Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@06:47:13 GMT

۵ آزمایش ضروری که زنان باید انجام دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۸۶۷۵

۵ آزمایش ضروری که زنان باید انجام دهند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   حسین فودازی در ارتباط با سرطان سینه در زنان اظهارداشت: از هر۱۲زن ایرانی ۱ نفر مبتلا به سرطان سینه می‌شود و این در حالی بوده که این سرطان تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.

 

وی بیان داشت: افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان سینه دارند باید نسبت به غربالگری این سرطان در خود بیشتر حساس باشند و نسبت به انجام سونوگرافی و ماموگرافی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید از مشورت های پزشک خود در این زمینه غافل نشوند.

 

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی با تاکید بر اینکه زنان لمس هر توده و تغییر شکل غیر عادی و ترشح را باید جدی گرفته و در اسرع وقت برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان مشخص شده احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که سحرخیزتر هستند، نسبت به کسانی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند، تا ۴۰درصد کمتر است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی محققان تا سال ۱۴۱۰ آمار ابتلا به سرطان سینه ۲برابر می‌شود، عنوان کرد: تغذیه نامناسب، چاقی، دیر ازدواج کردن و دیر بچه دار شدن از جمله دلایل ابتلای زنان به سرطان سینه است بنابراین با مصرف مواد غذایی سالم و ورزش و تحرک و سایر عوامل می توان تا حدود زیادی از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کرد.

 

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی در مورد 5 آزمایش ضروری برای زنان خاطرنشان کرد: آزمایشات سنجش تراکم استخوان، تست HPV برای شناسایی بیماری زگیل تناسلی، ماموگرافی جهت تشخیص به موقع سرطان سینه، قندخون برای پیشگیری از دیابت و آزمایش پاپ اسمیر برای بررسی سرطان دهانه رحم برای زنان ضروری است و باید جهت انجام آن اقدام کنند.

 

جام جم آنلاین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون رادیوتراپی آزمایش جام نیوز زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها