Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید مجتبی ملکی امروز در نشست سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در هتل نماز برگزار شد، با بیان اینکه مهم ترین کاری که طی یک سال گذشته انجام شده و برای آینده دو مجموعه حوزه و آموزش و پرورش نیز می‌تواند راه‌گشا باشد، پرداختن به اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری و تأکیداتی که ایشان در خصوص اجرای سند تحول داشتند، امروز افتخار می‌کنیم که هر 6 زیر نظام آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی با همت مدیران و مسئولان در اختیار آموزش و پرورش و بقیه سازمان‌ها قرار دارد، ادامه داد: در 6 نظامی که به تصویب شورای آموزش و پرورش عالی رسید، مجموعا 148 راهکار و 332 برنامه تصویب شد که از این تعداد، 55 برنامه مربوط به همکاری با حوزه‌های علمیه است.

ملکی با اشاره به اینکه در سال گذشته 5 کارگروه برای بررسی اقدامات ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت: مصوبات بسیاری در این کارگروه‌ها به تصویب رسید که در کارگروه مدیران حوزه‌های علمیه برادران در مجموع 7 مصوبه در دستور کار قرار گرفت که 3 مصوبه به نتیجه رسید و 4 مصوبه در حال بررسی است. همچنین در کارگروه حوزه علمیه خواهران در مجموع 10 مصوبه در دستور کار قرار گرفت که 3 مصوبه به نتیجه رسیده و 5 مصوبه در حال اجراست. 2 مصوبه دیگر نیز فعلا بلاتکلیف مانده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از 35 مصوبه در کارگروه‌ها حدود 17 مصوبه قطعی شده‌ و 14 مصوبه در حال اجراست، گفت: هنوز 4 مصوبه بلاتکلیف مانده است. برای اجرایی شدن این مصوبات طی سال گذشته و امسال هزینه‌ای بالغ بر 63 میلیارد ریال تأمین اعتبار صورت گرفته که مصوبات لازم آن به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است؛ لذا می‌توان گفت حمایت‌های خوبی از این برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در همکاری‌های بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه محور شدن فعالیت‌هاست، اضافه کرد: به عنوان دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در سومین سال برگزاری برنامه‌ها با استان‌ها عقد قرارداد داشته‌ایم و توافق نامه‌ای نیز در این خصوص به امضا رسید که شاهد اجرایی و عملی شدن تعهدات آن در استان‌ها نیز بوده ایم.

وی ادامه داد: برای نمونه در سال تحصیلی گذشته 27 پژوهش در عرصه همکاری‌های بین دو حوزه صورت گرفت که این تعداد در سال 98-97 به 47 پژوهش رسیده است. همچنین اعزام مبلغان مناسبتی در سال تحصیلی 96-95، 19 هزار مبلغ بوده که این تعداد در سال 98-97 به 26 هزار و 451 مبلغ رسیده است.

ملکی تصریح کرد: در سال تحصیلی 96-95 3281 ‌مدرسه، روحانی مستقر داشتند که این تعداد در سال 98-97 به 3552 مدرسه رسیده است. همچنین در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی و یا دیدار دانش آموزان با علما در استان‌ها به عنوان نمونه‌های اسوه و الگوی تربیت اسلامی، در سال تحصیلی گذشته 243 هزار نفر از دانش آموزان در این دیدارها شرکت کردند که این تعداد در سال 98-97 به 297 هزار نفر افزایش یافته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 259 هزار نفر از دانش آموزان در سراسر کشور در بازدید از حوزه‌های علمیه و دیدار با علما شرکت داشته‌اند، گفت: این تعداد امسال به 326 هزار نفر افزایش یافته است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: 3200 روحانی شاغل در آموزش و پرورش هستند که برنامه توانمند سازی برای 2279 تن از این روحانیون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی نقشه راه آموزش و پرورش ملکی مشاور عالی وزیر قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گفته وی تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرائی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پروروش تصریح کرد: به هنرستان های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود، هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش