Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از موسسه ریحانه شیرازگفت: دولت توجه ویژه ای به موضوع اشتغال زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار دارد که در این راستا تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، موسسه مشارکت زنان نیکوکار ریحانه یک سازمان مردم نهاد است که با بیش از 17 سال سابقه در خصوص توانمند سازی زنان ودختران سرپرست خانواده فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این تشکل غیر دولتی از بدو تاسیس تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کرده وبه عنوان یکی از برجسته ترین تشکل ها که بصورت تخصصی در زمینه زنان فعالیت می کند نه  تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور نیز مطرح شده و امروز میزبان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بود.

میترا دادخواه،رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه ریحانه در مصاحبه مفصلی که پیشتر درباره  موسسه ریحانه داشتیم، تاکید داشت: توانمند سازی  از مباحثی است که تمام اقدامات موسسه ریحانه را تحت شعاع خود قرار داده است. ما قصد داشتیم ناکارامد بودن شیوه های سنتی یاری رسانی به خانواده های بی سرپرست را از یک طرف و از طرف دیگر توانایی های این بانوان عزیز را به همه نشان دهیم.  ما معتقد بوده و هستیم  زنان سرپرست خانواده با توجه به توانایی و استعدا های فراوان می توانند نه تنها  به استقلال اقتصادی دست یافته و دست نیاز به سوی هیچ سازمان دولتی وغیر دولتی دراز نکنند بلکه نقش موثری در رشد و اقتصاد جامعه داشته باشند. ایجاد اعتماد به نفس و افزایش روحیه  عزت نفس آن چیزی است که زمینه ساز  رشد و شکوفایی این توانمندی ها می شود. لذا به شدت از انجام کمک های مقطعی که باعث رشد بسیاری از خصلت های نامناسب در افراد می شود، پرهیز و تمام تلاش و همت خود را بر آموزش و ایجاد فرصت های شغلی قرار دادیم.

امروز با دیدن موفقیت های موسسه ریحانه این تاکیدات به خوبی عملی شده و مسئولان دولتی و غیردولتی زیادی برای الگو برداری و فعالیت موثر در حوزه زنان از این مجموعه بازدید می کنند.


فعالیت های حمایتی از زنان سرپرست خانوار اولویت اول موسسه ریحانه است

مهنار آذری نائب رئیس عضو هیئت مدیره موسسه ریحانه در گفتگو با خبرنگاران قبل از حضور معاون رییش جمهور  با اشاره به اینکه این موسسه از سال81 فعالیت خود را آغاز کرده اظهار داشت: مکان اولیه این موسسه در خیابان اصلاح نژاد قرار داشت که در حال حاضر هم فروشگاه موسسه در همان خیابان فعال است. با تلاش و پشتکار اعضا اولین کارگاه ما در سال ۱۳۹۲ کلنگ زده شد و در سال ۹۶ افتتاح شد .

مهناز آذری افزود: در حال حاضر 150نفر خانم سرپرست خانوار در این موسسه مشغول فعالیت هستند که با خانواده های خود جمعیت مخاطب حدود600نفری را تشکیل می‌دهند .   وی با بیان اینکه مشکل عمده زنان سرپرست خانوارتامین  مسکن است، تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات زنان سرپرست خانوار وفعالیت های حمایتی لازم اولویت اول موسسه است. بعد از حمایت های اولیه ما به فکر توسعه کار و فعالیت های اقتصادی هستیم. مشاوران و پزشکان نیک اندیشی برای ارائه خدمات حمایتی به صورت داوطلبانه با موسسه ریحانه همکاری دارند و کلاس های آموزشی و هنری و ورزشی هم در فواصل زمانی مختلف برای قشر مخاطب خود برگزار می‌کنیم.

 
نائب رئیس و عضو هیئت مدیره موسسه ریحانه با بیان اینکه  این موسسه در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارد، تصریح کرد: این موسسه غیرانتفاعی است و تاکنون کمکی از سوی سازمان‌های دولتی به موسسه نشده است. جمع 11 نفره هیئت امنا هم هیچ حقوقی برای فعالیتشان دریافت نمی‌کنند وهمه خدمات داوطلبانه و فی سبیل الله دارند.

آذری با اشاره به افق بلندمدت موسسه و بانوان زیادی که نیاز به اینگونه حمایت ها دارند پشتوانه مالی برای توسعه فعالیت موسسه ضروری دانشت و گفت: ما یک نامه برای خانم ابتکار نوشتیم و درخواست های موسسه را عنوان کردیم امیدواریم با پشتیبانی موثر آنها بتوانیم کار را توسعه دهیم و زنان سرپرست خانوار بیشتری بتوانند به خانواده موفق ریحانه ملحق شوند.


ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی آغاز شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از کارگاه موسسه ریحانه  گفت: ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال مربوط به زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی آغاز شده است.   معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت توجه ویژه ای به موضوع اشتغال زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار دارد که در این راستا تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.   وی توضیح داد:  در بحث تسهیلات ۲ بخش شهری و روستایی و تسهیلات پایدار و فراگیر را با نرخ های بسیار پایین در نظر گرفته ایم که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: میزان پرداخت تسهیلات بستگی به نوع طرح و محل اجرا دارد علاوه بر آن بحث آموزش و مهارت افزایی نیز در دولت مد نظر قرار دارد که در بخش رسمی نظام اموزشی توسط فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی انجام می شود. وی یادآور شد: برگزاری کلاس های مهارت افزایی و توسعه کسب و کار با هدف تربیت نیروهای توانمند انجام می شود.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اینگونه کارها و فعالیت ها باید توسط تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد گسترش پیدا کند، با اشاره به موفقیت های موسسه ریحانه گفت: موسساتی که توسط تشکل های غیر دولتی اداره می شود در بحث توانمندسازی بانوان و به خصوص زنان سرپرست خانوار بسیار موثر بوده اند و فرصت های شغلی مناسبی را ایجاد کردند.

ابتکار در خصوص وضعیت مسکن زنان سرپرست خانوارکه از مشکلات اساسی کارکنان موسسه ریحانه نیز بود، پاسخ داد: طی هماهنگی های انجام شده امیدوارم در طرح بازآفرینی مسکن به این مهم توجه ویژه شود.


هدف از بازدید از مجموعه های موفق مردمی تسهیل کار و حمایت از فعالیت های ثمر بخش آنهاست

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در پاسخ به خبرنگار شیرازه درباره هدف ازاین بازدید توضیح داد:  حمایت از موسسات  مردمی و ان جی او ها باعث تسهیل کار موسسات می شود. هدف ما از  دعوت خانم ابتکار و بازدید از این مجموعه مردمی  باتوجه به اینکه شاغلان این موسسه همه خانم هستند و مسیولیت تامین خانواده را به عهده دارند،این است که حمایت‌های ویژه ای برای خانم‌های سرپرست  خانواده جذب کنیم.

ما برای خانم‌های سرپرست خانوار درخواست وام و تسهیلات کردیم همچنین از خانم ابتکار تقاضا داشتیم باتوجه به نیاز جامعه به اشتغال افرینی مانند وام‌هایی که برای مشاغل مختلف دیده می‌شود تسهیلاتی برای سمن هایی که در حوزه اشتغال زایی فعال هستند، در نظر گرفته شود و این مجموعه هاهم بتوانند حمایت ویژه دولتی دریافت کنند.

معصومه دستغیب در خصوص امکان تحقق این در خواست‌ها نیز ابراز داشت: امکان عملی شدن درخواست‌ها زیاد است ما مراحل اداری و عمیاتی  آن را از استان دنبال می‌کنیم و

خانم ابتکار در معاونت زنان ریاست جمهوری هم با دید مثبتی که به این قضیه دارند،پیگیری می‌کنند، به نتیجه آن امیدوار هستیم.

در پایان این بازدید معاون رئیس جمهور و تیم همراه با دسپخت خوشمزه بانوان هنرمند و زحمتکش ریحانه پذیرایی شدند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی رضا رحمان نژاد، معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در نشست خبری با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ١٥ درصد صنایع استان جزو صنایع بالادستی هستند افزود: طبق مصوبه شورای تامین استان، صنایع بزرگ استان باید ٥٠ درصد از نیاز‌های خود را از داخل استان خرید و تهیه نمایند و باید زنجیره تامین کالا بین شرکت‌های کوچک و بزرگ ایجاد شود.

او با بیان اینکه پارسال در خصوص این مصوبه به صورت تشویقی برخورد شد اظهار کرد: اما امسال با شرکت‌هایی که این اقدام را انجام ندهند، از سوی مراجع ذیصلاح به صورت ترک فعل برخورد خواهد شد؛ باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.


رحمان نژاد به عملکرد سال ١٤٠٢ این نهاد اشاره کرد و گفت: پارسال در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته ایم و فقط حدود ٦٥ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سه بانک ملت، توسعه تعاون و صنعت و معدن در قالب تبصره ١٨ طبق سهمیه تخصیص یافته، به صنایع پرداخت شده است.

 

*ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های عملکردی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در ادامه از ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های برنامه‌های این نهاد خبر داد و اعلام کرد: راه اندازی ١٥٤ واحد جدید التاسیس، ایجاد ارتباط بین ٩٠ واحد صنعتی کوچک با صنایع بزرگ، ایجاد ١١ هزار و ٩٠٠ شغل جدید در بخش صنعت، فعال نمودن ٤٤ واحد راکد و غیر فعال، پیگیری تامین ٩٠ مورد مواد اولیه صنایع، ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی با ٣٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی تفویض اختیار تخصیص سوخت صنایع و روند صدور کارشناسی تا صدور پروانه بهره برداری به شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: پیگیری ایجاد کلینیک صنعت به منظور عارضه یابی واحد‌های صنعتی به منظور حل مشکلات صنایع نیز امسال در دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید امسال بطور کامل اجرایی می‌شود.

رحمان نژاد به برگزاری ٢٧ جلسه کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تا کنون ٥١ درصد از مجموع ٣٦٨ مصوبات آن، اجرایی شده، ١٥ درصد اجرا نشده و ٣٤ درصد در حال پیگیری است.

 

*ضرورت توسعه صنایع قطعه سازی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس ٢٠٢٤ کرمان طی اردیبهشت ماه سالجاری اعلام کرد: صنایع قطعه سازی و پلیمر از جمله صنایعی هستند که می‌توان به سرمایه گذاری روی آن‌ها در استان توجه کرد.

او در مورد برنامه‌های سال جدید نیز گفت: پیگیری اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالا‌های تولیدی ٣٠٠ واحد تولیدی استان، انعقاد تفاهم نامه با چند بانک به منظور تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک از طریق انتقال حساب‌ها و گردش مالی حساب‌های صنایع بزرگ به استان، ارائه تسهیلات به صنایع راکد، نیمه فعال و تثبیت آمار تولید ١٣٠ واحد تولیدی از جمله این موارد است.

وی اظهار کرد: صنایع استان تا ٢٥ اردیبهشت فرصت دارند تا برنامه تولید و نیاز ارزی خود را از طریق سامانه جامع تجارت اعلام نمایند تا پس از بررسی و پایش مداوم، ارز مورد نیاز بصورت چند مرحله‌ای تخصیص یابد و از خروج ارز از مسیر اصلی تولید جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است