Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:01:21 GMT

افزایش تقاضای مرغ در یزد با کاهش توان خرید گوشت قرمز

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۷۷۷۰

افزایش تقاضای مرغ در یزد با کاهش توان خرید گوشت قرمز

مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت در استان‌های همجوار بر قیمت مرغ در این استان، گفت: اندک افزایش قیمت گوشت مرغ در استان ناشی از افزایش تقاضا به دلیل کاهش توان خرید گوشت قرمز از سوی مردم و افزایش قیمت نهاده‌ها در این صنعت بوده است.

سید حسین بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت مرغ در اتحادیه 11 هزار تومان است که در بازار عرضه به مصرف ‎ کننده تا قیمت هر کیلو 10 هزار و 200 تومان نیز به فروش می‎رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گوشت مرغ‌ وارداتی به استان نیز با تفاوت قیمت 600 تا 700 تومان نسبت به قیمت اتحادیه در بازار استان عرضه می‌شود.

این مسئول با بیان این که قیمت مرغ در استان یزد متاثر از نوسانات قیمت آن در استان ‎ های همجوار است، گفت: علاوه بر تاثیر استان‌های همجوار، کاهش توان خرید گوشت قرمز  توسط مردم و افزایش قیمت نهاده‌ها نیز بر این بازار تاثیرگذار بوده است.

وی، روند مطلوب جوجه ‎ ریزی در یزد را یادآور شد و گفت: قیمت مناسب مرغ برای مرغداران روند مطلوب و مناسب جوجه‌ریزی در این فصل را به همراه داشته است، هر چند میزان جوجه‎‎ریزی کنونی نیز از ظرفیت استان کمتر است.

بخشایش با اشاره به تولید 50 درصد مازاد گوشت مرغ مورد نیاز در استان، عنوان کرد: گوشت مرغ تولیدی یزد علاوه بر ارسال به استان‌های کرمان، فارس و خراسان جنوبی، به کشورهای همسایه به ویژه عراق نیز صادر می‌شود.

این مسئول،ْ قیمت گوشت قرمز گوسفندی را نیز هر کیلو بین 53 تا 55 هزار تومان و گوشت گوساله را بالای 38 هزار تومان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرغ منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: پیرو گزارشات و شکایات مردمی و طی بازدید از فروشگاه‌های سطح شهر قم، مقدار ۹۸۷ گوشت قرمز فاسد توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی کشف، ضبط و به دستور معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب معدوم شد. 

خاطر نشان می‌شود: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت اصول بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!