Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴۳ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی طی هفت ماهه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری شد.اله مراد عفیفی پور درباره وضعیت عملیات جابجایی کالا در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در دوره زمانی هفت ماه نخست سال۹۷، بیش از ۴۳ میلیون و ۸۰۹  هزار و ۱۷۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: از این رقم، ۲۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۵۰ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۲۹ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عفیفی پور اذعان داشت:  از ابتدای سال جاری تا آبان ماه ، حجم صادرات غیرنفتی به رقم ۱۹ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۸۷ تن رسید و همچنین دو میلیون و  ۸۹۶ هزار و ۸۸۳ تن، ترانزیت کالا صورت گرفت. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۶۷۵ هزار و ۹۱۹ تن از اینگونه کالاها طی مدت یاد شده، وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد. وی اضافه کرد: در این دوره زمانی، یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۴ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۲۲ هزار و ۱۴۳ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد. مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی هفت ماه اخیر که در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه بندری انجام شد، گفت: ۹ میلیون و ۳۸۶ هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی، کابوتاژ و  ۲۶ هزار و ۹۰۱ تن نیز ترانزیت شد.  عفیفی پور حجم صادرات اینگونه کالاها را چهار میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۶۳ تن اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۹۹ هزار و ۷۹۵ تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که در مقایسه با سال گذشته، کاهش ۵۱ درصدی  داشته است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو هزار و ۲۲۹ فروند شناور در اسکله های چهل گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفت که از این تعداد، یک هزار و ۸۸۷ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر