Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:52:48 GMT

تروریست حمله کننده به شیعیان پاکستان بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۸۷۸۸

تروریست حمله کننده به شیعیان پاکستان بازداشت شد

اسلام آباد- ایرنا - سخنگوی سازمان ضد تروریسم پاکستان (سی - تی - دی) اعلام کرد تروریست حمله انتحاری سال 2014 به شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان این کشور بازداشت شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سخنگوی سازمان ضد تروریسم پاکستان افزود:این تروریست روز گذشته در عملیات نیروهای این سازمان در منطقه «مستونگ» همراه با مقادیر زیادی مواد منفجره دستگیر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد :این تروریست عضو لشکر جهنگوی در حمله انتحاری به زائران شیعه هزاره در نزدیکی مرز ایران - تفتان دست داشته است.
این تروریست از افراد نزدیک و متحد «حافظ نیامت» فرمانده لشکر منحله جهنگو است که در منطقه مستونگ آموزش دیده بود.
به گزارش ایرنا ،اردیبهشت ماه امسال نیز، نیروهای امنیتی پاکستان، «قاری اسماعیل» تروریست مرتبط با شاخه لشکر جهنگوی العالمی در منطقه «هزار گنجی» را در عملیات پیچیده اطلاعاتی بازداشت کردند.
به گفته «اعتزاز گوریا» رئیس دایره مبارزه با تروریسم شهر کویته، تروریست بازداشت شده در بسیاری از حملات علیه نیروهای امنیتی و به ویژه قتل های هدفمند غیرنظامیان در شهر کراچی نقش داشته است.
اسماعیل اعتراف کرده بود که سال 2014 به عضویت گروه تروریستی لشکر جهنگوی العالمی درآمده و پس از گذراندن دوره های آموزشی در افغانستان، دهها نفر از نیروهای سپاه مرزی از جمله افراد وابسته به جامعه شیعیان هزاره را در کویته به قتل رسانده است.
اقوام مختلفی در شهر کویته پاکستان زندگی می کنند، اما دو قوم پختون و بلوچ در اکثریت هستند .
قوم هزاره نیز در کویته سالهاست که به طور مسالمت آمیز در کنار اقوام زندگی می کنند.
آساق**6125**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حملات تروريستي شيعيان پاكستان سازمان ضد تروريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید