Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان بدون اشاره به مرجع آماری و مدلول های مرتبط گفت که سبد مصرفی خانوار اهالی این استان خالی از کتاب است و حل این کمبود به فرهنگ سازی و ارائه روش های آموزشی جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی روز سه شنبه همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن اجتماعات جامعه المصطفی العالمیه گرگان با بیان این که کتاب خوب خشت اول توسعه پایدار است، اظهار داشت: کتاب مفید ابزاری خوب در مسیر توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مانوس شدن جوانان با کتاب، اضافه کرد: از سال 82 سیاست هایی برای افزایش سرانه مطالعه دنبال می شود اما این سیاست ها به جز حوزه های ستادی باید در مجلس شورای اسلامی هم اعمال شود تا به پیشرفت دست یابیم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان هم در این مراسم به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و با بیان اینکه مسئولیت دبیرخانه آن با نهاد کتابخانه های استان است، گفت: سال 95 تعداد شرکت کنندگان گلستانی در این رقابت فرهنگی چهار هزار نفر بود ولی سال گذشته این تعداد به 17 هزار نفر و امسال به 31 هزار نفر افزایش یافت.
رضا قوانلو اظهار کرد: این آمار نشان می دهد که گلستان پتانسیل خوبی در زمینه مطالعه دارد و می توان مسیر استان را به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق داد.
وی با بیان این که نهاد کتابخانه های گلستان از حالت سنتی خارج شده و کارش تنها داد و ستد کتاب نیست، افزود: اگرچه توزیع و امانت کتاب که به بالارفتن سرانه مطالعه کمک می کند جزو وظایف این دستگاه است اما در کنار آن برنامه های فرهنگی مانند دورهمی کتاب، نقد و مسابقه کتابخوانی هم برگزار می شود.
وی خواستار کمک سایر دستگاه ها به نهاد کتابخانه های گلستان شد و اضافه کرد: افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی با همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها میسر است.
در پایان این مراسم از 23 کتابدار فعال و مروجین فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.
3014/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخواني استاندار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی میر قاسم پور گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

وی افزود : اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

میر قاسم پور تاکید کرد : برای بهره مندی مناسب حجاج از این فرصت معنوی برای حجاج ۱۲ کلاس آموزشی در نظر گرفته شده و این کلاس‌ها در حال حاضر در حال برگزاری است.

در استان گلستان ۳۰ هزار نفر فیش ثبت نامی حج تمتع با اولویت‌های مختلف دارند.

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان