Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «پولیپ» را  کامران خداکرمی متخصص گوش، حلق و بینی  پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: هنگام خواب کاملا با دهان بسته می‌خوابم اما خروپف با صدای بلند از ناحیه بینی دارم به طوری که باعث آزار و اذیت همسرم می‌شوم، آیا ممکن است پولیپ داشته باشم؟ راه حل آن چیست؟ 

جواب: اگر خروپف واقعا از ناحیه بینی احساس می‌شود، به احتمال زیاد مشکلی در ناحیه بینی دارید؛ پولیپ یا آلرژی با سی تی اسکن و معاینات مخصوص قابل تشخیص است و امکان رفلاکس اسید و معده وجود دارد که آن هم در ایجاد پولیپ موثر است که باید نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی بروید.

سوال: بینی‌ من پولیپ دارد؛ در حالت عادی مشکل تنفسی ندارم اما اگر فعالیت بدنی داشته باشم به سختی نفس می‌کشم به طوری که حتی توان ایستادن را هم ندارم و مجبور می‌شوم با دهن نفس بکشم  آیا لازم است عمل کنم؟ پولیپ چه تاثیری بر اکسیژن رسانی به مغز دارد؟ آیا سلامتی بدن بخصوص قلب را تهدید می‌کند؟ 

جواب: تشخیص پولیپ با معاینه صورت می‌گیرد، اقدامات رادیولوژیک مانند سی تی اسکن نیاز است؛ اگر نشان دهد که پولیپ دارید توصیه می‌شود حتما عمل شود چرا که این مشکل در اعضای دیگر بدن مانند قلب و ریه تاثیرات منفی دارد و کارکرد بقیه اعضا را مختل می‌کند.

آیا پولیپ بدون عمل جراحی قابل درمان است؟

سوال: آیا امکان بهبود پولیپ بینی بدون عمل جراحی است؟

جواب: پولیپ یک لفض عامیانه است، اگر منظور انحراف داخل پره بینی است خیر، بدون جراحی درمان نمی‌شود؛ اگر منظور نازا پولیپ پولیست یا آلرژی است، احتمالا با دارو درمانی قابل درمان است.

سوال: در زمان آبریزش بینی دچار گرفتگی بینی سمت راست هستم؛ عدم خروج خلط‌های بینی از بینی سمت راست و خارج شدن خلط به سمت گلو و معده و آبریزش‌های طولانی بینی دارم ، آیا دچار پولیپ هستم؟ برای درمان آن چه کنم؟

جواب: اگر گرفتگی بینی یک طرفه باشد، امکان پولیپ و انحراف داخل بینی وجود دارد، در طب نوین بعد از معاینه معمولی توسط دستگاه تشخیص پولیپ، از سی تی اسکن استفاده و بعد از تشخیص اقدام به درمان می‌کنیم.

سوال: نزديک 2 سال است، شب‌ها به صورت وحشتناک خروپف می‌كنم،  سی تی اسكن هم از بینی انجام دادم، پزشکان می‌گویند درون بينی بايد عمل شود، که هر كدام دلايل گوناگونی برای عمل دارند كه همين باعث ترس من از عمل شده است،آیا لازم است عمل انجام دهم؟

جواب: تمام علت خروپف مربوط به بینی نیست، شاید 15 علت دیگر در آن تاثیر داشته باشد که یکی از آنها می‌تواند مربوط به پولیپ یا انحراف بینی باشد؛ باید علل دیگر هم توسط متخصصان دیگر بررسی شود، کلینیک‌های تخصصی برای تشخیص خروپف وجود دارد که می‌توان به آنجا مراجعه کرد و علت اصلی خروپف را دانست.

سوال: مدت‌هاست حس ذائقه و چشایی و همچنین بویایی خود را از دست داده‌ام؛ به دکتر مراجعه و حتی عمل پولیپ انجام داده‌ام تاثیری نداشته است؛ چگونه آن را درمان کنم؟

جواب: کار زیادی نمی‌توان انجام داد، اما با مراجعه به بیمارستان‌های مختلف و تشخیص علت دقیق آن می‌توان تا حدی آن را درمان کرد.

چگونه تارهای صوتی را درمان کنیم؟

سوال: پدر من داخل گلویش روی تارهای صوتی پلیپ تقریبا به اندازه یک عدس کوچک در آورده است، باعث سرفه و گه‌گاهی گرفتگی صدا می‌شود، آیا عوارض ندارد؟ راه درمان آن چیست؟

جواب: درمان تارهای صوتی به احتمال زیاد با جراحی ممکن است و این عمل مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند؛ جراحی به احتمال زیاد بسیار موثر خواهد بود.

سوال: چند سال پیش بر اثر سانحه تصادف بینی‌ام دچار شکستگی شد و  بعد از آن از مجرای سمت راست به راحتی قادر به تنفس نیستم و در زمان سرماخوردگی و گاها شب‌ها این مشکل مضاعف می‌شود، آیا باید نسبت به عمل جراحی اقدام کنم یا خیر؟

جواب: بهتر است جراحی شوید اما قبل از آن باید معاینه دقیق شوید.

سوال: مردی 31 ساله هستم، سمت چپ بینی من پولیپ دارد و در ضمن انحراف بینی هم دارم، آیا با عمل کردن پولیپ بینی من انحراف اصلاح می‌شود یا خیر؟

جواب: بله، پولیپ با عمل جراحی قابل درمان است.

سوال: یک سال پیش به دلیل سینوزیت و پولیپ بینی در شیراز عمل کردم؛ بدون جراحی با فرکانس بالا سینوس‌ها به حالت مایع تبدیل می‌شد تا خارج شود اما کماکان هم سینوس هایم در مجاورت هوا درد می‌گیرد، پولیپ بینی هم رفع نشده است، همچنین دچار حساسیت شدید و آبریزش بینی هم شدم برای رفع پولیپ چه راهکارهایی وجود دارد؟

جواب: جراحی یک روش خاص کمکی است  و در حال حاضر آندوسکوپی بسیار کمک کننده است.

سوال: همیشه از دهانم تنفس می‌کنم و این باعث شده است که شکل صورتم (دهانم ) کمی عوض شود،  یک پولیپ هم در یکی از سوراخ‌های بینی وجود دارد البته کمی مشکل حساسیت ریه و تنفسی دارم ، چه کار باید انجام دهم؟

جواب: جراحی تیغه بینی، از سنی به بعد تاثیری در تنفس ندارد؛ با جراحی بینی مشکل حل نخواهد شد، باید به جراح فک و صورت مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی روز چهارشنبه در حاشیه رژه روز ارتش درباره آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، گفت: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است.

وی افزود: آمادگی که امروز در زمینه سوخو۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره اینکه که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند؟ اظهار کرد: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند.

امیر واحدی گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش به دشمنان: خطای راهبردی کنید با سوخو 24 جواب می‌گیرید
  • اگر از امباپه سوال کنید، جواب نمی‌دهم!
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل : خطا کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید