Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آزاد در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات، نمایندگان بازرسی، حقوقی، معاونت عمرانی، معاونت فرهنگی واجتماعی، نیروی انتظامی و جوامع واصناف جزیره کیش برگزار شد، محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر برگزاری منظم و متوالی کمیته تنظیم بازار با حضور همه دست اندرکاران این حوزه گفت: موضوعات متعددی را دراین جلسات مورد بررسی قرار داده ایم و در بعضی موارد مانند افزایش قیمت حمل و نقل و یا تنوع درمحصولات و قیمت‌های حوزه لبنیات و گوشت مرغ، که تحت تاثیر حوزه حمل و نقل  در45 روز گذشته بوده وارد جزئیات شدیم و اطمینان می‌دهیم قیمت مرغ کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی  درباره نظارت‌ها با بیان اینکه 29 کالای اساسی مورد نیاز مردم با برندهای مختلف مرتب تحت نظارت است و فراز و فرود قیمت‌ها در بازار کنترل می‌شود، گفت: در این بین نکته‌ای وجود دارد شهروندان باید به تفاوت گرانی و گرانفروشی دقت داشته باشند. گرانی مقوله‌ای است که در شرایط کلان اقتصادی اتفاق می‌افتد و به دلیلی تحریم و افزایش نرخ ارز به وجود می‌آید که مسئله‌ای در سطح ملی است و باید در همان سطح حل شود اما درباره گرانفروشی ما اجازه چنین پدیده‌ای در کیش نمی‌دهیم و به‌طور مستمر درحال نظارت و کنترل هستیم. در 7 ماه گذشته بالغ بر 15 هزار مورد بازرسی انجام شده و با تشکیل این جلسات دنبال تنظیم بازار هستیم تا مردم و گردشگران با خیال آسوده خرید و با خاطره‌ای خوش جزیره را ترک کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در مورد گروه کالاها در کیش تفاوتی با سرزمین اصلی نداریم و اگر جایی در منطقه آزاد کیش موردی به این منطقه آزاد کشور تخصیص نیافته باشد حتما پیگیری می‌کنیم. به گونه‌ای که حتی سهمیه گوشت 2 میلیون گردشگر یا به عبارتی دیگر شهروندان شناور کیش را مورد بررسی قرار دادیم تا عرضه و تقاضا تحت الشعاع این موضوع قرار نگیرد.

علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین نشست درباره نظارت‌های انجام شده در حوزه گردشگری در زمینه مزایدات، قیمت غذا در رستوران‌ها، فعالیت کانترهای گردشگری و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌های گردشگری مطالبی ارائه کرد.

بیش از 15 هزار و 300 مورد بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی، خدماتی و هایپر مارکت‌ها، جلوگیری از فعالیت پخش کنندگانی که مجوز فعالیت اقتصادی ندارند، اصلاح نرخ ها، نظارت بر اقلام دارویی، معضلات و مشکلات ورود و خروج کالا، نظارت بر قیمت سوخت لنج‌ها و شرایط ترخیص بار در زمان بارندگی از دیگر موضوعاتی بود که درچهارمین کارگروه تنظیم بازار کیش مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد سامانه 124 برای بررسی‌های لازم و نظارت بیشتر بر شکایات در موضوعات مختلف به صورت کامل در اختیار بخش بازرسی سازمان قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گرانی گوشت افزایش نرخ ارز افزایش قیمت حمل و نقل گرانفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد