Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه 120 سالن ورزشی در همدان وجود دارد، گفت: به ازای هر دانش‌آموز همدانی 40 سانتییمتر مربع فضای ورزشی سر باز و 17 سانتیمتر مربع فضای سرپوشیده وجود دارد که طبق استانداردها باید به ازای هر دانش‌آموز یک متر مربع فضای ورزشی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، با کاهش دما و سرد شدن هوا در سطح کشور و برودت در مناطق کوهستانی نیاز ورزشکاران و دانش‌آموزان به فضاهای سربسته برای فعالیت‌های ورزشی بیشتر می‌شود و شهر کوهستانی همدان از این قاعده مستثنی نیست؛ با آغاز فصل سرما الوندنشینان ورزشکار ادامه فعالیت‌های ورزشی خود را از دامنه‌های این کوهستان به داخل سالن‌های ورزشی می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، در خصوص چگونگی ادامه فعالیت ورزشی دانش‌آموزان همدانی با توجه به آغاز فصل سرما، اظهار کرد: حوزه سلامت دانش‌آموزان و پرداختن به فعالیت‌های جسمانی و تربیتی آنها از اقدامات مهم در تمام مدارس است که باید به نحو احسن انجام شود. 

وی با بین اینکه دانش‌آموزان همدانی دارای استعدادها و توانمندی‌های ورزشی و علمی خوبی هستند که باید شناسایی و حمایت شوند، گفت: حوزه سلامت و تربیت بدنی دانش‌آموزان از پایه اول تا دوازدهم معمولاً در هفته شامل دو ساعت آموزش است که در برخی از مدارس نیز از بسته‌های آموزشی مکمل نیز استفاده می‌شود. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: مقوله نیروی انسانی بحث مهمی است که در این بحث، استان از ظرفیت نسبتاً خوبی برخوردار است؛ با وجود 100 معلم تربیت بدنی شاهد حضور 750 مربی ورزش در سطح استان نیز پتانسیل بالایی است. 

وی وجود فضا و تجهیزات لازم را از دیگر مقوله‌های مهم برشمرد و افزود: تمام مدارس نیاز به فضای مطلوب دارند و داشتن برنامه و محتوای هدفمند از دیگر موارد مهم است که خوشبختانه در استان همدان مشکلی از این حیث نداریم و مربیان ورزش دارای برنامه‌های منسجم و هدفمند هستند. 

جعفری با اشاره به ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: توجه به تأمین فضای مورد نیاز از دیرباز جزو سیاست‌ها بوده است و در استان همدان با وجود 282 هزار دانش‌آموز با آغاز فصل سرد سال، قطعاً همدان آنچه را از فضای سرپوشیده دارد استفاده می‌کند. 

وی ادامه داد: برخی سالن‌های  ورزشی سرپوشیده در سطح استان در جوار مدارس قرار دارند که مدیران مدارس می‌توانند با هماهنگی بیشتر از این سالن ها استفاده کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند؛ در مجموع 120 سالن ورزشی در سطح استان وجود دارد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان به ازای هر دانش‌آموز 40 سانتییمتر مربع فضای ورزشی سر باز و 17 سانتیمتر مربع فضای سرپوشیده وجود دارد که طبق استانداردها باید به ازای هر دانش‌آموز یک متر مربع فضای ورزشی داشته باشیم. 

کارشناس بدنسازی و مربی ورزشی نیز در این خصوص به خبرنگار نافع گفت: با توجه به سرد شدن هوا و روی آوردن مردم به باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های سرپوشیده باید امکانات و تجهیزات کافی در سالن‌های سطح شهر در اختیار همگان قرار گیرد. 

مریم‌السادات موسوی اظهار کرد: با توجه به آب و هوای کوهستانی همدان و منطقه سردسیری که این شهر کوهستانی قرار گرفته است باید تعداد باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را افزایش داد .

مربی همدانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اعتراض برخی از ورزشکاران در بالا بودن شهریه باشگاه‌ها، یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها در سطح شهر بیشتر از نرخ مصوب شهریه دریافت می‌کنند که باید نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.

موسوی اکثر ورزش‌های ارائه شده در سالن‌های ورزشی را مناسب فصل زمستان دانست و بیان کرد: همدان دارای پیست اسکی است که اکثر ورزشکاران در این فصل می‌توانند از آن استفاده کنند؛ ورزش‌های زمستانی در همدان از تنوع ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است