Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاران بومی در حوزه صنعت و معدن این استان با کمک افراد صاحب نفوذ و اصحاب رسانه ضروریست.

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید بانک صنعت و معدن زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص خود در حوزه معدن از ظرفیت های بکری برخوردار است که می تواند علاوه بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران خارج استان مردم بومی را به سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دولت در سالهای اخیر اقدامات خوبی را در حوزه زیر ساخت در سیستان و بلوچستان انجام داده و می دهد به طوری که با وجود همه مشکلات هر زمانی که درخواستی از سوی استان مطرح شده مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا با اقدامات مطلوب صورت گرفته رتبه استان از 31 کشوری در حوزه اقتصادی هم اینک به سوم کشوری ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: امروز زمان فرصت هاست پس ضروریست ظرفیت های سیستان و بلوچستان هر یک جداگانه برجسته و نمایان شوند تا زمینه توسعه بیش از پیش فراهم شود.
محبی بزرگترین مانع در راه پیشرفت سیستان و بلوچستان را عدم شناخت ظرفیت و توانمندی ها عنوان کرد و افزود: با وجود همه اقدامات صورت گرفته هنوز شناخت ها نسبت به این استان درست و صحیح نیست که در این مسیر می توان با انعکاس این قابلیت ها در راه توسعه منطقه گام برداشت.
وی برخوداری از نیروی جوان و کارآمد را از دیگر ظرفیت های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: اگر سرمایه بخش خصوصی به کمک هوش و خلاقیت جوان این استان بیاید شاهد توسعه یافتگی در حوزه صنعت و معدن منطقه خواهیم بود.
علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های فراوان صنعت و معدن برخوردار است که باید مورد توجه ویژه بانکها قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل(کارخانه سیمان سیستان) نیز در این نشست گفت: برخی مشکلات نظیر فاصله معنادار با شاخص های کشوری و کامل نبودن زیر ساخت سبب خروج سرمایه از استان می شود.
محمدرضا احسانفر افزود: هر چه مشوق های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان افزایش یابد توسعه سیستان و بلوچستان شتاب بیشتری می گیرد.
ماندا زنگنه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر راه اندازی شعبه بانک صنعت معدن در چابهار، افزایش اختیارات این بانک، اختصاص اعتبارات ویژه برای توسعه این استان و حضور این بانک در طرح های کلان اقتصادی تاکید کرد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و معدن جذب سرمايه گذار استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در خصوص آخرین وضعیت برق رسانی به روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: با وجود بسته بودن راه‌های ارتباطی و سخت بودن امدادرسانی، هم اکنون وضعیت مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی برق در ابتدای حادثه، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵ روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق دار خواهند شد.

به گفته مصطفی رجبی مشهدی تمام نیرو‌های عملیاتی و فنی در استان بسیج شدند تا مشکل هر چه سریعتر برطرف و مناطق سیل زده برق دار شوند. در مناطقی که امکان مانور در شبکه وجود داشته، از این طریق برق شبکه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیرتصریح کرد: با رفع انسداد جاده‌ها توسط تیم‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی و مهیا شدن امکان حضور تیم‌های عملیاتی صنعت برق، مسئله روستا‌های باقی مانده به سرعت رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن