Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:52:27 GMT

فعالیت ۱۵ مرکز جامع اهدای خون در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۸۱۷۵

فعالیت ۱۵ مرکز جامع اهدای خون در کشور

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشورگفت: ۱۵ استان کشور مجهز به مرکزهای جامع اهدای خون هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان علی اکبر پورفتح‌اله در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۵ مرکز جامع اهدای پلاسما در کشور فعالیت دارند، گفت: این مراکز به روش فرزیس، اجزای خون را از یکدیگر جدا می‌کنند.

 

پورفتح اله از تغییر روش اهدا خون در سراسر جهان از حالت سنتی به سمت اهدای «فرزیس» ، به این معنا که در این روش اهدا اجزا خون مستقیما از آن جدا می‌شود  اشاره داشت وگفت:این روش کاملا بی‌خطر بوده و محصول دارای کیفیت بیشتری است در حالی که در روش سنتی ابتدا باید خون کامل اهدا و پس از آن جداسازی فراوردهای خونی انجام می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل سازمان انتقال خون  کشور تصریح کرد: به عنوان مثال در گذشته برای تزریق پلاکت به بیمار و انجام یک دوز درمانی باید شش واحد پلاکت تزریق می‌شد و این امر سبب می‌شد تا گیرنده خون با شش پلاسمای متفاوت درگیر شده و پس از دریافت ایجاد واکنش‌های آلرژیک و مقاومت به درمان به خاطر دریافت پلاکت‌های مختلف ایجاد می‌شد در حالی که در روش «فرزیس»  پلاکت مورد نیاز بیمار با یکبار اهدا فراهم می‌شود و واکنش آلرزیک در پی ندارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور پلاسما و پلاکت به روش «فرزیس» به دست می‌آید ابراز امیدواری کرد تا در آینده گلبول قرمز نیز از این طریق استحصال شود.

 

مدیر عامل سازمان انتقال خون  کشوراستفاده از پلاسمای ایرانی در تهیه داروهای مشتق پلاسما را از برنامه های خوب سازمان انتقال خون کشور دانست وگفت: اکنون پلاسمای خون برای فرآوری و تبدیل به دارو از طریق پالایش قراردادی با برخی کشورهای خارجی انجام می شود.

 

پورفتح‌اله  با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد داروهای مشتق از پلاسمای کشور با پلاسمای ایرانی تأمین می‌شود اظهار امیدواری کرد: تا در آینده  میزان داروی تولیدی مشتق از پلاسمای ایرانی به 100 درصد برسد.

 

 وی با اشاره به اینکه پلاسمای اهدایی در کشور برای تولید دارو به خارج ارسال می‌شود ادامه داد: بر اساس میزان پلاسمای اهدایی که سال گذشته ارسال شد ارزبری داروهای مشتق از پلاسما در کشور 18 میلیون دلار کاهش یافت.

 

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه پلاسمای اهدای کشور به هیچ عنوان صادر نمی‌شود تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت پالایشگرهای اروپایی پلاسمای ایرانی به خارج ارسال و به دارو‌های مشتق از پلاسما تبدیل شده و مجدداً به داخل کشور بازگردانده می‌شود.

 

وی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های سازمان بهداشت جهانی تغییر جغرافیایی بیماری‌ها  عنوان کرد وافزود: با تولید دارو از پلاسمای ایرانی نگرانی درباره جابه‌جایی بیماری‌ها نوظهور نیز از بین می‌رود.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان شیراز طرح 550 هزار هکتاری اجلاس جهانی گردشگری کانون های مساجد افتتاح پروژه اردبیل اسحاق جهانگیری مقابله با ریزگردها مرکز جامع اهدای خون در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور مدیر، معاون اداری و مالی و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی ارومیه، مراسم معارفه رئیس مرکز جهاد کشاورزی بالانج برگزار و خانم فرین افهم به عنوان مسئول مرکز معرفی و از زحمات آقای پاشایی مسئول پیشین این مرکز قدردانی شد.   پرویز امجدی در این مراسم تغییر رویکرد و نگاه اصلاحی برای هزینه کرد منابع مالی را لازم دانست و گفت: با برنامه ریزی اصولی، مراکز جهاد کشاورزی که بعنوان خط مقدم فعالیت‌های تامین امنیت غذایی هستند به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و با ایجاد امکانات، انگیزش و امید افرینی را برای فعالیت کارشناسان در پهنه‌های تولید ایجاد نمود.   گفتنی است قادر پاشایی مسئول پیشین این مرکز به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج