Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراقچی در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه هلند گفت: چنانچه برجام از بین برود به معنی غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است و به پیچیدگی‌های سیاسی در خاورمیانه خواهد افزود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «آندره هاسپلز» معاون سیاسی وزارت خارجه هلند که به منظور برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۲ آبان با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در این ملاقات حمایت دولت هلند از حفظ و اجرای برجام و همچنین موضع هلند نسبت به مقابله با یکجانبه گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا را مورد استقبال قرار داد و افزود: آمریکا با اقدام یکجانبه و غیرقانونی خود در خروج از برجام هم قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده و هم دیگران را به نقض آن تشویق یا حتی مجبور می‌کند.

وی گفت: چنانچه برجام از بین برود، به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است. این امر مسلما به پیچیدگی‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه خواهد افزود. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تشریح سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت: سیاست ایران برخلاف برخی کشورهای منطقه که با اشتباهات سیاسی خود منطقه را دچار مشکلات و تنش‌های مختلف کرده‌اند، حفظ ثبات و گسترش امنیت در منطقه است.

وی افزود: به همین دلیل ایران با داعش به عنوان مهم‌ترین عامل بی ثباتی منطقه مبارزه کرده است. 

* هلند اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌‌کند

هاسپلز نیز در این دیدار اظهار داشت: هلند هم در ظرفیت ملی و هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دایم شورای امنیت از برجام حمایت می‌کند و اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌کند.

هاسپلز همچنین ضمن ابراز تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در شهر اهواز و محکوم کردن این حمله تروریستی نقش مهم  ایران در مبارزه با داعش را مورد قدردانی قرار داد.

معاون سیاسی وزیر خارجه هلند بعدازظهر امروز نیز با ظریف دیدار کرد.

«یاکوب ورنر» سفیر هلند در تهران که 13 آبان به منظور دیدار آشنایی با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حضور یافت، در این باره در صفحه توئیترش نوشت: «جلسه خوبی در وزارت خارجه داشتم و درباره دستور کار روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای، برجام و همچنین سفر هفته آینده معاون سیاسی وزارت خارجه هلند گفت‌وگو کردم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراقچی برجام بدون آمریکا برجام برجام موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

نشریه انگلیسی آی نوشت: رئیس‌جمهور جو بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: وزارت امور خارجه ایالات متحده به ما گفت است که بایدن «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد».

یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.

این منبع گفت: یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.

این منبع افزود: تا آنجایی که من درک می‌کنم، این به عنوان راهی برای مماشات با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر، گفت: «همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آنتونی بلینکن]به صراحت گفته اند، ایالات متحده به هر طریقی تضمین خواهد کرد که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»

دولت بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه رو به جلو است.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد