Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آشتیان گفت: آشتیان ۱.۵ برابر اعتبارات مصوب اشتغال روستایی را در مرحله نخست جذب کرد. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آشتیان، جلسه اقتصادمقاومتی شهرستان آشتیان در فرمانداری این شهرستان باحضور مسئولان ارشد استان مرکزی، استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آشتیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام‌الدین جهان‌میرزایی با اشاره به  جذب اعتبارات اشتغال روستایی آشتیان اظهار داشت: در مرحله نخست میزان اعتبارات جذب شده برای شهرستان 150 درصد معادل با اختصاص 43 میلیارد ریال بود که بالاترین میزان جذب بودجه در استان بوده است.

وی افزود: این درحالی است که تا به امروز در مرحله دوم موفق به جذب 75 درصد اعتبارات این بخش شده‌ایم.

جهان‌میرزایی تصریح کرد: در مجموع 217 طرح در بخش اشتغال روستایی در این شهرستان وجود داشته که 92 طرح در دست بررسی است.

وی ادامه داد: با توجه به جذب بالای اعتبارات اشتغال روستایی این شهرستان آمادگی وجود دارد تا سهم شهرستان‌های دیگر که نتوانستند سهم اعتبارات را به طور کامل جذب کنند در اختیار گرفته و طرح‌های اشتغال‌آفرینی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در بخش اشتغال روستایی مبلغی بالغ بر بیش از 88 میلیارد ریال برای 51 طرح اشتغال روستایی در شهرستان به بانک عامل معرفی شده که براساس پیش‌بینی صورت گرفته این موارد می‌تواند منجر به ایجاد 132 فرصت شغلی در این شهرستان شود.

فرماندار آشتیان با اشاره به اهمیت توسعه شهرستان گفت: یکی از مواردی که باجدیت در این شهرستان دنبال می‌کنیم موضوع صنایع پاک در شهرستان است که با توجه به اهمیت محیط‌زیست برای مردم منطقه امیدواریم که واحدهای دانش‌بنیان و صنایع پاک که آلایندگی هم ندارند در این شهرستان مستقر شوند.

جهان‌میرزایی ادامه داد: در هرماه حواشی و حومه شهر از سوی بانوان علاقمند به محیط زیست پاک‌سازی می‌شود که همین نشانگر اهمیت محیط زیست برای مردم منطقه قلمداد می‌شود.

وی عنوان کرد: آشتیان از شهرهای قدیمی و باتمدن استان مرکزی با اقلیم و بافت فرهنگی قابل توجهی است که مطمئنا موضوع سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و ابنیه تاریخی این شهرستان امری موثر در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی به شمار می‌رود که امروزه این حوزه مهم نیازمند مدیریت بهره‌وری بیشتر است.

ایجاد 90 فرصت شغلی در شهرستان آشتیان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت اشتغال‌زایی روستایی در شهرستان آشتیان اظهار داشت: شهرستان آشتیان از شهرستان‌های موفق استان مرکزی در بخش جذب اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی به شمار می‌رود به طوری که با جذب این اعتبارات موفق به ایجاد 90 فرصت شغلی در این منطقه شده است.

وی افزود: این درحالی است که آشتیان موفق به جذب 54 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار ار اعتبارات مربوط به حوزه اشتغال روستایی استان مرکزی برای ایجاد اشتغال در منطقه شده است.

آبائی تصریح کرد: 43 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال بخش روستایی اختصاص یافته که همین امر به ایجاد 130 فرصت شغلی در شهرستان آشتیان منجر گردیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اقدامات برای ایجاد مشاغل خانگی گفت: یکی از بخش‌هایی که در حوزه اشتغال‌زایی توانسته موفق باشد موضوع مشاغل خانگی بوده که در استان مرکزی و شهرستان آشتیان هم توفیقات خوبی به همراه داشته است.

آبائی عنوان کرد: 5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته به بخش اشتغال خانگی شهرستان آشتیان بوده این درحالی است که تاکنون 5 میلیارد و 920 میلیون ریال طرح به بانک‌های عامل ارائه شده است.

وی اضافه کرد: باتوجه به 61 طرح اشتغال خانگی ارائه شده به بانک‌ها و مجموعه اقدامات باید این شهرستان را در حوزه اشتغال از شهرهای موفق استان مرکزی بدانیم.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک