Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:42:39 GMT

اجلاس گردشگری همدان 2018؛ نماد تحریم ناپذیری ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۹۸۸۰

اجلاس گردشگری همدان 2018؛ نماد تحریم ناپذیری ایران

همدان -ایرنا- در شرایطی که دور جدید تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران از سر گرفته شده است، چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در سال 2018 به میزبانی همدان برگزار شد تا سندی بر بی تاثیری تحریم های آمریکا و نمادی از تحریم ناپذیری ایران باشد.

به گزارش ایرنا، سال 2018 میلادی را شاید بتوان سالی مهم و خاص برای گردشگری ایران دانست؛ سالی که در آن شهرهای همدان و تبریز میزبان رویدادهای بین المللی هستند و قرار است گوشه ای از ظرفیت های شگرف فرهنگی این سرزمین کهن را به جهانیان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این سال میلادی، تبریز که عنوان فیروزه ای جهان اسلام را یدک می کشد به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 برگزیده شد و پس از آن نام همدان با عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی بر سر زبان ها افتاد و این کهن شهر تاریخی برای نخستین بار، برای میزبانی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری(UNWTO) در سال 2018 برگزیده شد تا بخشی از ظرفیت های خود را برای کشورهای شرکت کننده به نمایش بگذارد و از توانمندی های نخستین پایتخت سرزمین پارسی بهره برداری کند.
میزبانی چهلمین اجلاس این سازمان به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری جهان در سال 2018 میلادی، از روز گذشته (دوشنبه 21 آبان) با حضور دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و اعضای آن در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد و برنامه های جانبی آن تا 24 آبان ادامه دارد.
به جرات می توان حضور پرشمار کشورهای مختلف در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان را خط بطلانی بر اقدام غیرقانونی، یکجانبه و ظالمانه آمریکا در تشدید تحریم ها علیه کشورمان دانست و شرکت داشتن 80 تن از اعضای اجلاس جهانی گردشگری از 30 کشور جهان در این اجلاس را نشانگر بی اهمیت دانستن تحریم ها از سوی فعالان عرصه گردشگری بین المللی برشمرد.
روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای داخلی، امروز در گزارش های خود به بازتاب برگزاری این اجلاس مهم پرداخته و بر اهمیت میزبانی رویدادهای گردشگری در توسعه ارتباطات بین‌المللی و بی اثر کردن دسیسه دشمنان در ایجاد ایران هراسی تاکید کرده اند.
توسعه ارتباطات بین المللی با احیای صنعت گردشگری؛ بی اثر شدن ایران هراسی با میزبانی اجلاس جهانی ؛ تاثیر میزبانی اجلاس گردشگری بر توسعه روابط دیپلماتیک؛ لزوم توجه به توسعه صنعت جهانی گردشگری؛ دستاوردهای اجلاس گردشگری و بازدید از غار علیصدر از مهمترین محورهای مورد توجه این رسانه ها است.

**توسعه ارتباطات بین المللی با احیای صنعت گردشگری
روزنامه ایران در گزارشی به نقل از علی اصغرمونسان می نویسد: اغلب کارشناسان و متخصصان معتقدند رویدادهای گردشگری همچون همدان 2018 در توسعه گردشگری تأثیر ملموسی داشته است. چنین موقعیت‌هایی می‌تواند بیانگر تحول در چهره بین‌المللی ایران باشد، در شرایطی که اعلام اعمال تحریم از سوی امریکا علیه ایران در عرصه بین‌المللی رقم زده است... دستیابی به بهبود شرایط با اتکا به توسعه ارتباطات بین‌المللی با محوریت این اجلاس اتفاقی مبارک است.

‌به گزارش خبرگزاری ایسنا، ‌زوراب پلولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ، بعدازظهر دوشنبه 21 آبان در کنفرانس خبری اجلاس جهانی گردشگری همدان، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر نقش تحریم‌ها و توطئه‌های ایران‌هراسی در گردشگری گفت: سوال سختی است چرا که آمریکا در این اجلاسیه عضو نیست و تلاش می‌شود در درازمدت تحریم‌ها برداشته شود، بنابراین در برداشتن این تحریم‌ها، در مذاکرات رسمی از ایران اسم خواهیم برد.

**بی اثر شدن ایران هراسی با میزبانی اجلاس جهانی
تارنمای نامه نیوز در این باره نوشت: حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به همراه 70 عضو وابسته این سازمان و همچنین اساتیدی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا، انگلستان، سوییس، ژاپن، کره جنوبی و فنلاند در شرایطی که وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای مختلف، سفر به ایران را پرخطر اعلام کرده‌اند، فرصتی است برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا غفلتی را که این سال‌ها از عضویت در این سازمان جهانی وابسته به سازمان ملل متحد و حضور چندین باره دبیران کل این سازمان داشته است، جبران کند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از دبیرکل اجلاس جهانی جهانگردی نوشت: بسیاری از توریست‌هایی که از ایران بازمی‌گردند، ایران را به عنوان یک کشور امن محسوب می‌کنند و یک چالش است که توریسم ایران با یک صلح مواجه خواهند شد... بنده اینجا هستم که ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنم و حضور من و نمایندگان کشورهای دنیا به رشد گردشگری کمک خواهد کرد.

این رسانه در گزارش دیگری آورده است: در شرایطی که گردشگران غربی تحت تاثیر تهدیدها و تحریم‌های آمریکا برای سفر به ایران تردید دارند و سفرهایشان را به تعویق انداخته‌اند و یا کنسل کرده‌اند، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به ایران آمد تا به شائبه ناامن بودن و احتمال آغاز جنگ در این کشور را خاتمه دهد.

**تاثیر میزبانی اجلاس گردشگری بر توسعه روابط دیپلماتیک
روزنامه همدان پیام که یکی از روزنامه های محلی استان همدان است در گزارش امروز خود به تحلیل اثرات مثبت میزبانی چهلمین اجلاس گردشگری در روابط دیپلماتیک ایران پرداخت و نوشت: برگزاری چنین اجلاسی در ایران و حضور بخش خصوصی و دولتی در کنار هم و رونمایی از ویترین ظرفیت ها در آیینه تمام نمای رسانه ها نقطه عطفی برای دستیابی به توسعه گردشگری در پرچالش ترین شرایط سیاسی و اقتصادی موجود است...انعکاس شرایط مطلوب حاکم بر روابط دیپلماتیک ایران زمانی دلچسب تر می شود که آمار بیانگر حضور نمایندگان 27 کشور در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در ایران است.

بهار نیوز در مطلبی با اشاره به تاثیرپذیری صنعت گردشگری در نوسانات مختلف بین المللی به نقل از مسعود منتجبی مدرس دانشگاه منطقه خراسان می نویسد: صنعت گردشگری، صنعتی شکننده است و مسائل بین ‌المللی، جهانی و سیاست‌های اقتصادی کاملا بر این صنعت تاثیرگذار است و به همین علت است که مشاهده می‌کنیم دولت‌ها در کشورهای مختلف، برنامه‌ها و بخش‌های خاصی را برای این صنعت در نظر می‌گیرند تا کم‌ترین آسیب را در نوسانات اقتصادی و سیاسی متحمل شوند.

**لزوم توجه به توسعه صنعت جهانی گردشگری
‌به گزارش ایسنا، ‌پروفسور لورنزو کانتونی ‌استاد دانشگاه سوئیس ظهر دوشنبه 21 آبان در پنل بررسی توانمندی‌های گردشگری فرهنگی در اجلاس جهانی گردشگری همدان، به وجود امکانات و فناوری همچون تلفن‌های هوشمند و رسانه‌ها در نوآوری گردشگری اشاره و اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری بازوی انتقال داده‌های نوآوری و فناوری گردشگری است.
لورنزو کانتونی با تأکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، بیان کرد: سالانه 3 میلیارد گردشگر از مرزهای ملی جابجا می‌شوند و توزیع اطلاعات در رشد گردشگر تأثیرگذار است.

**دستاوردهای اجلاس گردشگری
خبرگزاری ایسنا درباره یکی از دستاوردهای مهم این اجلاس نوشت که ‌محمدناصر نیکبخت استاندار همدان ‌استاندار همدان گفت: دفتر نمایندگی سازمان جهانی گردشگری به ایران داده شده که مقرر شد یک مدت در تهران پردازش و سپس به همدان واگذار شود... شاهدیم این اجلاس با حضور 80 شرکت‌کننده از سراسر دنیا و دبیرکل مجمع جهانی گردشگری که به راحتی در این اجلاس‌ها شرکت نمی‌کند، قرار است سه روز در همدان باشند که آورده خوبی برای استان همدان محسوب می‌شود.

نامه نیوز در گزارشی نوشت: مسئولان گردشگری ایران بر این باورند که سفر زوراب پولولیکا شویلی تصویرسازی مثبتی از کشورمان را در ذهن دبیرکلی که احتمالا تا 9 سال آینده براین مسند باشد ایجاد خواهد کرد که یقینا نقش مثبتی خارج از پروتکل‌های اداری در هدایت سرمایه‌ گذاران خارجی به ایران ایفا می کند.

**بازدید دبیر کل سازمان جهانی گردشگری از غار علیصدر
خبرگزاری ایلنا درباره بازدید زوراب پلولیکا شویلی از غارعلیصدر نوشت: او آن را از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای ارتقا و پیشبرد گردشگری این منطقه خواند وگفت که باید سعی کنیم از این غار بسیار زیبا حفاظت و صیانت کنیم و سعی می‌کنیم تا ایران و جاذبه‌هایش را با توجه بیشتری به جهانیان نشان دهیم.
2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اجلاس گردشگري تحريم ناپذيري ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار واکنش سازمان های بین المللی به کشته شدن خبرنگار روس در حمله اوکراین شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از سازمان های بین المللی می خواهد که کشته شدن «سمیون ارمین» خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: ما قتل عمدی این روزنامه‌نگار را دلیل دیگری بر ماهیت تروریستی زشت رژیم زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌دانیم، رژیمی که در تعقیب کارکنان رسانه‌های روسی، خبرنگاران جنگی و شخصیت‌های عمومی است که از طریق گزارش ها و پیام های خود به دنبال باز کردن چشمان جامعه جهانی در مورد جنایاتی هستند، که نظامیان رژیم کی یف مرتکب می شوند.

زاخارووا تاکید کرد: روسیه از سازمان های بین المللی مربوطه و نهادهای حقوق بشری می خواهد که قتل وحشیانه یک خبرنگار روسی را محکوم کنند.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

کد خبر 6083646

دیگر خبرها

  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • نماد‌های مقاومت مردم فلسطین که جهانی شده‌اند + فیلم
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود
  • ۸ روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌