Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه کشورهايي که زماني دنبال اين بودند که با عمليات نظامي استقامت سوريه را بشکنند امروز از لحاظ سياسي فشار وارد مي کنند، گفت: روال مذاکرات آستانه به خوبي پيش مي رود و اميدواريم آنچه به نفع ملت سوريه است، تحقق پيدا کند.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، علي لاريجاني امروز- سه شنبه- در ديدار با «محمد حسين راغب الحسين» نايب رئيس گروه دوستي پارلماني سوريه - ايران و هيأت همراه وي، افزود: در بعد تدوين قانون اساسي اختلاف نظرهايي وجود دارد که بايد آنچه مصلحت ملت سوريه است تحقق پيدا کند که البته بايد در نظر داشت کار در زمان جنگ نظامي سختي هايي داشت و در حال حاضر نيز در بعد سياسي به نوع ديگري سختي دارد، اما بايد دانست که همانقدر که مقاومت در آن مرحله جواب داد در اين مرحله نيز نتيجه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاريجاني در ادامه با اشاره به تغييرات فضاي بين المللي نسبت به سوريه، خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت بين المللي استفاده کرد.
**ايران براي حفظ سيادت ملت و دولت سوريه تلاش دارد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه پيش بيني مي شود در مسير آينده دستاوردهاي بيشتري پيدا کنيد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي تا جايي که بتواند در اين زمينه کمک مي کند تا سيادت ملت و دولت سوريه برقرار باشد.
وي همچنين با اشاره به همکاري اقتصادي و بازسازي سوريه، عنوان کرد: در اين زمينه نيز به دستگاه ها توصيه مي کنيم تا همکاري جدي تري داشته باشند که در اين خصوص به دستگاه هاي دولتي و اتاق بازرگاني و بخش خصوصي ايران براي فعاليت بيشتر توصيه هايي شده است.
رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان اضافه کرد: شرکت هاي زيادي در ايران هستند که مي توانند اقدامات ساختماني قوي در سوريه داشته باشند و در حوزه راهسازي و امور صنعتي کمک کنند.
لاريجاني ضمن ابراز برادري و خوش آمدگويي به نمايندگان پارلمان سوريه، افزود: اميدواريم تعداد اندک باقيمانده از تروريست ها نيز از بين رفته و بازسازي سوريه با سرعت آغاز شود.
وي با بيان اينکه شما از مرحله سختي عبور کرديد، يادآور شد: دشمنان که چند سال پيش مشکلاتي را براي سوريه ايجاد کردند اين تصور را داشتند که چند روزه کار سوريه تمام مي شود. حتي يک روز يکي از وزراي خارجه کشورهاي منطقه به تهران آمد و گفت تا چند روز ديگر نماز را در مسجد اموي مي خوانيم که به آنها گفتيم برداشت شما از ملت و ارتش سوريه اشتباه است، با اين حال شيطنت کردند.
لاريجاني ادامه داد: نبايد فراموش کرد که شما اين مقطع سخت را با رشادت هاي ارتش و ملت سوريه و رهبري بشار اسد به خوبي جلو برديد چنانچه در حال حاضر نيز مواضع وي مواضع عزتمندانه اي است.
رئيس قوه مقننه همچنين تصريح کرد: هم اکنون مسائلي مثل برخي اقدامات عملياتي در ادلب باقي مانده تا سوريه به صورت کامل از لوث وجود تروريست ها پاکسازي شود، همچنين مذاکرات سياسي در قالب مذاکرات آستانه ادامه دارد.
** اصول راهبردي دو کشور مشترک است
نايب رئيس گروه دوستي پارلماني سوريه- ايران نيز در اين ديدار ضمن تشکر از ميزباني و دعوت حضور در ايران با اشاره به تحريم هايي که از سوي حاميان تروريسم صورت گرفته است، اظهار داشت: ملت ايران و سوريه اثبات کردند منادي صلح و دوستي در جهان هستند و عليرغم اينکه از کشورهاي خود دفاع کردند در واقع با تاريکي مبارزه کردند.
راغب الحسين در ادامه با بيان اينکه اصول راهبردي دو کشور مشترک است، عنوان کرد: لازم است به صورت روزانه روابط ميان دو کشور برقرار باشد چرا که دشمنان ما به دليل متحمل شدن شکست هاي بسيار، از رويارويي با ما دست نخواهند کشيد به خصوص که ضربات مهلکي را از سمت جريان مقاومت در سوريه، عراق، يمن و غيره خورده اند.
وي همچنين حفظ پيروزي هاي کسب شده را نيازمند حمايت هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي براي بازسازي مجدد سوريه دانست و افزود: اجراي پيشنهاداتي که در خلال گفت وگوها صورت مي گيرد نيازمند حمايت هاي شما بوده و اميدواريم هرچه سريع تر خبر خوش اقدامات صورت گرفته در اين راستا را به مردم ايران و سوريه بدهيم.
راغب الحسين در ادامه با تأکيد بر اينکه هيچ کدام از کشورهايي که در جنگ عليه سوريه حضور داشتند در بازسازي حضور نخواهند داشت، يادآور شد: بشار اسد اعلام کرده است کساني در بازسازي سوريه مشارکت خواهند کرد که در زمان جنگ در کنار ملت سوريه بودند همچنين معتقديم اگر مشارکت جمهوري اسلامي ايران در جنگ سوريه نبود، پيروزي هاي امروز حاصل نمي شد.
نايب رئيس گروه دوستي پارلماني سوريه و ايران اضافه کرد: خون شهداي ايراني که خاک سوريه را گلگون کرده است در کتب درسي دانش آموزان ثبت و تدريس خواهد شد تا فرزندان سوريه بتوانند دوست را از دشمن بشناسند.
وي همچنين ضمن محکوميت اقدامات تروريستي عليه ايران ابراز داشت: ما خون شهداي حمله تروريستي اهواز را به عنوان آخرين حادثه تروريستي که در ايران صورت گرفته، مانند خون شهداي سوريه مي دانيم و معتقديم فشار بر ايران صرفا به حملات تروريستي ختم نشده و امروز به تحريم هاي اقتصادي و غيرقانوني رسيده است.
نايب رئيس گروه دوستي پارلماني سوريه و ايران در پايان اظهارات خود خاطرنشان کرد: اقدامات آمريکا عليه ايران يکجانبه گرايانه بوده و ضمن محکوميت آن اطمينان داريم ملت ايران در زير سايه رهبري آيت الله خامنه اي از اين مشکل نيز عبور خواهند کرد.
عدنان محمود سفير سوريه در تهران نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از پذيرايي جمهوري اسلامي ايران از تمايل جدي دولت سوريه به افزايش روابط استراتژيک با جمهوري اسلامي ايران خبر داد و گفت: سند همکاري ميان دو دولت تدوين شده که اميدواريم هرچه سريع تر به امضا برسد تا همگرايي اقتصادي ميان دو کشور افزايش يابد.
سيام*3061*1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است