Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@03:58:18 GMT

آغاز کشت گندم و جو در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۹۰۶۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کاشان گفت: با توجه به نزولات جوی نسبتا خوب پاییز امسال ، گندم 60 درصد و جو 30درصد در اراضی شهرستان کشت می شود.
عباس معینی فر افزود: برای پشتیبانی و حمایت از کشت پاییزه در شهرستان ، 150 تن انواع کود شیمیایی یارانه دار و 70تن انواع بذر گندم و جو تامین و بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای حمایت از کشت های پاییزه ، تعرفه های بیمه ای ابلاغ شده که امیدواریم کشاورزان برای بیمه اراضی خود اقدام کنند .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کاشان به کشاورزان توصیه کرد: حداکثر تا آخر آبان یا دهه اول آذر برای کشت پاییزه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان کاشان آغاز کشت گندم و جو کود شیمیایی پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: هزاران تن از گندم تولیدی کشاورزان شهرستان های جنوبی فارس با برنامه ریزی اصولی تعاونی ها از آسیب جدی در امان ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید کاظم موسوی اظهارداشت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی  فرمانداران ،جهاد کشاورزی ،اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود 20 هزار تن گندم تولیدی در شهرستان های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران  و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم های خریداری شده در فضای باز ،از خسارت جلوگیری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از 60 هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از 58 هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر 20 مرکز خرید در شهرستان های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از 100 مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی 17 هزار و 500 تومان برای گندم معمولی و 18 هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟