Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خوروبیابانک ضمن تشکر از خانواده های معظم شهدا گفت :دبیرستان شهید چمران مدت ها بود که به دلیل مشکلات متعدد در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود و بخش عظیمی از پروژه انجام شده بود که جای بسی تشکر دارد اما در شرایط امروزی با حمایت دکتر نوبخت این در کمترین زمان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مسئولان کشوری مبنی بر اینکه نیاز شهرستان ، تعریف الگوی بومی می باشد افزود : مدارس نایین بایستی یک تفاوتی با سایر مدارس کشور داشته باشد و از الگوی بومی پیروی کند .

پوربافرانی بیان نمود: در شهرستان نایین 4 دانشگاه وجود دارد اما دانشگاه هایی که نتوانسته جایگاه مطلوبی به خود اختصاص دهد به صورتی که در شهرستان فقط یک دبیرستان در رشته نظری وجود دارد که با وجود مشکلاتی سطح علمی را کاهش داده است
نماینده نایین و خورو بیابانک در ادامه با اشاره به مشکلات دانشگاه ها تصریح نمود: امروز دانشگاه آزاد با 5 هزار ظرفیت ، دانشگاه پیام نور با 4هزار ظرفیت گرد و غبار بی مهری گرفته و از توزیع رشته نامناسبی برخورد دار است در صورتی که در 4 دانشگاه این شهرستان رشته های مکانیک و حسابداری تعلق گرفته به نحوی که بایستی یک رشته در یک دانشگاه ایجاد شود که بتواند افتخار نایین باشد اعضای هیئت علمی نایین در کلیه دانشگاههای کشور زبان زد هستند

وی اظهار نمود : در سال گذشته دانش آموزان نایینی در کنکور از ورود به دانشگاه فرهنگیان به دلیل تعریف خوشه نامناسب بازماندند و آن خوشه ای نایین ، خوروبیابانک و اصفهان تعریف شده بود متاسفانه کنکور برگزار شد و دو نفر در نایین دانشگاه فرهنگیان سال گذشته پذیرفته شدند که با اعتراض مابقی دانش آموزان روبه رو شد چرا که ده نفر پذیرفته شده بودند و هشت نفر آنها از خود استان بودند و نایین فقط دو نفر سهمیه داشتند در سال 97 اصلاح گردید و دانشگاه فرهنگیان از دیروز تکمیل ظرفیت بیش از ظرفیت گذشته صورت خواهد گرفت.

دکتر مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی و نگهداری مدارس گفت : سرانه فضاهای آموزشی در کشور میانگین ۲/۵ مترمربع است که به ازای هر دانش آموز بیش از 5 مترمربع فضا در اختیار داریم در صورتی که قبل از انقلاب حدود 5/1 مترمربع بود.

وی افزود : رشد سرانه فضاهای آموزشی در شرایطی است که جمعیت دانش آموزی نسبت به قبل انقلاب رشد مطلوبی داشته و طبیعتاً اگر مقدار و بناهای زیربنایی ثابت می ماند با افزایش جمعیت دانش آموزی سرانه فضاهای آموزشی کاهش می یافت یعنی سرعت ساخت و ساز مدارس به حدی بود که سرعت رشد جمعیت از آن عبور می کرد.
رئیس سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز کل مدارس بیان نمود: در ایام معاصر چهار مقطع مدرسه سازی در قبل و بعد انقلاب نمود پیدا کرد که اوایل انقلاب شهید رجایی بنا بر اینکه از گذشته در آموزش و پرورش حضور و اشراف کامل بر وضعیت داشتند طرحی را مطرح نمودند که تحت عنوان آن تعداد مدارس زیادی در کشور بنا گردید.

وی اظهار نمود: در سال 77 جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعلام موجودیت کرد که تاکنون بیست سال از عمر جامعه خیرین می گذرد و حدود 20 درصد فضاهای آموزشی کشور را خیرین ساخته اند .
رخشانی مهرتصریح نمود : در یک سال اخیر بیش از 600میلیارد تومان سهم دولت برای پروژه های خیر ساز بود که تعهد خیرین در سال ۹۶ بیش از 800 میلیارد تومان و برای سال ۹۷ بیش از 1200 میلیارد تومان است.
وی گفت :یکی از برنامه های انجام شده برای مدارس مقاوم سازی آنها در مقابل بلاهای طبیعی از جمله زلزله است همان طور که شاهد بودیم در زلزله کرمانشاه اکثر مدارس نوساز بعنوان محلی برای اسکان مردم استفاده شد.

معاون وزیر با بیان اینکه امروز 30 درصد از مدارس کشور فرسوده است گفت : ۱۱ استان کشور از جمله البرز ، تهران ، سیستان و بلوچستان و گیلان زیر خط میانگین قرار دارد استان هایی مثل این ها استان هایی که زیر خط میانگین است.
این معاون وزیر در ادامه گفت : بخشی از مدارسی که نسبت به تخریب آن اقدام نموده مدارسی است که قبل از سال 1368 ساخته شده چرا که آیین نامه زلزله در کشور ما سال 1368 تدوین شده است و معتقدیم مدارسی که قبل از سال 68 ساخته شده اند براساس آیین نامه جدید نیستند بنابراین نگران اینکه در برابر زلزله آسیب پذیر باشند هستیم و این مدارس حتما نیازمند مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی هستند.

وی در پایان خاطر نشان نمود : یکی از نکات مهمی که باعث می شود مدارس به سمت فرسودگی ، تخریب و بازسازی بروند موضوع نگه داری نامناسب آن است اگر ما فضاهای آموزشی خود که در عناوین بودجه ای به عنوان طرح های تملک دارایی سرمایه ای دولت محسوب می شوند نسبت به نگه داری آن بی توجه باشیم هر از گاهی ناچاریم مدارس نوساز را مقاوم سازی کنیم.
جابر فخرایی مدیر دبیرستان شهید مصطفی چمران نایین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛گفت: این دبیرستان در سال 1320 در نایین احداث گردید که دانش آموزان در این در شاخه رشته های نظری ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی در این دبیرستان تحصیل می کنند و بعنوان مدارس مطرح سطح استان بوده و همه ساله قبولی های کنکور در رشته های مختلف رتبه های برتری را کسب نموده است.

وی افزود: ساختمان جدید دبیرستان یکی از پروژه های ملی بوده که حدود 11سال پیش کلنگ زنی گردید و در طی این سال ها با پیگیری مسئولین استانی و شهرستانی این پروژه در سال تحصیلی 98-97 با زیربنای 3هزار و دویست متر و مساحت فضای بیرونی (حیاط) 5هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 20میلیارد و ششصد هزار ریال به بهره برداری رسید .

مدیر دبیرستان چمران بیان نمود : از نظر امکانات آموزشی بخشی توسط اداره نوسازی و تجهیزات پزشکی مدارس استان اصفهان تامین و بخش دیگر نیز نیازمند حمایت مسئولین کشوری ، استانی و شهرستان نایین می باشد.

 

انتهای پیام/م

دبیرستان شهید مصطفی چمران نایین به بهره برداری رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور