Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@04:29:04 GMT

دو راهکار حمایت از استارت آپ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۸۴۱۰

دو راهکار حمایت از استارت آپ‌ها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دو راهکار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای حمایت از استارت آپ ها خبر داد. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلیمان پاک سرشت با ارائه دو راهکار، شیوه حمایت سازمان از کسب و کارهای نوپا را تشریح کرد و گفت: از طریق شبکه‌ای کردن تجهیزات گسترده ای که در اختیار سازمان هست، برای نوآوران و فناوران، زمینه استفاده از این امکانات را فراهم می سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کارگاه های آموزشی خود را برای استفاده نوآوران در سراسر کشور در اختیار مشتاقان ایجاد کسب و  کارهای جدید قرار می دهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به این که مسئله تکنولوژی در سیاست­ها­ی توسعه تکنولوژی مسئله پیچیده ای است، گفت: در ایجاد اکوسیستم توسعه نوآوری­ها، مؤلفه­‌های اقتصادی و فن آورانه، تنها مؤلفه های جدی نیستند بلکه مؤلفه­‌های اجتماعی و فرهنگی هم در تحقق این مهم تاثیر جدی دارند و نباید این زمینه های فرهگی را نادیده گرفت.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  بنا دارد در حوزه آموزش­های مهارتی به عنوان مؤلفه جدی اکوسیستم  پذیرش فن آوری ها، زین پس حضور پویاتر و جدی­تری داشته باشد.

انتهای پیام/

R1012189/P1012122/S7,82/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای