Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:04:16 GMT

پادگان ها بهترین نقاط برای امداد و نجات در شهر هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۹۵۰۴

پادگان ها بهترین نقاط برای امداد و نجات در شهر هستند

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه پادگان ها بهترین نقاط برای امداد و نجات در شهر هستند گفت: متاسفم برای کسانی که تصمیم گرفتند پادگان ها را از شهر خارج کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدعلی افشانی عصر سه شنبه در آیین اهدای ماشین آلات تهیه شده توسط شهرداری تهران به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: پادگان ها بهترین مکان برای فراز و فرود هلی کوپترها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: نباید در این زمینه دچار شعارزدگی شویم.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: آن زمان به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور از مناطق زلزله زده بازدید کردم.
وی ادامه داد: در ساعات اولیه میزان تلفات بسیار اندک بود که با توجه به وسعت مناطقی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بودند این امر غیر طبیعی بود.
افشانی افزود: بلافاصله دستور دادم تمام هلی کوپترهای کشور به کرمانشاه اعزام شوند چرا که امکان امداد رسانی در مناطق کوهستانی به غیر از هلی کوپتر و امداد رسانی هوایی ممکن نبود.
شهردار تهران با بیان اینکه روز بعد اعلام شد 36 هلی کوپتر در آسمان کرمانشاه در حال پرواز و 50 هلی کوپتر در حال ورود به کرمانشاه هستند ادامه داد: بنابراین امداد هوایی یکی از الزامات در مواقع بحران است.
وی نخستین نیاز شهر تهران را اورژانس هوایی ذکر و خاطرنشان کرد: در صورت وقوع زلزله در شهر تهران به راحتی نمی توان در محله ها به ویژه مناطق فرسوده قدم زد.
افشانی یکی از دلایل تلفات کم در زلزله کرمانشاه را وقوع پیش لرزه 5.5 ریشتری و حضور مردم در خیابان ها ذکر کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه کشور ایران حادثه خیز است تاکید کرد: اگر آئین نامه ها به دقت رعایت شود خسارت ها به این اندازه نخواهد بود و حتی هنگام وقوع زلزله تا 7 ریشتر شاهد آسیب جانی نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه در زلزله سرپل ذهاب یک درس گرفتم تصریح کرد: در جریان این زلزله متوجه شدم تا امروز تمامی مقررات وضع شده مربوط به دولت و دستگاههای دولتی است و مردم در این قوانین و مقررات دیده نشده اند، به همین دلیل در شهرداری تهران ساماندهی مردم در مواقع بحرانی را در دستور کار قرار دادم تا در زمان بحران نماینده مردمی در هر محله مشخص باشد که امیدوارم این اقدام در دوره های بعدی پیگیری شود.
تهرام/9353//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهردار تهران افشاني پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی گزارش مرکز کنترل هماهنگی و عملیات جمعیت هلال احمر استان به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فجر خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور شهرکرد به بروجن روبه‌روی کارخانه سیمان دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات فجر به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی جان کودک غرق شده در رودخانه نارمه

مثنوی با اشاره به برجا ماندن سه مصدوم در این حادثه جاده‌ای، اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از ارزیابی صحنه حادثه اقدامات پیش بیمارستانی را برای مصدومان انجام دادند و آنها را به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر منتقل کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند