Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود: آموزش به عنوان محوری‌ترین برنامه‌ سازمان محیط زیست مورد تأکید قرار گرفته و تلاش برای ارتقای سطح آگاهی‌ عمومی و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی می‌بایست در اولویت برنامه‌های آحاد مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۱ پاسگاه محیط‌بانی در سطح استان اردبیل فعال است، گفت: تجهیز این پاسگاه‌ها به لوازم مورد نیاز نوین حفاظتی و آموزش محیط‌ بانان در مواجهه با شرایط مختلف در حال انجام است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با دعوت از همگان برای آشنایی با قوانین زیست محیطی و صیانت از مواهب طبیعی، تصریح کرد: نیازمند افزایش جلب مشارکت‌های مردمی و ارتقای آگاهی‌های عمومی به منظور حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست که به عنوان میراث ارزشمند گذشتگان در دستان ما به امانت سپرده شده است، هستیم.

خداپرست افزود: فعالیت‌های اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل بر اساس سیاست‌های اعلامی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بوده و افزایش نظارت‌ها بر اجرای صحیح قوانین در مناطق تحت حفاظت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی آموزش‌های لازم ویژه دهیاران، زنان شهری و روستایی، نوجوانان و جوانان و کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل ارائه می‌شود تا در راستای حفاظت از محیط زیست اقدامات درخور تحسینی را شاهد شویم.

انتهای پیام/ع

فعالیت 11 پاسگاه محیط بانی در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی را در منطقه شکارممنوع دشت ۴۷ هزار هکتار فیض‌الله‌ بیگی این شهرستان مشاهده کردند.

رحیم عبدالکریمی اظهار کرد: در فصل بهار این گونه برای تغذیه از مراتع به صورت گله‌ ای حرکت می‌ کنند و در تلاش هستند که خود را از مناطق پر خطر و شلوغ دور کنند.

وی از دوستداران محیط زیست به‌ویژه اهالی روستا‌های این منطقه خواست تا در صورت مشاهده دسته‌های قوچ و میش ارمنی از نزدیک شدن به آنها و حتی تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند، زیرا ممکن است راهنمایی برای شکارچیان متخلف باشد.

رییس حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای سه منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان»، «دشت فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سوتاو» است که ارتقای منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز در حال پیگیری است.

قوچ و میش ارمنی همان گوسفند وحشی است، این نوع گوسفند با چندین نژاد متفاوت از جمله قوچ اصفهان، قوچ لرستان و قوچ عریان حوالی مشهد در ایران زیست می‌کنند، خالص‌ترین نژاد گونه قوچ و میش ارمنی در کشور متعلق به زیستگاه‌های آذربایجان غربی به ویژه منطقه حفاظت شده "مراکان" خوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان