Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:36:49 GMT

454 تن عسل کُنار در شهرستان خنج تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۹۹۱۰

454 تن عسل کُنار در شهرستان خنج تولید شد

شیراز - ایرنا- کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: 454 تن عسل مرغوب کُنار از ابتدای پاییز امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است.

صدیقه قرقانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان خنج با برخورداری از هوای معتدل و شکوفه های درخت کُنار و دیگر گونه های گرمسیری همه ساله در فصل پاییز وزمستان پذیرای تعداد زیادی از پرورش دهنگان زنبور از مناطق سردسیر کشور است که برای زمستان گذرانی به این شهرستان کوچ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از نیمه دوم شهریور امسال تاکنون 254 بهره بردار زنبور از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس با 73 هزار و 478 کلونی زنبور عسل مجوز سکونت در عرصه منابع طبیعی این شهرستان را کسب کرده اند.
کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: این بهره برداران زنبور از ابتدای فصل تولید عسل در پاییز امسال 734 تن و 210 کیلوگرم عسل مرغوب وطبیعی کنار از کندوهای خود برداشت و روانه بازارهای داخلی وخارجی کرده اند.
قرقانی گفت: عسل کنار با برخورداری از طعم، بو وخواص دارویی بیشترین قیمت را نسبت به سایر عسل ها داراست و در بازار مورد پسند خریداران است.
وی ادامه داد: این زنبورداران تا اوایل فصل بهار دراین شهرستان می مانند و از هر کندو به طور میانگین پنج تا هفت کیلوگرم عسل برداشت می کنند.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
7367/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي زنبورداري خنج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، گفت : این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهر‌های نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می‌شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می‌رسید.

وی از آغاز عملیات برف‌روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته (پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود همکاری کردیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد