنون نیز هدف این است که فشارها علیه ایران را سخت تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی در یک مصاحبه گفت «به نفع ایران است که به خواسته های آمریکا تن دهد و گرنه مردم ایران تاوان آن را پس خواهند داد»؛ اظهاراتی که از جنایت آمریکا علیه بشریت و نیات واقعی این کشور به ضرر مردم ایران پرده برداشت.
رویترز همچنین نوشت: ایالات متحده اوایل ماه جاری اعلام کرد که تحریم ها علیه ملت ایران را مجددا بازگردانده و ترامپ تلاش می کند تا ایران را مجبور به محدود کردن برنامه های هسته ای و موشکی خود کند.
این رسانه افزود: هشت کشور درحال توسعه به طور موقت از معافیت تحریم های نفتی آمریکا برخوردار شده اند و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از آن اعلام کرد که آمریکا نمی تواند صادرات نفر ایران را به صفر برساند.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت. 
تحریم هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند. 
مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است، بطوری که «عبدالناصر همتی» رییس بانک مرکزی نیز با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، گفت: دولت آمریکا هر کاری که می خواست انجام داد و پس از چهارم نوامبر (13 آبان ماه) اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
جان بولتون در گفت: آمریکا به عربستان اجازه داده است که دادستانی عمومی این کشور در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی تحقیق کند.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که خاشقچی روزنامه نگار مخالف آل سعود و از منتقدان محمد بن سلمان بوده ماه گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول توسط یک گروه ویژه اعزامی از ریاض به قتل رسیده و تاکنون جنازه وی پیدا نشده است.
سی و سومین اجلاس سران آسه آن و هشت کشور شرکای گفت وگویی آن از روز دوشنبه گذشته در سنگاپور درحال برگزاری است وتا فردا به کار خود در غیاب دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ادامه خواهد داد.
مایک پنس معاون ترامپ در صدر گروهی از مقام های دولت ترامپ در این اجلاس شرکت کرده اند.
 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی ایالات متحده صادرات نفت جهان ایران وزیر امور خارجه مصاحبه مردم ایران ملت ایران هسته ای رسانه حسن روحانی رییس جمهوری چین روسیه تجارت تروریسم جامعه جنگ عقب نشینی بانک مرکزی دولت نفت دولت آمریکا عربستان قتل معاون ایران تحریم ها علیه ایران مشاور امنیت ملی مصاحبه ملت ایران جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه