Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:03:50 GMT

18 شرکت خارجی در نمایشگاه دریایی کیش شرکت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۹۷۸۰

18 شرکت خارجی در نمایشگاه دریایی کیش شرکت می کنند

کیش- ایرنا- مدیر کل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: 18 شرکت خارجی آذرماه امسال به همراه 230 شرکت داخلی در نمایشگاه بین المللی دریایی ایران در جزیره کیش حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی اکبر مرزبان» روز سه شنبه در نشست خبری گفت: تاکنون حضور 18 شرکت از کشورهای هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین، تایوان و یک شرکت بین المللی هندی - اماراتی قطعی و غرفه های آنان واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی کیش اظهار داشت: این نمایشگاه روزهای 26 تا 28 آذرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود و آخرین دستاوردهای شرکت های داخلی و خارجی در حوزه های ساحلی، فراساحلی، نفت، گاز، پتروشیمی، خدمات دریایی و بندری، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی، تامین تجهیزات دریایی، مشاوره و مهندسی، لایروبی، شیلات، ایمنی، محیط زیست دریایی، پیشگیری از سوانح دریایی، گردشگری دریایی، موسسات رده بندی، آموزش و تحقیقات و حمل و نقل دریایی و بندری عرضه می شود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور بیان کرد: در این نمایشگاه در قالب 6 کارگاه آموزشی، فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف بندری و دریایی ایران به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه خواهد شد.
مرزبان، جذب سرمایه گذاری در صنایع دریایی ایران، معرفی محصولات و خدمات دریایی و انجام مذاکره با شرکت های خارجی و داخلی را مهم ترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنعت کشتیرانی و بیمه ایران، در این نمایشگاه نشان خواهیم داد که ایران بدون توجه به اقدام های ضدایرانی آمریکا، برنامه های دریایی و بندری خود را پیش خواهد برد.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهار داشت: پیش از این چند نمایشگاه دریایی در کشور برگزار می شد، اما سال گذشته در همایش ارگان های دریایی در تهران، جامعه دریایی ایران تجمیع این نمایشگاه های را مطرح کردند تا در این بخش تنها یک نمایشگاه در سطح بین المللی برگزار شود.
مرزبان گفت: بر اساس مصوبه شورای مدیران ارشد ارگان های دریایی کشور قرار است این نمایشگاه سالیانه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره کیش برگزار شود.
وی افزود: برگزاری این نمایشگاه توسط سازمان بنادر و دریانوردی در کیش هیچ ارتباطی با انجمن مهندسی دریایی ایران ندارد و برای نخستین بار یادواره شهدای غواص جنگ تحمیلی و شهدای سانچی نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی درباره تعداد دریانوردان ایرانی اظهار داشت: اکنون 130 هزار دریانورد از سازمان بنادر دارای گواهینامه هستند و بیش از 90 درصد آنان با ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش همکاری می کنند.
اقتصام**1108*2025 / 1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دريانوردي نمايشگاه كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با هدف نمایش توانمندی‌های صادراتی کشورمان صبح امروز با سخنرانی رییس جمهور و وزیر صمت در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استان فارس و ۳۰ استان دیگر کشور برگزار شده است توانمندی‌های صادراتی هر استان به مدت ۵ روز به نمایش درمی آید و قرار است ۲۰ محصول جدید تولید شده در فارس طی روز‌های آتی در این نمایشگاه رونمایی شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمان فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.
استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: ششمین نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده و استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش درفناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.
حسن شیخ نیا با اشاره به اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می‌شود؛ گفت: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد و در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
شیخ نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» می‌باشد و از همین جا از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه گذاری کنند.
وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثردانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.
به گفته وی، تولیدات استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشور‌های اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیاز‌هایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.
شیخ نیا از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها برمبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز تمام بستر‌های لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده؛ کمااینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه اندازی شد تا بتواند نیاز‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.
وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیاز‌های سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد؛ تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه گذاری خارجی کاربرد دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایند‌ها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از روز امروز شنبه هشتم اردیبهشت لغایت چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به میزبانی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان