Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: ۶۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال و با همکاری خانه کتاب و دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در چهار مرحله داوری شد که ۲۹ اثر دانشجویی به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، « عیسی علیزاده»، بعدازظهر امروز ( ۲۲ آبان) در نشست خبری بیست‌وپنجمین کتاب سال دانشجویی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: تالیف کتاب، باسابقه‌ترین فعالیتی است که در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و این جشنواره تقریباً یکسال پس از جشنواره کتاب سال فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ابزار مکتوب در کنار ابزار سمعی و بصری، اهمیت ویژه ای در حوزه فرهنگ دارد، افزود: شناخت نخبگان و سوق دادن دانشجویان به سمت نگارش کتاب از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی است.

 

وی، سرانه مطالعه را یکی از مهم ترین مسائل حوزه کتاب عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا سرانه مطالعه کتاب را افزایش دهیم.

 

علیزاده با بیان اینکه کتاب باید به دست خواننده برسد و ارتباط با نویسندگان تقویت شود، خاطرنشان کرد: ارتباط با بسیاری از نویسندگان حائز اهمیت است و می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و اگر همه متولیان، به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند، می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد را رفع کنیم.

 

در ادامه نشست «عادل تقوی» با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت:  این مراسم روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه با حضور اساتید، دانشجویان، اهالی فرهنگ و قلم در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 

دبیر بیست و پنجمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی با اشاره به روند اجرایی جشنواره افزود:  ۶۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال و با همکاری خانه کتاب و دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در چهار مرحله داوری شد که ۲۹ اثر دانشجویی به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

 

وی با بیان اینکه مجموع آثار رسیده در ۶ گروه اصلی بودند، گفت:  بیشترین فراوانی مربوط به گروه علوم انسانی بود که نیمی از آثار را به خود اختصاص می‌داد و پس از آن گروه‌های پزشکی و دامپزشکی با ۲۵ درصد و هنر و معماری با ۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.


رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به کمیت آثار این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته بیان کرد: امسال از نظر کمی تفاوت چشمگیری با دوره گذشته نداشتیم و این تفاوت فقط ۴ درصد کاهش کمی آثار در سال جاری بود، اما از نظر کیفی با توجه به ارزیابی داوران در برخی از رشته‌ها با افزایش کیفیت و در برخی نیز با کاهش مواجه بودیم.

 

تقوی خاطرنشان کرد:‌ در برخی گروه‌ها حتی شایسته تقدیر نیز نداشتیم و در برخی گروه‌ها نیز با تعدد آثار مواجه بودیم و این موضوع ما را با انتخاب اثر برگزیده دچار مشکل کرده بود.


وی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه شامل ۶۶ درصد در حوزه تألیف و ۳۴ درصد در حوزه ترجمه است، افزود: آقایان با ۷۶ درصد بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده‌اند و از نظر تفکیک مقطع تحصیلی شرکت‌کنندگان نیز مقطع دکترا با ۵۷ درصد، کارشناسی ارشد ۲۶ درصد و کارشناسی با ۱۷ درصد است و بیشترین حجم آثار از نظر دانشگاه، ۴۵۳ اثر از دانشگاه‌های دولتی، ۸۳ اثر از دانشگاه‌های آزاد، ۶۰ اثر از طلاب و شاغلان حوزه‌های علمیه و ۳۵ اثر نیز خارج از مجموعه‌ها بوده است.


تقوی یادآور شد: در مراسم اختتامیه از افراد تأثیرگذار مانند ناشران، استاد خادم کتاب از جمله رضا داوری اردکانی که صاحب تألیفات متعدد و یکی از مروجان کتاب و کتابخوانی بوده، یک مؤلف جوان و یک مؤلف پرکار با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی می‌شود.



 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان شیراز اجلاس جهانی گردشگری افتتاح پروژه طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل کانون های مساجد کتاب سال دانشجویی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی امروز، ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار حاج احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان بود.

خادم سیدالشهدا در پایان رای گیری، با کسب ۱۴ رای از کل آرای ماخوذه برای چهار سال عهده دار سمت ریاست هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است