Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «آندره هاسپلز» معاون سیاسی وزارت خارجه هلند که به منظور برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۲ آبان با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در این ملاقات حمایت دولت هلند از حفظ و اجرای برجام و همچنین موضع هلند نسبت به مقابله با یکجانبه گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا را مورد استقبال قرار داد و افزود: آمریکا با اقدام یکجانبه و غیرقانونی خود در خروج از برجام هم قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده و هم دیگران را به نقض آن تشویق یا حتی مجبور می‌کند.

وی گفت: چنانچه برجام از بین برود، به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین‌المللی است. این امر مسلما به پیچیدگی‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه خواهد افزود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تشریح سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت: سیاست ایران برخلاف برخی کشورهای منطقه که با اشتباهات سیاسی خود منطقه را دچار مشکلات و تنش‌های مختلف کرده‌اند، حفظ ثبات و گسترش امنیت در منطقه است.

وی افزود: به همین دلیل ایران با داعش به عنوان مهم‌ترین عامل بی ثباتی منطقه مبارزه کرده است.

* هلند اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌‌کند

هاسپلز نیز در این دیدار اظهار داشت: هلند هم در ظرفیت ملی و هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دایم شورای امنیت از برجام حمایت می‌کند و اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌کند.

هاسپلز همچنین ضمن ابراز تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در شهر اهواز و محکوم کردن این حمله تروریستی نقش مهم ایران در مبارزه با داعش را مورد قدردانی قرار داد.

معاون سیاسی وزیر خارجه هلند بعدازظهر امروز نیز با ظریف دیدار کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هلند برجام عراقچی جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس به مسکو سفر کرده، با حضور در این نشست درباره تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش‌بس فوری کامل و پایدار است.

وی تصریح کرد: در حالی که اسرائیلی‌ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.

باقری همچنین گفت: از این رو، توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد: تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوباقری به روسیه سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است