Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه از کمک مردم، شورا و شهرداری تهران برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، هوشمند بازوند در آیین اهداء ماشین آلات تهیه شده برای مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط شهرداری و شورای شهر تهران گفت: تمایل داشتم امروز بحث‌های محرمانه تری را باحضور اعضای شورا و شهرداری تهران داشته باشم که به عنوان انتقال تجربیات نیز باشد که در صورتی که خدایی نکرده زلزله‌ای بالای ۷ ریشتر در تهران اتفاق افتاد، نقطه عطفی برای بهره‌گیری از تجربیات مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید بزرگترین زلزله‌ای که در غرب کشور تاکنون به وقوع پیوسته بود همین زلزله کرمانشاه بود و علی‌رغم اینکه در کشور زلزله‌های بزرگتر از این اتفاق نیز افتاده بود اما این زلزله وسعت تخریب زیادی داشت. این زلزله وسعت زیادی در بر داشت به شکلی که حدود ۹ شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹۳۲ روستا را تحت تاثیر خود قرار داده بود و تاکنون ۵۴۳۵ پس لرزه داشته است که برخی از آنها به اندازه یک زلزله بزرگ به شکلی که در میان آنها پس لرزه‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر و یا ۵.۹ ریشتر را شاهد بودیم.

بازوند ادامه داد: بر اثر وقوع این زلزله مشکلات بسیاری در تأمین آب شرب داشتیم به شکلی که در برخی شهرها ۳۰ تا ۴۰ درصد دبی آب چشمه‌سارها و آب شرب شهرها افزایش پیدا کرد. شهرهایی که منابع آب آنها ناپایدار بودند و تصفیه خانه نداشتند در حوزه آب شرب با مشکلات بسیاری مواجه شدند. همچنین در وقوع زلزله کرمانشاه نکات بسیار دیگری مورد توجه قرار گرفت از جمله دکل‌های برق فشار قوی که در مسیر جاده‌ها و در مجاورت کوه‌ها وجود دارند باید به جانمایی آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در همین زلزله در سرپل ذهاب یکی از این دکل‌ها به دلیل ریزش کوه دچار آسیب شد و موجب شد قطعی برق سراسری داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اسکان موقت پس از وقوع زلزله اشاره کرد و افزود: در اسکان موقت از سازه کانکس استفاده کردیم و از همان روز می دانستیم که در آینده برای ما مشکلاتی را به همراه خواهد داشت اما به دلیل پس لرزه‌های متعدد هیچ سازه‌ای به جز کانکس قابل استفاده نبود لذا به سمت استفاده از کانکس‌ها رفتیم که امروز برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده که در حال حل آن هستیم.

وی افزود: تلاش کردیم اسکان موقت در نزدیک ترین مکان به خانه‌های تخریب شده شهروندان انجام شود که در روستاها نزدیک به ۹۵ درصد در تحقق این امر موفق بودیم اما در شهرها نتوانستیم صددرصد این کار را محقق کنیم چراکه آپارتمان سازی و مسکن مهر وجود داشت لذا تلاش کردیم در محل‌هایی این اسکان‌ها را تجمیع کنیم و در عین حال تلاش کردیم این اسکان‌های تشکیل شده به اردوگاه‌ها تبدیل نشود تا بعدها دچار مشکلات اجتماعی ناشی از آن شویم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اسکان موقت را به اسکان دائم چسباندیم که تجربه بسیار خوبی بود. تجربه دیگری که باید مدنظر قرار گیرد این است که در وقوع بحران‌ها نباید اجازه دهیم زندگی مردم از حالت عادی خارج شود.

بازوند با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران پس از وقوع زلزله کرمانشاه گفت: زباله تولیدی حجم بسیار زیادی داشت و هیچ یک از شهرداری‌های ما قادر نبودند که این حجم از زباله را جمع آوری کنند. در این راستا شهرداری تهران پشتوانه قوی برای ما شد و با تلاش مناطق ۱۴ و ۲۰ شهرداری تهران در حوزه جمع آوری پسماند توانستیم اقدامات را به خوبی پیش ببریم. کمک شایانی توسط شهرداری تهران انجام شد که اگر نبود در حوزه پسماند مشکلات زیادی داشتیم.

وی افزود: زلزله کرمانشاه زلزله‌ای بود که توسط شبکه‌های مجازی مدیریت می‌شد و ما باید این موضوع را مدیریت می‌کردیم. در حقیقت این زلزله اولین زلزله‌ای بود که به این شکل توسط شبکه‌های مجازی مدیریت می‌شد. اگرچه مزایای مثبت زیادی داشت و ما باید در این حوزه مراقبت‌های جدی را در دستورکار قرار می‌دادیم.

بازوند ادامه داد: شهرداری تهران با اکیپ‌های زیادی همراه با تجهیزات کامل زحمات بسیاری کشیدند که جای قدردانی دارد. ما پس از اسکان موقت بررسی‌های گسترده‌ای انجام دادیم که از نتایج آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ۱۰۴ هزار خانه در این زلزله آسیب دیده بود که ۶۸ هزار خانه نیازمند تعمیرات بود. امروز ۵۹ هزار خانه با ثبت نام در بانک وام دریافت کرده‌اند و از این تعداد ۵۳ هزار خانه تعمیراتشان به اتمام رسیده که این کار با سرعت بالایی انجام شد و به نوعی در حال ثبت یک رکورد است. البته عوامل زیادی در آن دخیل بودند که می‌توان اصلی ترین آنها را حضور مقام معظم رهبری در منطقه دانست که به نقطه قوتی برای دست اندرکاران و تسکینی برای مردم تبدیل شد.

وی به حضور رئیس‌جمهور ۳۶ ساعت پس از وقوع زلزله کرمانشاه در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: در طول مدت حضور رئیس‌جمهور در منطقه مصوبات و منابع مالی تامین و ابلاغ شد که بخش زیادی از نگرانی‌های ما را از بین برد. همچنین بنیاد مسکن با ۱۳ اکیپ کار بازسازی را آغاز کردند  و قول دادیم که تامهرماه روند احداث خانه‌های تخریب شده به اتمام برسد. در مجموع ۷۳ هزار خانه ظرف مدت ۱۰ ماه احداث و تحویل شهروندان شد.

وی درخصوص روند امداد و نجات پس از وقوع این زلزله نیز گفت: تا ساعت ۱۱ صبح فردای وقوع زلزله تمامی مصدومین را از زیر آوار خارج کردیم که این رکوردی در امداد و نجات بود. تمامی مسئولین به فرودگاه کرمانشاه اعزام شدند تا از این طریق با بهره‌گیری از ۴۴ بالگرد به بیمارستان‌های استان‌های اطراف که از قبل برای پذیرش این مصدومین آماده شده بودند منتقل شوند. با این ۴۴ بالگرد توانستیم در کمتر از ۲۰ ساعت ۹۵۰۰ نفر را منتقل کنیم.

بازوند تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم لذا تا پیش از وقوع زلزله ۶۵۰۰ واحد در منطقه دارای پروانه بودند که در جریان وقوع زلزله تخریب شدند اما امروز این واحدها به ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد دارای پروانه رسیدند. درخصوص موضوع مستأجرین نیز با توجه به تاکید رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف آنها ۲۶۰۰ خانواری که وجود داشتند در حال دادن زمین به آنها هستیم تا تعیین تکلیف نهایی آنها نیز انجام شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها باید دارای ساختمان‌هایی ایمن باشند تا در هنگام وقوع بحران بتوانند خدمات مناسب را ارائه کنند، افزود: بیمارستان‌های ما وضعیت نامطلوبی داشتند. به شکلی که بیمارستان اسلام آباد علی‌رغم فاصله زیاد تخریب شده بود، لذا باید نظام مهندسی درخصوص ساختمان بیمارستان‌ها حساسیت زیادی را به کار بگیرد. همچنین ساختمان‌هایی که ما دولتی‌ها در روند تکمیل آنها دخیل هستیم همچون مسکن مهر شاهد بودیم که در این زلزله عکس‌العمل خوبی نداشتند.

وی تاکید کرد: بابت وحدت ملی که شکل گرفت و از کمک همه مردم ایران به ویژه مردم کرمانشاه که ۹ شهرستان آنها درگیر موضوع زلزله بود تشکر می‌کنم. فرهنگ خوبی شکل گرفت که ویژگی‌های خاصی به همراه داشت و همنوایی که مردم داشتند بسیار قابل توجه بود. از شورای شهر تهران برای مصوبه‌ای که درخصوص کمک به مردم کرمانشاه داشتند تشکر می‌کنم و قطعا مردم آسیب دیده در زلزله و همه مردم ایران این کمک موثر را به عنوان خاطره‌ای خوب در ذهن خود خواهند داشت. همچنین از شهردار تهران آقای افشانی که مصوبه شورای شهر را به خوبی اجرا کردند قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن با اشاره به مثلث ائتلاف متجاوز آمریکا، انگلیس و اسرائیل در تجاوز نظامی به خاک یمن سال آینده را سال شگفتی‌های نظامی ارتش یمن علیه متجاوزان و در راستای حمایت از مردم یمن و ملت ستمدیده فلسطین توصیف کرد.

به گزارش المیادین، وی در سخنانی به مناسبت نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن با تمجید از پایداری مردم یمن در برابر متجاوزان اعلام کرد که ملت عزیز یمن در نهمین سال تجاوز همچنان در حال مقاومت و پایداری هستند.

رهبر انقلاب یمن در نهمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف عربستان سعودی و امارات علیه این کشور گفت که آمریکا بر این جنگ اشراف داشت و این جنگ طرح آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بود که ائتلاف عربی آن را اجرا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با هشدار به مثلث متجاوز آمریکا، انگلیس و اسرائیل به مردم یمن نوید داد که در دهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن، ارتش یمن با دستاورد‌های پیشرفته نظامی خود در حمایت از مردم یمن و مردم ستمدیده فلسطین به مقابله روزافزون با توطئه دشمنان به پا خواهد خاست.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به ورزیدگی و آمادگی کامل رزمندگان یمنی و هوشیاری سیاسی بی سابقه مردم یمن و انسجام و وحدت داخلی در میان اقشار مختلف مردمی تجاوز نظامی به خاک یمن را طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده از سوی ائتلاف آمریکا، انگلیس و اسرائیل دانست.

وی تاکید کرد: تجاوز به کشور یمن با برنامه‌ریزی آمریکا-انگلیس و اسرائیل انجام شد و ائتلاف (متجاوز) آن را اجرایی کرد. در این مدت ۲۸۲ هزار و ۸۷۹ نفر از ائتلاف متجاوز و مزدوران آنها کشته و زخمی شدند.

الحوثی خاطرنشان کرد: هدف از حمله به یمن هدف قرار دادن کل منطقه است. ما خواهان تفاهم و صلح با تمام کشور‌های عربی و اسلامی هستیم و نسبت به هیچیک از کشور‌های عربی رویکرد خصمانه نداریم. عربستان و امارات هیچ‌گونه توجیهی برای تداوم تعلل در تحقق صلح ندارند. ما اکنون در مقابله مستقیم با مثلث شرارت یعنی آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستیم. عربستان و امارات باید از مرحله کاهش تنش وارد مرحله تحقق صلح فراگیر شوند، تحقق صلح به معنای پایان محاصره و تجاوز و اشغال گری و همچنین تبادل‌اسرا و جبران خسارت‌ها است.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری افزود: خدمت به سیاست‌های آمریکا به سود هیچ کشور عربی نیست و همه را به آزادی و رهایی از تبعیت کورکورانه از آمریکا نصیحت می‌کنیم.

عبدالملک الحوثی همچنین نسبت به تحقق راه‌حل منصفانه و عادلانه ابراز امیدواری کرد.وی در ادامه از تمام طرف‌هایی که در کنار یمن ایستادند در رأس آنها ایران، حزب‌الله و عراق تقدیر و تشکر کرد.

عبدالملک الحوثی در ادامه سخنان خود در پیامی خطاب به مردم مقتدر و مظلوم غزه گفت که عملیات نظامی ما در حمایت از ملت فلسطین ادامه دارد و ما از همان ابتدا به مساله فلسطین اهمیت می‌دادیم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید / قدردانی از تمام اعضای گروه
  • تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید/ قدردانی از تمام اعضای گروه
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • افطاری در افطارخونه طهران + تصاویر