Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،معاون فنی  منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:این طرح در قالب خشک چینی، بذرپاشی، توسعه گیاهان دارویی، کشت گونه‌های مرتعی و علوفه‌ای در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد شروع و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد.
گودرز باقری فرد افزود:این اعتبار محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح احیاء جنگل‌ها و مراتع استان با مشارکت جوامع محلی اجرا می‌شود اضافه کرد:با اختصاص این اعتبار باید بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان احیاء شود. باقری فرد تغییر اقلیم،خشکسالی‌های پی‌درپی،بروز بیماری‌ها و حمله برخی آفت‌ها ازجمله خشکیدگی بلوط و آفت برگ خوار بلوط را موجب کاهش و تنک شدن بخشی از جنگل‌های بلوط استان دانست و گفت:تلاش می‌شود تا با مشارکت مردم این سرمایه‌های مهم را حفظ کرد.
وی استفاده از درختان به عنوان سوخت، پراکنش روستا‌ها در قلب مناطق جنگلی، توسعه شهر‌ها و شهرک‌ها،اجرای طرح‌های عمرانی،بوته کنی گیاهان خوراکی،آتش سوزی،خشکسالی و دام مازاد را از عمده عوامل تخریب جنگل‌ها و مراتع استان  برشمرد و افزود:تدوین یک برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت،حفاظت از جنگل ها، نظارت بیشتر بر میزان برداشت از سفره‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی در کنار تخصیص ردیف اعتباری برای کاشت جنگل مهمترین راهکار برای حفظ حیات جنگل‌ها و مراتع استان است. باقری فرد با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان وجود دارد ادامه داد:از این مساحت ۳۶ هزار هکتار آن جنگل دست کاشت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد احیاء جنگل ها و مراتع صندوق توسعه ملی بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان