Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@12:50:21 GMT

بن سلمان نمی‌تواند از قضیه خاشقچی فرار کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۷۸۶۸

بن سلمان نمی‌تواند از قضیه خاشقچی فرار کند

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، خبر پایان قتل به اطلاع بن سلمان رسانده شده بود!

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای روزنامه نیویورک تایمز، یک فایل صوتی متعلق به ماهر عبدالعزیز مطرب از مظنونان پرونده قتل جمال خاشقجی بدست آمده است که ارتباط این پرونده و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را آشکار می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطرب پس از قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، در تماس تلفنی با فردی که گمان می‌رود از جمله دستیاران بن سلمان باشد، از او خواسته تا به رئیسش بگوید که کار انجام شد.

 

به نوشته نیویورک تایمز، این فایل صوتی را مقام‌های اطلاعاتی ترکیه به دست آورده‌‌ بودند و جینا هسپل رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) هم در سفر اخیر خود به ترکیه، آن را شنیده است.

 

با این وجود، منابع خبری این رسانه می‌گویند که آنکارا حاضر نشده اصل فایل صوتی را برای بررسی و تحلیل جداگانه آن توسط نهادهای اطلاعاتی دیگر کشورها ارائه بدهد و تنها متن مکالمه را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

 

خاشقجی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، ماه گذشته برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما هرگز از آن محل خارج نشد.

 

دولت عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره کشته شده است، ادعایی که اسناد منتشر شده در رسانه‌ها آن را قویاً رد می کند.

 

ماهر عبدالعزیز از جمله 15 عامل اطلاعاتی سعودی است که در فاصله کوتاهی پس از حضور خاشقجی، وارد کنسولگری شدند و به نظر می‌رسد در قتل او نقش داشته‌اند.

 

با وجود مدارک غیرقابل انکار از نقش مقام‌های عالی‌رتبه سعودی در قتل این روزنامه‌نگار، دولت آمریکا تاکنون موضع صریحی در این ارتباط اتخاذ نکرده و حاضر به محکوم کردن ریاض نشده است.

 

نیویورک تایمز می‌نویسد که تغییر در ترکیب کنگره امریکا و قدرت گرفتن دمکرات‌ها در انتخابات اخیر، موجب افزایش فشارها به کاخ سفید و احتمالا موضع‌گیری سختگیرانه‌تری در قبال اقدامات عربستان سعودی خواهد شد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک واشنگتن پست خاشقچی بن سلمان جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود