Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و دبیر هیات امنای ستاد دیه خراسان شمالی گفت: 126 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی 100 میلیارد ریال در زندان های این استان محبوس هستند.

پژمان پروین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 126 زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک های نیکوکاران و خیران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مجموع زندان های جرایم غیرعمدی که در زندان های استان تحمل حبس می کنند 123 نفر مرد و سه نفر زن هستند.
وی اظهار داشت: پنج نفر از مددجویان به دلیل حوادث و تصادفات رانندگی، دو نفر حوادث کارگاهی، دو نفر قتل شبه عمد، 77 نفر به علت بدهکاری مالی غیرکلاهبرداری، 30 نفر عجز در پرداخت مهریه و 10 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان به سر می برند.

* نیکوکاران خراسان شمالی 131 زندانی را آزاد کردند
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و دبیر هیات امنا ستاد دیه خراسان شمالی گفت: امسال 131 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان با کمک و مشارکت خیران آزاد شدند.
پروین اظهار داشت: از این تعداد مددجوی آزاد شده 122 نفر مرد و 9 نفر زن هستند.
دبیر هیات امنا ستاد دیه خراسان شمالی به گذشت شاکیان در این پرونده ها به کمک مددکاران اجتماعی زندان ها و ستاد دیه اشاره کرد و گفت: این تعداد از زندانیان با کمک های بلاعوض خیران استانی، ستاد دیه کشور، صندوق تأمین خسارت های بدنی و پذیرش اعسار از سوی محاکم قضایی آزاد شدند.
هم اکنون در مراکز این استان حدود دو هزار زندانی محبوس هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
به گفته مسئولان، جمعیت کیفری این استان در زندان ها به کمتر 2 هزار نفر کاهش پیدا کرده این در حالی است که در سال های گذشته 2 هزارو 500 زندانی در استان داشتیم.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان دایر است.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندان ها جرايم غير عمد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد: همزمان با چهارشنبه (۲۹ فروردین) نیکوکار اهل شهرستان بافق با حضور در ستاد دیه استان یزد مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.   این نیکوکار که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت:مبلغ را به نیت خشنودی خداوند و شادی روح اموات و جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهل شهرستان بافق اهدا کردم.

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد