Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:51:58 GMT

خروجی دانشگاه برای تولید انیمیشن کارایی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۸۸۹۴

خروجی دانشگاه برای تولید انیمیشن کارایی ندارد

تهران - ایرنا - موسس استودیو هورخش، با اشاره به اینکه انیمیشن جزو 10صنعت برتر دنیاست و در جریان تولید آن کارآفرینی خوبی صورت می گیرد گفت: متاسفانه خروجی های دانشگاه برای تولید انیمیشن کارایی ندارند.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، اشکان رهگذر نویسنده و کارگردان انیمیشن و آرمان رهگذر مدیرعامل استودیو هورخش در سی و هفتمین همایش فصلی MITM با عنوان «سرمایه‌ های انسانی در نسل هزاره» درباره تجربیات خودشان در حوزه مدیریت استودیو انیمیشن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرمان رهگذر در این همایش در این باره افزود: برای شروع کار به دنبال افراد مستعد رفتیم.
وی درباره نحوه اداره کردن استودیو انیمیشن توضیح داد: ما منشوری برای استودیو تهیه کردیم و حضور در استودیو را به سفر اکتشافی تبدیل کردیم. آموزش کارکنان را در درجه اول قراردادیم؛ اما در کنارش فرصت‌هایی برای بازی‌های مختلف فراهم کردیم تا هنرمندان ما در ساعاتی بازی‌های فکری یا حتی شبکه‌ای انجام دهند. برای اینکه از نرم‌افزار تولید انیمیشن را تغییر دهیم، مسابقه‌ای بین هنرمندان استودیو برگزار کردیم و آن‌ها را تشویق کردیم با این نرم‌افزار بیشتر کار کنند.
موسس «استودیو هورخش» ادامه داد: برای هنرمندان تور برگزار می‌کنیم. هنرمند ماه انتخاب می‌کنیم که در روند جدید به سمت انتخاب گروه ماه رفته‌ایم و آن‌هایی که باهم خوب کار می‌کنند را تشویق می‌کنیم. هرسال هنرمندان سال انتخاب می‌کنیم که هدیه‌‌شان سفر به جشنواره انسی، مهم‌ترین جشنواره انیمیشن دنیاست.
وی تاکید کرد: همه این کارها برای این است که شور و شوق هنرمندانمان را زنده نگاه ‌داریم. چون شاید بخشی از کارهای انیمیشن خلاقانه باشد؛ اما بخش دیگر آن کارهای تکرار‌شونده و کاملاً صنعتی است. بنابراین انرژی هنرمند برای کار تکرارشونده هم اهمیت دارد.
رهگذر با اشاره به اینکه کمال‌گرایی و سوق دادن افراد به کمال‌گرایی از اهداف استودیو هست، گفت: ما هر هفته جلسات نمایش انیمیشن‌های برتر را داریم و برای هنرمندان توضیح می‌دهیم که چرا این آثار موفق بودند. سعی می‌کنیم کار هنرمندان بزرگ را واکاوی کنیم. چون ما همیشه درباره خودمان چنین قضاوتی داریم که چون ایرانی هستیم، درنتیجه همیشه کارهای درجه پایینی تولید می‌کنیم.
‌آرمان رهگذر نیز در این نشست، گفت: حتی با انیمیشن می‌شود تغییر نگرش در جامعه ایجاد کرد. حتماً کارتون فوتبالیست‌ها را به یاد دارید، همین انیمیشن ژاپنی بود که باعث رشد فوتبال ژاپن شد و توجه ژاپنی‌ها را به فوتبال جلب کرد که حالا امروز می‌توانند قهرمان آسیا شوند.
آرمان رهگذر با اشاره به اینکه فعالیت استودیو هورخش از 14 سال پیش آغاز شد، گفت: اشکان فعالیت استودیو هورخش را از یک اتاق کوچک شروع کرد. او در حوزه‌ای پا گذاشت که خارجی‌ها خیلی وقت پیش آن را تبدیل به صنعت کرده بودند. آن‌ها خیلی خوب متوجه شده بودند که انیمیشن صنعتی است که به کار گروهی وابسته است. ما هم توانستیم این صنعت را یاد بگیریم و پرچم کشورمان را در کشورهای بسیاری بالا ببریم.
او ادامه داد: تابه‌حال در روند تولیدات استودیو هورخش بیش از صد هنرمند پرورش داد‌ه‌ایم و در زمینه‌های مختلف اعم از انیمیشن‌های کوتاه، تجربی، تبلیغاتی، موزیک ویدیو، رمان‌های گرافیکی، انیمیشن سینمایی، تلویزیونی و تولید محصولات جانبی فعالیت داشته‌ایم.
مدیرعامل استودیو هورخش درباره معنی «هورخش» گفت: شیخ شهاب‌الدین سهروردی اولین کسی بود که این اصطلاح یا کلمه را در کتاب «المشارع و المطارحات» به کار برد. سهروردی می‌گوید وقتی انسان در پی‌شناخت خود، به درجه‌ای از کمال برسد می‌تواند نوری را ببیند که به آن هورخش گفته می‌شود.
فراهنگ**9246** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انيمشن هورخش رهگذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی